Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että monesti teinivanhempien lapset tasapainoisempia ja "täyspäisempiä" kun muut?

Vierailija
11.02.2010 |

Olen tähän ilmiöön törmännyt useastikin ja miettinyt, että mistähän se johtuu vai onko vaan sattumaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi 5-vuotta.

Vierailija
22/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräänkuulutan tervettä maalais/kaupunkilaisjärkeä. Asioita ei mietitä ja suunnitella liikaa valmiiksi ja osataan nauttia elämän pienistä asioista. Teinivanhemmat eivät välttämättä edes tajua mistä kaikesta jäävät paitsi ja voivat olla varsin onnellisia omaan tilanteeseen jos verrataan vaikka reilu kolmekymppisiin ekan lapsen saaviin. Tulotaso tippuu, oma vapaus menee - muutos on yllättävän suuri omaan vapauteen tottuneille, kaikki suunnitellaan valmiiksi kullanuppua varten ja vain parasta meidän mussulle -mentaliteetti kukkii. Hössötetään joka asiasta. Nuorena sitä mennään vaan niin kuin on mennäkseen ja todetaan että ahaa - tää on tämmöstä. Otetaan ehkä rennommin. Tämä siis kariikoidusti sanottuna.

Samoilla linjoilla.

En kannata teiniäityittä, enkä kyllä mummoäitiyttäkään :D

Teiniäideille haluisin antaa sellasen viestin että elämä ei ole ohi vaikka lapsia tekisikin ennen valmistumista, töitä ja omakotitaloa.

Opiskella voi lapsen jälkeenkin ja hankkia hyvän työpaikan sitte kun muut vasta alkaa pukkaamaan vauvoja ja oma lapsi/lapset on jo isompia.

Voin kertoa että nyky työelämässä on melkonen valttikortti olla 30 -vuotias jo isompien lasten äiti.

Eli ei sen aina tarvitse mennä perinteisen kaavan mukaan - varmasti helpompaa ensin hoitaa opiskelut yms, muttei mitenkään mahdotonta myöhemminkään.

Tsemppiä kaikille teiniäideille! Te olette yhtä hyviä kuin muutkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen törmännyt aivan päinvastaiseen.

Vierailija
24/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot vanhat äidit ja huonot teiniäidit ja huonot äidit siinä välissä.

Vierailija
25/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilainen, jos isovanhemmat huolehtivat lapsenlapsistaan edes kerran kuukaudessa puolipäivää, kuin että eivät tee sitä ollenkaan! Teiniäiti sanoo huolehtivansa lapsista täysin itse, vaikka saisikin apua edes kerran kuussa tai monesti joka viikkokin!

Maksulliset tilapäishoitajat eivät ole useinkaan päteviä hoitamaan lapsiamme, kun heitä on yksi liikaa (3.) ja kun esim meidän perheessä on yksi diabeetikkolapsikin!

T. 37 v äiti, joka ei ole saanut miehensä kanssa yhteistä vapaata kertaakaan seitsemään vuoteen.

Vierailija
26/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kun olen katsonut parin teiniäidin elämää, niin en ymmärrä, miksi yhteiskunta kohtelee heitä eriarvoisesti. Ei todellakaan voi sanoa, että noi äidit sais samanlaista tukea kuin vanhemmat äidit, joiden äitiyspäiväraha voi olla moninkertainen. Edes opintotukeen ei saa lapsikorotusta! Mä en yhtään ihmettele, että äiti joka elää tosi pienellä rahalla, jonka kavereista ei välttämättä ole tukea äitiyteen (jollei heillä itsellään ole lapsia ja oma elämäntilanne ihan eri) jne. tarvitsee jossain vaiheessa muita yhteiskunnan tukitoimia. Mä olen sitä mieltä, että äitiyspäivärahaa pitäis korottaa ainakin työttömyysturvan tasolle kaikilta, opintotukeen kunnon lapsikorotus (on tulossakin, tiedän) ja yhteiskunnan asenneilmapiiriä vähän erilaiseksi,niin nuoretkin äidit pärjäis vähän vähemmällä stressillä.

Vierailija
27/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut 19-vuotiaana ja tulin itsekin äidiksi teininä. Äitini on täyspäinen, niin olen minäkin ja toivottavasti lapsestanikin tulee :) Mua ottaa päähän kaikkien ennakkoluulot teiniäideistä! Vituttaa koko sana.

Tiedän monia äitejä jotka on saaneet lapsensa 30-40-vuotiaina ja heidän lapsillaan on paljon huonommat oltavat kuin monilla nuorien vanhempien lapsilla! Ei se ikä tarkota aina esim. hyvää taloudellista tilannetta.

Vierailija
28/28 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristö luo mielettömät paineet teinivanhemmille. Ovat ihan suurennuslasin alla koko ajan. Joten on pakko olla täydellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme