Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kommentoisitte jos noin 3v sanoisi:"Aiti, katso tuota ISOA LASKIA NAISTA!"

Vierailija
10.02.2010 |

Mulle sanoi pikkutytto noin kun odotin lastani jumpasta. Toistamiseen, nimittain viime viikolla kuulin kun kavelivat aitinsa kanssa ohitseni niin kysyi aidiltaan. Ja nyt kun tulin heidan viereensa istumaan niin kovalla aaneella kailotti ja sanoi noin. Aiti oli ihan nolona ja hyssytteli tyttoa ja kaantyi akkia pois pain minusta ja yritti saada tyton muihin aatoksiin.

Miksi?

Olisin mielellani kertonut etta mina saan ensi viikolla vauvan ja siksi vatsani on tosi iso. Onhan se iso muutenkin koska minulla ylipainoa on runsaasti, mutta nyt siis ekstra iso!

Mietin etteiko aiti voi huomata etta olen raskaana ja siksi oli nolona? Pienethan nyt kyselevat vaikka mita ja minua ei tosiaankaan haotannut pikkuisen ihmettelyt vaan aitin paniikki...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanan sanavarastoonsa?

Kuka puhuu läskeistä ihmisistä lapsilleen? Itse ainakin pyrin puhumaan muista hiukan kunnioittavampaan sävyyn ettei tuollaista pääse tapahtumaan.

Vierailija
2/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "ei noin sovi sanoa toisesta ihmisestä" tms.

Toteaisin, että "niin lapseni, on olemassa eri kokoisia ihmisiä. Toiset isompia, toiset pienempiä. Kaikki yhtä arvokkaita".

Olen itsekkin lihava, joten meidän lapset eivät järin lihavia ihmisiä ihmettele ;-)

Ja olen tottunut kuulemaan myös noita kommentteja, että "miksi tuo nainen on noin iso?" tms.

Jos kysymys on osoitettu minulle, olen vaan tuumannut, että "tykkään herkuista" ;-) tai odotusaikanani sanonut, että "koska mahassani on vauva".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sana "laski" ei ole sopiva.

On ihan ok, etta 3 v kysyy miksi joku on isompi kuin toinen. Syita voi olla monia ja ne voi ja pitaa selittaa lapselle - " kaikki ovat eri kokoisia- toiset pitkia, toiset lyhyita, toiset hoikempia, toiset pulleampia. Jotkut naiset voivat olla raskaana ja heilla on vauva masussa..."

Mutta minun mielestani laskiksi ei tarvitse kutsua ketaan.

Vierailija
4/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei tieda painoani eika se nyt se asian ydin ollutkaan vaan etta miten te olisitte tuon tilanteen selvittaneet. Eivat ole ilmeisesti keskustelleet asiasta viime kerran jalkeen koska tytto kysyi aidiltaan tata uudestaan.

ap

Vierailija
5/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen painolla on herranjestas. hanki elämä.

Vierailija
6/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi edes keskustellut lapsensa kanssa toisaalla asiasta, jollei siinä kyennyt selittämään asiaa kauniisti ja ymmärrettävästi.

Ilmeisesti heillä kotona tapana arvostella ihmisten ulkonäköä noin.

Eihän lapsen sanoja voi estellä, mutta mielestäni on korrektia opastaa lasta, että noin ei puhuta.

Opettaa lastaan arvostamaan muita ihmisiä, ottamaan huomioon toisten tunteet.

Miten lapsi ne oppii, ellei vanhemmat opeta?

Mä kyllä häpeäisin, jos lapset läväyttäisivät suustaan jotakin, mikä loukkaisi toista ihmistä.

Ja ei ole tullut eteen tilannetta, mitä en olisi kyennyt selittämään.

Ja jollei lapsi pyydä anteeksi rumia puheitaan, olen itse pyytänyt toiselta anteeksi.

Aina keskustelun ja nuhtelunkin paikka, jos lapsi sanoo mitään mikä toista ihmistä loukkaa.

t. se toinen lihava

Vierailija
7/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanan sanavarastoonsa?

Kuka puhuu läskeistä ihmisistä lapsilleen? Itse ainakin pyrin puhumaan muista hiukan kunnioittavampaan sävyyn ettei tuollaista pääse tapahtumaan.

minuakin ihmetytti, miten veljeni lapsen päiväkotinryhmässä tätä hieman tummempihipiäistä lasta jo nimiteltiin muiden kaksi- ja kolmevuotiaiden toimesta "ählämiksi". Jostain ne kuulemma oppii.

Vierailija
8/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se sana varmaan sitten kotoa on opittu. Lapsi on kuullut, että tukevaa ihmistä on sanottu läskiksi.

Nimittäin luulen, että lapset eivät oikeasti osaa määritellä tuossa iässä kuka on lihava ja kuka laiha. Oman poikani pk-ryhmässä on todella tukeva lapsi. Kerran juttelimme pojan kanssa ihan muissa yhteydessä lihavuudesta/laihuudesta jne. Poika kysyi, että miksi joku lihoo jne (ikää 6 v.). Keskusteltiin siitä siis ihan asiallisesti ja kysyin sitten loppuun, että tunteeko hän ketään, joka olisi hänestä lihava, onko päiväkodissa tms. ja poika vastasi spontaanisti, että EI OLE. Eli ei hän tuota pk-kaveriaan pitänyt mitenkään muista poikkeavana. Mutta meillä ei kotona olekaan koskaan ketään nimitelty tai kommentoitu ulkonäön perusteella.

Vierailija
9/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisia on kaiken kokoisia, muotoisia ja varisia. Aiti on isompi ja sina pienempi. Ja etta laskiksi kutsuminen voi pahoittaa toisen mielen ja siksi me ei kutsuta ketaan laskiksi.

Vierailija
10/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tytön kotona ei yhtään mietitä, millaista kieltä käytetään lapsen kuulleen ja yleensäkin taidetaan puhua ilmisistä halveksuen.

Vierailija
11/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyssyttely ei kyllä kasvat lasta tomimaan oikein.

Vierailija
12/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä terveellisesti (ei pelkkiä herkkuja) että pysyy terveenä eikä tuu liian lihavaks. Onko tämä sitten väärin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän