Mihin ikään asti mielestäsi poika voi tulla uimahalliin naisten puolelle äitinsä kanssa?
Kommentit (68)
Uimahalli on kaikuva ja kylmä paikka, aika jännittävä tai jopa pelottava yksin olevalle lapselle. On alastonta ja märkää ja liukasta ja kylmää ja kuumaa, lukkoja ja avaimia ja paljon sääntöjä: peseydy ennen uintia, älä pidä uimapukua saunassa, onko pakko mennä saunaan? Uskaltaako heittää löylyä? Muistanko kaikki tavarat? Paljonko aikaa on kulunut? Löydänkö muut allastiloissa?
Minä itse kävin miesten puolella 8-vuotiaaksi asti, mutta eräänä päivänä näin suihkussa samalla luokalla olevan pojan, ja sen jälkeen siirryin naisten puolelle. Se meni jotenkin luonnollisesti, sanoisin jopa lapsentahtisesti. Kun itselleni oli tullut "oma häpy", olin valmis naisten puolelle. Enkä oikein usko, että miesten puolella olosta oli pojille haittaa, koska minä olin se vähemmistö, väärässä paikassa olija, vähän vauva vielä. Mutta ehkä se kouluikä on ihan hyvä raja, 10-vuotiaille voi olla aika epämukavaa, jos suihkuosastolla on toista sukupuolta oleva 8-vuotias.
On pitkä peräti 119cm ja kasvoiltaan paljon nuoremman näköinen kuin 8v.
Varmasti joku aikuinen puuttuisi tilanteeseen kun suunnilleen 4v näköinen yksin miesten puolella.
oli naisten puolella n. 12-vuotias poika, iso roikale jolla seisoi! Eihän sillä vielä kovin kehittynyt muna ollut, mutta 90 asteen kulmassa jöpotti koko pukuhuoneessa oloajan.
Itse en tästä säikähtänyt mutta pikkutytöistä ja aroista naisista tällainen olisi varmasti ollut kamalaa. Pojan äidin mielestä tilanteessa ei kai ollut mitään ihmeellistä...
kun meillä uidaan isän kanssa, niin 7 v tyttö on asian sitten opetellut. Äitiä hirvitti ihan kamalasti, mutta kuulemma sujuu todella hyvin. Näin sanoo tyttö.
Toisaalta, kun tämä on meillä isä-lapsi harrastus, niin en halua sinne tunkea ja mitäs minä järjestyssäännöille voin. Nyt on jo totuttu asiaan.
meidän uimahallissa on kouluikäiset KIELLETTY toisen sukupuolen pukuhuoneissa. Tänä vuonna on yksi tilanne tullut, kun 2-luokkalaisen tyttäremme luokkatoveri (poika) tuli vastaan suihkuhuoneessa. Tyttöä tilanne hävetti kovasti.
Ilmoitimme asiasta uimahallin valvojille ja he poistivat pojan naisten pukuhuoneesta.
Koululaisten tyttöjen äidit HUOM! Ilmoittakaa uimahallin henkilökunnalle AINA kun näette kouluikäisen pojan naisten puolelle.
Itse löysin opiskeluaikoinani (olin siis lapseton, eikä tällainen asia ollut käynyt mielessäkään) kaksi tyttöä tihrustamassa pukuhuoneen nurkasta. Syy selvisi; pukkarissa samanikäinen (8v.) poika äitinsä helmoissa. Tytöt eivät olleet kehdanneet riisua jne. Kerroin henkilökunnalle ja poika ja äiti poistuivat. Näin olen toiminut siitä asti. Ja sama koskee myös niitä erityislapsia, joiden vamma ei näy päällepäin.
Ei se uiminen ole mikään ihmisoikeus, johon jokaisella on oikeus muista piittaamatta. Jos uiminen ei onnistu olemassa olevilla pelisäännöillä, keksikää muu harrastus.
mun tytär on kyllä ihan hullu puhuessaan kun se jaksaa puhua ei uskalla mennä naisten puolelle ihan hullua se on jo 16v olen sen isä.
Kirjoittajan asenne viiittaa ohi kysymyksen menevään asiaan. Siellä on takan ilmeisesti jokin katkeruus tai vastaava. Miksi kukaan aikuine ihminen suhatautuisi noin tunnepitoisesti siihen että jokin ekaluokkalainen lapsi näkee hänen lapsensa?