Mihin ikään asti mielestäsi poika voi tulla uimahalliin naisten puolelle äitinsä kanssa?
Kommentit (68)
Puhe on ollut normaaleista lapsista. Jännä miten äidit aina tunkee nämä erityislapsensa tälläiseen ketjuun.
eikä pysty esim. keskittymään mihinkään. Alkaa esim. pyöriä, juoksennella villisti ympäriinsä.
Ja tätä vammaa ei sitten normaalioloissa kukaan huomaa.
vielä kerran, mitä pahaa lapsen/aikuisen alastomuudessa on?
Ettei vain oma likainen mielikuvituksesi laukkaa??? Todella outoa ajattelua. -Missä purkissa sinä olet kasvanut?
kaulaan lappu, jossa lukee, että hän on erityislapsi, jotta hänet erottaisi ns. normaaleista lapsista?
Tietenkin ketju, koskee myös minun lastani, koska kuljetanhan häntä mukanani naisten puolelle, mikä näyttää olevan niin suuren kauhistuksen paikka joillekin. Ihan kuin ei maailmassa olisi tärkeämpiäkin asioita.
On se jännää kuinka joiden ajatusmaailma on niiiin suppea! Asioita on lupa ajatella hieman laajemmaltikin.
minulta kiukkuisen katseen naisten puolella.
Eikä lapsen alastomuudessa ole mitään pahaa, kuka niin on sanonut?
Likainen mielikuvitukseni?? Miten sinä saat tähän liitettyä likaisen mielikuvituksen?
Yritpäpä sinä siellä pienessä päässäsi sulatella seuraavaa: tyttöjä pojat häiritsee, tyttöjen on saatava olla NAISTENpuolella rauhassa. Tytöistä ei ole kivaa jos esim. poika omalta luokalta tulee samaan pukkariin. Kouluikäiset alkavat jo suojella omaa vartaloaan siten, ettei sitä enää alasti näytellä.
On tietysti tyttöjä, joita asia ei häiritse, mutta on otettava huomioon että mitä luultavammin siellä pukkarissa on niitä tyttöjä joita häiritsee.
Voisit ajatella asian siten, että olisiko sinusta kivaa riisuutua ja peseytyä miespuolisen työkaverisi tai ylipäätään vieraan miehen vieressä? Enkä ajattele nyt mitään seksuaalisesta, vaan kehtaamista.
vielä kerran, mitä pahaa lapsen/aikuisen alastomuudessa on?
Ettei vain oma likainen mielikuvituksesi laukkaa??? Todella outoa ajattelua. -Missä purkissa sinä olet kasvanut?
naisten puolelle yksin kaverinsa kanssa kun olivat isien kanssa uimassa. Joten sama lienee sopiva ikä poikienkin kohdalla.
Jos joku naisista ei voi olla samaan aikaan saunassa, lähteköön pois.
sen jälkeen oman sukupuolen kanssa omalle puolelleeen
Omani on 8 v. enkä laita häntä yksin miesten puolelle. Kyllä sen ikäiset ovat vielä niin pieniä, että tuntuisi sydämettömältä odottaa pärjäävän yksin. Varsinkin kun sisko saisi kuitenkin olla äidin mukana.
Minä otan vielä 9-10 vuotiaatkin naisten puolelle. Jos joku naisista ei voi olla samaan aikaan saunassa, lähteköön pois.
tuijotan pitkään ja ehkä naureskelen
Kyllä sen pojan on lähdettävä. Voithan sä mennä pojan kanssa miesten puolelle. Tuskin niillä miehillä on mitään sitä vastaan,
Tuon vammaisen poikani uimaan naurustasi huolimatta ja kun en itse miesten puolelle halua mennä, tuon hänet naisten puolelle.
ihan sama ku sä menisit miesten puolelle.
Toki ymmärrän tämän, että otat noin isot vielä mukaasi naisten puolelle kun lapsesi ovat kehitysvammaisia, eikö?
On käynyt kouluiän saavutettuaan yksin reippaasti miesten puolella, vaikka pikkuveli on tullut minun kanssa naisten puolelle. Olen ainakin pienestä pitäen opettanut lasta olemaan mahdollisimman itsenäisesti uimahallissa, vaikka olenkin ollut itse mukana. Eli on itse huolehtinut vaatteet kaappiin, laittanut avainkortin paikoilleen, suihkun päälle, uikkarit jalkaan jne. Eipä ole sitten avuton, kun pitää mennä yksin.
Pienikokoinen, äidissä kiinni istuva ja omissa oloissaan saunova 8v on eri asia kuin isokokoinen, toisia naisia tuijotteleva 8v. Vaikka ei tuijottelussa mitään häiriintynyttä ole, on se minusta kiusallista.
Ap:n kysymykseen olisin sanonut 6-8 vuotta, mutta nythän se on paras sanoa, kun oma poika on vasta 5v ja käy isin kanssa miesten saunassa.
Omani on 8 v. enkä laita häntä yksin miesten puolelle. Kyllä sen ikäiset ovat vielä niin pieniä, että tuntuisi sydämettömältä odottaa pärjäävän yksin. Varsinkin kun sisko saisi kuitenkin olla äidin mukana.
Minua itseäni ei haittaa kouluikäiset pesutiloissa, mutta minun 8-vuotiasta tytärtä varmaankin haittaisi jos joku samasta koulusta tai jopa samalta luokalta olisi siellä.
olisi tosi nolona jos joku poika olisi siellä
mitä nuorempi sitä parempi. Tai isänsä mukana miesten puolelle
Minua itseäni ei häiritse, jos poikalapsi on naistenpuolella, mutta vaikka samanikäistä tyttö, joka sattuisi olemaan samassa koulussa tai samalla luokalla pojan kanssa saattaa asia häiritä.
Ikäväähän se on laittaa esim. 7-8v yksin miesten puolelle, mutta ainakin esim. Vantaalla uimahallin järjestyssäännöissä lukee että kouluikäisten kuuluu mennä "omalle" puolelleen.
eikä pysty esim. keskittymään mihinkään. Alkaa esim. pyöriä, juoksennella villisti ympäriinsä.
Ja tätä vammaa ei sitten normaalioloissa kukaan huomaa.