Mihin ikään asti mielestäsi poika voi tulla uimahalliin naisten puolelle äitinsä kanssa?
Kommentit (68)
Tuon vammaisen poikani uimaan naurustasi huolimatta ja kun en itse miesten puolelle halua mennä, tuon hänet naisten puolelle.
voi laittaa yksin omalle puolelleen?
No tietenkin syystä, että av- mammat nolostuu, kun vieras pikkumies tuijottaa tissejä.
Ja sen ikäinen tosiaan tulee uimahalliin sen takia, että voi tirkistellä, sehän se koko pointti on tuon ikäisillä???
voi laittaa yksin omalle puolelleen?
No tietenkin syystä, että av- mammat nolostuu, kun vieras pikkumies tuijottaa tissejä.
Ja sen ikäinen tosiaan tulee uimahalliin sen takia, että voi tirkistellä, sehän se koko pointti on tuon ikäisillä???
alkaen ja ainakin meillä saavat pärjätä omin nokkineen, koska jumppamaikka on nainen ja vielä ainakin 3. luokalla sama, eli ryhmiä ei jaettu.
Moni 7-vuotias lähtee aamuisin yksin kouluun, tulee kotiin koulusta, joutuu kulkemaan yksin liikenteessä, osaa kellon, osaa solmia kengännauhat ja osaa puhua kysyäkseen neuvoa aikuiselta, jos tulee hätä. En ymmärrä miten ihmiset oikein nykyään kasvattaa lapsensa, kun eivät mukamas mihinkään normaaliin pysty! Oletko sinä vielä kotonakin suihkussa lapsen mukana? Ei osaa itse suihkuttaa? Entä saunassa? Ei osaa istua lauteilla? Ei saa avaimella kaappia auki? Sorminäppäryys kateissa? Ei osaa pukea? Ei tiedä mitä tarkoittaa odottaa altaan ulkopuolella, kunnes äiti/isä tulee? En ymmärrä...
Omani on osannut kaiken tuon jo vähintään 5-vuotiaana.
.
Entä jos poika ei halua mennä miesten puolelle? Etenkään 17-vuotiaana?
Jos tuon ikäinen on niin äidissään kiinni, ettei voi yksin laittaa uimahallin pukkariin, niin miten sellaisen voi sitten kouluunkaan päästää?
Kumma kun nämä lapset pärjäävät itsekseen tunteja iltapäivisin ja mahdollisesti aamupäivisin, kulkevat omia teitään koulun ja kodin väliä, mutta sitten yhtäkkiä ovat niin pieniä, etteivät muka pärjää yksin miesten pukuhuoneessa. Siellähän vain riisutaan, peseydytään ja laitetaan uimahousut päälle ja tullaan uima-altaalle. Kyllä on avutonta, jos ei 7-vuotiaana vielä tuohon pysty. (Kehityshäiriöiset lapset ovat tietysti oma lukunsa, mutta heistä ei tässä ketjussa ollutkaan kysymys).
tulee ison pojan mammalta rumia katseita kun vaihdan siinä omat vaatteeni ja en tajua mennä piiloon.
10 vuotias tytär ei halua riisuutua joten odotetaan siinä sitten kunnes poika on mennyt pois.
Mukana 5-vuotias tyttö ja ekaluokkalainen poika. En edes huomannut ajatella, että pojan olisi pitänyt mennä yksin miesten puolelle. Enkä todellakaan aio laittaa yksin sinne vielä toviin. Toivottavasti mies pääsee mukaan vastaisuudessa, muutoin poika tulee naisten puolelle.
Tiedättekö, missä ne uimahallin pedofiilit (niin, ne kyttää ja hipelöi poikiakin)kyttää? No siellä suihkussa, saunassa ja pukkarissa tietysti. Yksinhuoltajien suurena aikana, yksinäisiä pieniä poikia riittää. Yäk.
Mukana 5-vuotias tyttö ja ekaluokkalainen poika. En edes huomannut ajatella, että pojan olisi pitänyt mennä yksin miesten puolelle. Enkä todellakaan aio laittaa yksin sinne vielä toviin. Toivottavasti mies pääsee mukaan vastaisuudessa, muutoin poika tulee naisten puolelle.
Tiedättekö, missä ne uimahallin pedofiilit (niin, ne kyttää ja hipelöi poikiakin)kyttää? No siellä suihkussa, saunassa ja pukkarissa tietysti. Yksinhuoltajien suurena aikana, yksinäisiä pieniä poikia riittää. Yäk.
T. toinen seitsämänvuotiaan PIENEN pojan äiti
Ymmärrätkö, että sä saisit aika nopeasti sen vajakkisi kanssa porttarin sinne uimahalliin, jos rupeat siellä riehumaan.
Ja jos sä olisit heti sanonut, että lapsesi on vammainen, asia olisi ehkä ymmärrettykin. nyt teit itsestäsi tyhmän ja moukan, ja sait lapsesikin päälle vihat.
Tuon vammaisen poikani uimaan naurustasi huolimatta ja kun en itse miesten puolelle halua mennä, tuon hänet naisten puolelle.
muistan itse hyvin kun kävin yli kymmenen vuotiaana uimahallissa naisten puolella kyllä silloin piti purkaa seksuaalisia paineita vaikkei sitä ymmärtänyt yhtään mitään mistä oli kysymys.8 vuotias olin kun laukesin ekan kerran, et silleen.sielähän näkee kaiken, vähemmästäkin pojan pää mennä pyörälle. äidin vartalon lisäksi tyttöjen ja naisten vartalot, että huh huh....
vois kirjotella asiasta enemmämkin muttei jaksa ehkä myöhemmin.
ja siellä oli noin 6-vuotias poika naisten puolella. Ja minua itseäni hävetti ja häiritsi tosi paljon. Minun mielestäni ei ole oikein, ettei nainen saa olla rauhassa omalla puolellaan, vaan sinne tulee vastakkaisen sukupuolen omaavia poikia. Eri asia on pienet pojat, eli 0-4-vuotiaat. Mutta minua itseäni hävetti suuresti se, että jouduin olla ilman vaatteita jo selvästi isomman pojan edessä.
Jotkut tytöt ja naiset ovat herkkiä. Kouluikäisen paikka ei missään nimessä ole naisten puoli. Ei edes vammaisen. Jos on pakko mennä kouluikäisen pojan kanssa uimaan, uintireissulle otetaan miespuolinen aikuinen tai vaikka vanhempi serkkupoika mukaan, jos poika ei pärjää yksin. Ja jos se ei onnistu, jäädään kotiin.
Pientä kunnioitusta naisten yksityisyyttä kohtaan, kiitos. Oma poikani on 3v ja hänen on luontevaa tulla naisten puolelle vielä. Mutta kun hän täyttää 5 v, niin sen jälkeen ei enää. Olemme menemättä uimaan tai sitten otamme jonkun miehen mukaan, että poika oppii pärjäämään itse.
Olen siis yh. Ja minua kyrsii nämä kouluikäiset isot pojat naisten, siis NAISTEN ei miesten, pukuhuoneessa.
Mun 9-vuotias ei tykkää saunoa samanikäisten poikien kanssa. Mä en tajua, miksi _naisten_ pitäisi omalla puolellaan lähteä yhtään mihinkään pois:-O
Minä otan vielä 9-10 vuotiaatkin naisten puolelle.Jos joku naisista ei voi olla samaan aikaan saunassa, lähteköön pois.
joka ilmoitti, että ei halua lähteä eskarin kanssa uimaan, jos ovat samassa pukuhuoneessa. Helpottui, kun vakuutin, että pojat todellakin ovat omalla puolellaan.
Tämän jälkeen olen ehdottomasti sitä mieltä, että kouluikäiset pojat ja tytöt vain omille puolilleen (erityislapset erikseen).
Pitäähän tuota pienen tytön yksityisyyden varjelua kunnioittaa.
Ihan normaalia kuitenkin on, että tälläinen kehitysvaihe tytöille ja pojille tulee. Toisille ennemmin toisille myöhemmin.
Esikoiselle sama vaihe tuli vasta noin 8 vuotiaana. Sitä ennen ei ollut väliä vaikka olis uimahallissa alasti juoksennellut. Ei toki sitä tehnyt! :)
Kaikki tosin ei noudata sitä. Uimakoulussa edelleen yksi about 10-vuotias poika käy naisten puolella ja mun mielestä se on häiritsevää kun siellä on samanikäisiä tyttöjäkin.
Kaikki äidit ei vaan millään malta päästä kultapojuaan silmistään.
Ensi vuonna siirtyy sitten naisten puolelle. Tämä on kolmas tyttö, joka opettelee pärjäämään yksin uimahallissa 7-vuotiaasta, eikä se ole ollut yhdellekään ongelma. Miksi se olisi ongelma pojalle, enemmän tuntuu olevan äitien ongelma...
Entä toisinpäin: miten vanha tyttö voi vielä mennä miestenpuolelle?.
Lisäksi jotkut 5-vuotiaat voi olla paljon vanhemman näköisiä. Esimerkiksi itselläni on yli 7-vuotiaan pituinen 5-vuotias (ikää siis 5,5 v ja pituutta 126 cm). Voin luvata siulle, ettei hän siellä naisten pukkarissa sinua tuijottele siinä mielessä että siun hävetä pitäisi. Minua oikein pelottaa, millaisen maailmankuvan tästä aiheesta mahdat pienelle pojallesi opettaa.
Toinen asia on se, että hyvin ymmärrän nuo mielipiteet, joiden mukaan tytöille on inhottavaa, jos samalla luokalla oleva poika ilmestyy samaan pukkariin tai varsinkin suihkutilaan. Siksi itsekin varmaan pyrimme opettamaan pojan menemään yksin toiselle puolelle kunhan kouluikä on edessä. Ei siis meidän naisten ja äitien vuoksi, vaan tyttöjen vuoksi.
Menin 6-vuotiaan tyttöni kanssa uimaan. Pukuhuoneissa oli yhtä aikaa suurin piirtein samanikäinen poika, joka tuijotti tyttäreni riisumista silmät ja suu ammollaan. Poika lopetti tuijottamisensa vasta kun hänen äitinsä sanoi, että ei saa tuijottaa. Ei tullut mukava olo minulle eikä tytölleni.
Kokemuksesta voin kertoa, että 6-vuotiaat ovat jo hyvinkin tietoisia sukupuolten välisistä eroista ja on aika noloa laittaa lapset siihen asemaan, että joutuvat pukemaan ja riisumaan toistensa nähden. Miltä pojasta tuntuu nähdä alasti kaikki kylän naiset uimahallista pesutiloissa?
sitten omalle puolelle. Ihan samalla tavalla kuin kouluissakin on jo eri pukkarit tytöille ja pojille, sen sijaan taas tarhaikäiset pukevat samassa sekaisin... Itseäni ei toki haittaa pieni poika, kouluikäinenkään - sanotaanko alle 9-vuotias naisten puolella, mutta tiedän, että samanikäisiä ja vähän vanhempia tyttöjä haittaa kyllä! Meidän tyttö oli jo 5-vuotiaana valmis menemään yksin naisten puolelle ja selviytymään pukemisesta ja peseytymisestä, mutta kai tämä on yksilöllistä Kyllä minä olen huomannut, että toiset äiteet siellä vielä kouluikäisille puettavat sukkahousut jalkaan....