Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Akateemisista äiti-ystävistä ei ole mitään apua!

Vierailija
10.02.2010 |

Itsekkäitä, paskoja koko konkkaronkka. Paljon enemmän apua on tavallisista, keskiluokkaisista äideistä, jotka ovat tottuneet pyytämään ja saamaan apua. Äideistä, joiden housut löpsöttävät hiekkalaatikolla ja polvet ovat rikkikuluneet. Itsekin akateemisena häpeän näitä itsekkäitä kahden auton ja ison omakotitalon omaavia yhden lapsen perheitä, joilta ei apua liikene pienimpäänkään pyyntöön.

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe (isovanhemmat, sisarukset) on sitä varten, että se auttaa. Jos tämä ei onnistu, akateeminen ihminen kykenee varmaan ostamaan apua. Mikä ihme siipeilijä olettaa, että tuttavat tulevat ilmaiseksi hätiin?

eri asia tietysti, jos esim. naapurisuhde, jossa vastavuoroisesti katsotaan lapsia, mutta ap ei kyllä ihan sellaiseen kykenevältä kuulosta.

Vierailija
22/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan ne kaverit tosiaan on olemassa, että voivat rientää apuun jokaisesta vinkaisusta. Ja niiden itsekkyydestähän tässä olikin kyse...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä on se apu jota odotat saavasi akateemisiltä äideiltä?

Vierailija
24/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla juuri näin, ja olen vieläpä tohtori :) ja yleensä huonoiten pukeutunut äiti puistossa .

Ap, DI:t ja kauppiksesta valmistuneet eivät ole akateemisia...

olen akateeminen, mutta kyllä munkin polvet kuluu puhki.

Ei oo autoa, saati omakotitaloa. Kerrostaloasunto velalla. Yksi lapsi on, toivottavasti lisää tulee. Apua annan, usein saankin. :)

Saat anteeksi. ;D

Vierailija
25/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinöörit ovat kyllä todellakin akateemisia! Onpa sinulla yleissivistys heikolla tasolla.

Kts. vaikka www.tek.fi

Hassu apmulla juuri näin, ja olen vieläpä tohtori :) ja yleensä huonoiten pukeutunut äiti puistossa .

Ei oo autoa, saati omakotitaloa. Kerrostaloasunto velalla. Yksi lapsi on, toivottavasti lisää tulee. Apua annan, usein saankin. :)

Saat anteeksi. ;D

Vierailija
26/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

dosentin (tietenkin tohtori), joka on eräästä todella rahakkaasta suomalaisesta teollisuussuvusta, mutta ei hän kyllä vaatteilla koreile.

En tiedä hänen yksityiselämästään mitään (siis onko äiti, onko ok-taloa tai auto), mutta tulipa vaan mieleen tuosta edellisen tohtorin kirjoituksesta.

Toisaalta, tuntuu vähän turhalta kommentoida tähän provoketjuun, mutta menköön nyt..

Vierailija
27/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskiluokalla" viitataan juuri akateemisiin ja muihin keskituloisiin eli melko hyvätuloisiin. Vai meinaatko, että akateemiset ovat yläluokkaisia? Nuo löpsöhousut ovat duunareita eivätkä keskiluokkaisia. Tosin itse olen akateeminen, löpsöhousuinen ja tällä hetkellä melko pienituloinen.

Vierailija
28/31 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos palaan ap:n otsikkoon, jotta näistä äiti-ystävistä ei ole mitään apua.

niin minäkin ihmettelen mitä apua toisista äideistä pitäisi, tai yleensäkin voisi olla?

ei minua ole kukaan toinen äiti koskaan auttanut, ja missä olisi voinut en osaa edes ajatella. että "voisitko huomenna hoitaa minunkin lapset, kun en oikein itse jaksa?" no olen itse sairastanut vakavaa masennusta, ja sikäli apua tarvinnutkin mutta en tiedä miten olisin sitä toisilta äideiltä voinut pyytää. tosin, minulla ei ehkä ole niin läheisiä äiti-ystäviä.

Vierailija
29/31 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisuuden käsitteen sisältöön kuin tutkintotasoon. DI:t ovat toki korkeakoulusta valmistuneita.

Diplomi-insinöörit ovat kyllä todellakin akateemisia! Onpa sinulla yleissivistys heikolla tasolla.

Kts. vaikka www.tek.fi

Hassu apmulla juuri näin, ja olen vieläpä tohtori :) ja yleensä huonoiten pukeutunut äiti puistossa .

Saat anteeksi. ;D

Vierailija
30/31 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisuuden käsitteen sisältöön kuin tutkintotasoon. DI:t ovat toki korkeakoulusta valmistuneita.

Kts. vaikka www.tek.fi

Saat anteeksi. ;D

Vierailija
31/31 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni sisko on uratykki lääkäri. mies ja minä istuttiin seurusteluaikana aina heillä lapsia hoitamassa, siskonsa ei ole nyt kertaakaan tarjoutunut meidän lapsia katsomaan. Hänen kalliit merkkivaatteensa varmaan likaantuisivat.