Mies ei halua/uskalla uusiin naimisiin :(
Suhteen alussa mies sanoi, että kyllä vielä uskaltaa uusiin naimisiin ja lupasi, että hänen lapsensa edellisestä liitosta ei jää ainoaksi ja että haluaa lisää lapsia ennenkuin täyttää 30v.
Nyt ikää miehellä 31v. ja lapsia harkitaan kuulemma "myöhemmin". Hän haluaisi kyllä talon parin vuoden sisään (ja ehkä lapsenkin), mutta naimisiinmeno ei kait ole mahdollista.
Ymmärrän, että on "huonoja kokemuksia" ja hankala ero takana, mutta tunnen itseni petetyksi kun joskus kuitenkin kertoi, että uskaltaisi vielä naimisiin.
Hitto. Pihalle en tahtoisi potkia, enkä varmaan pystykään, mutta tässä romuttuu koko ajan munkin haaveet!
Kommentit (29)
ettei halua enää naimisiin. En halunnut minäkään silloin. Viisi vuotta myöhemmin mies kosi ja tahtoi kovin animisiin. Mentiin siitä 3 v kuluttua.
mutta en minä voi loputtomiin odottaa josko se mieli muuttuisi. ap
olin naimisissa hakkaavan narsistimiehen kanssa. Lopulta lähdin pystyin lähtemään ja eroamaan.
Olen ollut nykyisen miesystäväni kanssa yli neljä vuotta. Mies haluaisi naimisiin mutta minä en. Ero narsistista oli aivan kamala ja uusiin naimisiin ei tee mieli vaikka nykyinen mieheni on todella ihana. Mies ei onneksi anele/pakota/pyytele naimisiin vaan tietää tilanteen ja tyytyy siihen. Ehkä joskus tulevaisuudessa uskallan ja haluan mennä uudestaan naimisiin...
ja ostatte/rakennatte talonkin niin pidä huoli siitä, että sen minkä olet maksanut talosta, on myös sinun papereiden mukaan jos se ero sitten tulee. Täältä niin usein lukee kirjoituksia, kun on oltu avoliitossa, tullut ero ja nainen ruikuttaa, kun kaikki on miehen nimissä ja miehen, ja nainen on maksanut perheen elinkustannukset ja lasten vaatteet. Niillä vanhoilla lumpuilla kun ei paljon tulevaisuuden elämistä kustanneta...
mies ehti olla vain muutamia kuukausia kun muija sitten vaihto toiseen. Ehkä mies pelkää uutta "hylkäämistä". :/ ap
Siksi en teekään talokauppoja (tai muita isompia kauppoja) ennen avioliittoa. ap
ei ymmärrä myös naimisiinmenointoa. Tokihan sitä joskus itsekin mietti, mutta nykyään avoliitossa ja 2 lasta. Mitä eroa ollaanko avoliitossa vai avioliitossa? Miehellä ero takanaan ja karsastaa toista naimisiinmenoa. Mäkään en vaihtaisi sukunimeäni, joten ei järkeä. Sama mies tuo on ollaan naimisissa tai ei.
Kyllä sillä on monellakin tapaa merkitystä, onko naimisissa vai ei. Erityisesti juridiikan ja verotuksen kannalta. Asemanne on paljon turvatumpi avioparina kuin avoparina. Halusittepa tai ette, yhteiskunta näkee teidät virallisena parina vasta, kun olette naimisissa. Paras vakuutus, jonka voi toiselle suhteessa antaa, on naimisiin meno.
Jos sillä kerran EI ole mielestäsi merkitystä, eikö kannattaisi vihityttää itseään hiljaisesti vaikka kenellekään kertomatta? Ihan järkipohjaltahan se kannattaa tehdä.
Itselleni tosi avioliitto osoittautui hirmuisen tärkeäksi askeleeksi, vaikka olin alunperin meistä kahdesta se, joka ei välttämättä olisi halunnut mennä naimisiin. Kun paneuduin todella pohtimaan, mitä asia minulle merkitsee, koin kaikilla mahdollisilla tavoilla mieheeni sitoutumisen suorastaan järisyttävänä asiana. Siksi ymmärrän nykyään hyvin, miksi avioituminen on monelle tärkeää.
että tämän miehen kanssa en haaveitani saa toteutettua. Vaan kannattaako alkaa uuttakaan miestä etsimään, kun en lapsia enää myöhemmin aio hankkia.
No, ehkä voisin asian ottaa vielä sopivalla hetkellä puheeksi. Ihan meinaan jo katkera olla. 3 vuotta olen ollut miehen kanssa, joka lupasi kuun taivaalta, mutta mitään ei koskaan tapahtunutkaan eikä vissiin tule tapahtumaan, ei kenenkään kanssa enää koskaan ikinä! ap
Hassua (?!), miten suhteen alussa olimme samaa mieltä asioista ja halusimme samoja asioita, mutta nyt on miehellä ihan toisenlaiset suunnitelmat tulevaisuudesta.
Ehkäpä mies on huomannut, että minä en ole hänelle se, jonka kanssa haluaisi lapsia tai jonka kanssa uskaltaa loppuelämää suunnitella. Vaan miksi mies haluaisi ostaa kanssani talon..?! Ajatukset hieman sekaisin.