Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten avioerossa jaetaan tavarat ?

Vierailija
26.06.2025 |

Pitääkö kaikki jakaa puoleksi esim autot ja veneet ym koneet vai voiko toinen ottaa kaikki jos kumpikin on tähän tyytyväinen? 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo rupeaa jakamaan tavaraansa jollekin muulle

Vierailija
2/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko toinen ottaa kaikki? Aika huvittava näkemys, monin varmaan suostuu ottaamaan kaiken, mutta moni suostuu siihen "mulle ei jää mitään" rooliin ihan tuosta vain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle, sulle, mulle, mulle, sulle, mulle, mulle, sulle,... Kunnes kaikki on jaettu

Vierailija
4/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jaettiin sulle, mulle-tyylillä.

Vierailija
5/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla, miten aviopari sopii. Osituksessahan määritellään, mitä kuuluu kumpaisellekin ja maksaako varakkaampi toiselle tasinkoa (tasingosta voi saaja kieltäytyä halutessaan, muuten se on varakkaamman pakko maksaa). Kunhan kaikki on selvästi kirjattuna ositussopimukseen.

Vierailija
6/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaa niin kuin parhaaksi näkee, jos ei tarvitse venettä niin sen ottaa se joka tarvitsee. Ei muuta voi kertoa miten ihmiset tavarat jakaa. Enon vaimo lähti ja otti vain telkkarin ja vaatteensa, tuttu pari erosi mies sai pitää veneen jne 

Vierailija
7/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti niin, että se joka on maksanut sanoo ensin ottaako vai jättääkö ja sitten toinen valitsee ottaako vai meneekö lavalle.

Vierailija
8/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, miten aviopari sopii. Osituksessahan määritellään, mitä kuuluu kumpaisellekin ja maksaako varakkaampi toiselle tasinkoa (tasingosta voi saaja kieltäytyä halutessaan, muuten se on varakkaamman pakko maksaa). Kunhan kaikki on selvästi kirjattuna ositussopimukseen.

Harvemmin osituksessa tavaraa, josta aloitus oli.

Autot yms juu, mutta ei valaisimet eikä kamerat.

Sopia sopii, se on parasta. Kaikki vähän arvokkaampi ylös, meiliin tai virallisemmin.

Vierailija
9/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenään joutuu päättämään miten lusikat jaetaan.

Vierailija
10/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätee sama kuin mihin tahansa sopimiseen, eli jos molemmille ok, niin voi sopia ihan mitä vaan. Lienee melko tyypillistä, että asia sovitaan niim että menee suurinpiirtein 50/50, koska jos otetaan mukaan juristit ym., niin menee omaisuus helposti 40/40/20, jossa siis juristit ym. vievät sen 20%.

Vierailija
11/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin osituksessa tavaraa, josta aloitus oli.

Autot yms juu, mutta ei valaisimet eikä kamerat.

Sopia sopii, se on parasta. Kaikki vähän arvokkaampi ylös, meiliin tai virallisemmin.

Joo, no aloituksessa olikin mainittuna "autot, veneet, koneet" ja nämä ovat niitä vähän arvokkaampia.

Vierailija
12/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sen kumman nimiin ne on ostettu. Osituksessa varakkaampi voi sitten antaa mitä haluaa. Irtaimisto ja muu arvoton on sitten tapeltava lusikka kerrallaan.

Vierailija
13/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan oman osuuden ja sillä hyvä.. 

Vierailija
14/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovimme isommista (esim. autotallin koneet:  oli moottorisahaa, sirkkeliä yms. työkonetta) erikseen ihan osituksessa. Muista vain sovittiin, että ota sinä nuo, minä otan nämä. Ja voihan sitä sopia niinkin, että jos toinen jää asumaan asuntoon, niin voi pitää siellä jo olevat kalusteet, telkkarit yms. ja sitten vaan toinen saa osituksessa jonkun rahasumman korvaamaan sen, että joutuu ostamaan ne kaikki. 

Vierailija
15/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan on tyytyväinen jos toinen ottaa kaikki. Silloin pitäisi sopia sille kaikelle joku arvo, ja maksaa vaikka rahana toiselle.

Vierailija
16/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei avioehtoa joka koskisi tiettyä omaisuutta, niin teoriassa kaikki puoliksi. Se taan on osapuolien oma neuvottelu miten asiat konkreettisesti jaetaan. Jos on joku selkeästi kalliimpi yhteinen omaisuus, niin joko toinen saa jotain muuta materiaa enemmän tai toinen maksaa välin rahana. Mikään pakko ei ole jakaa, kyllä toinen saa lähteä ja jättää kaiken toiselle niin halutessaan. 

Vierailija
17/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte jakaa miten haluatte kunhan kumpikin osapuoli on siihen tyytyväinen.

Oletettuna ettei kumpikaan ole ulosotossa tai muuten ongelmissa velkojen kanssa. Jos osituksella yritetään siirtää omaisuutta velkojien ulottumattomiin, niin siihen viranomaiset voivat puuttua.

Vierailija
18/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kukaan on tyytyväinen jos toinen ottaa kaikki. Silloin pitäisi sopia sille kaikelle joku arvo, ja maksaa vaikka rahana toiselle.

Yllättävän usein yksi tyytyy siihen, että toinen vie kaikki. 

Joku pieni marttyyriuden hakeminen ja pikkusieluisen maineen välttäminen. Tai kusipäisen ex-kumppanin komppaaminen, joka toki aika myöhäistä jo tuossa vaiheessa.

Vierailija
19/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle, mulle, sulle, mulle, sulle, mulle, sulle, mulle...

Vierailija
20/39 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän usein yksi tyytyy siihen, että toinen vie kaikki. 

Joku pieni marttyyriuden hakeminen ja pikkusieluisen maineen välttäminen. Tai kusipäisen ex-kumppanin komppaaminen, joka toki aika myöhäistä jo tuossa vaiheessa.

Tyytyminen ei ole sama asia kuin tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi