Thaityttö vie minulta perinnön
Meiltä on kohta sukutila ym. joutumassa thaitytön haltuun. Isäni (yli 70 jo!) löysi Thaimaan-matkalta itselleen morsiamen. No nyt tämä thaityttö on jo naimisissa isän kanssa ja asuu jo Suomessakin. Isä on kertonut että heillä ei ole avioehtoa eikä suostu sitä tekemään vaikka useaan otteeseen olen kehottanutkin häntä siihen. Ei auta muidenkaan sanomiset, isä on nyt niin rakkauden pauloissa että ei muuta näe.
Elättää muutenkin tätä tyttöä ja sukua Thaimaassa, koska tyttö ei Suomesta ole työtä saanut kun ei vielä kieli suju eikä koulutustakaan taida olla.
En vaan voi uskoa että tähänkö sitten isäni ja esi-isieni elämäntyö menee ja thaityttö perii kaiken. Eihän se minun lakiosani paljoa ole. Inhottaa miten isä ei yhtään ajattele minua ja lapsiani ja meidän tulevaisuutta.
Ja surettaa sekin että isän rahat menee muiden elatukseen. Nyt yrittävät saada naisen tytön Suomeen ja varmaan kohta on tuo thainainen raskaanakin ellei jo ole.
Isä ei ole sukutilaa omalla työllään hankkinut eikä ole oikeutettu sitä hävittämäänkään. Suomalaiset pysyvät köyhinä kun kaikki suvussa kulkenut varallisuus hävitetään. Miehenä kyllä ihmettelen näihin thaityttöihin rakastuvien miesten sokeutta. Rakkautta kaipaa jokainen mutta en minä niin epätlivlinen ole että kelpuutan jonkun kehitysmaalaisen valheita.