Thaityttö vie minulta perinnön
Meiltä on kohta sukutila ym. joutumassa thaitytön haltuun. Isäni (yli 70 jo!) löysi Thaimaan-matkalta itselleen morsiamen. No nyt tämä thaityttö on jo naimisissa isän kanssa ja asuu jo Suomessakin. Isä on kertonut että heillä ei ole avioehtoa eikä suostu sitä tekemään vaikka useaan otteeseen olen kehottanutkin häntä siihen. Ei auta muidenkaan sanomiset, isä on nyt niin rakkauden pauloissa että ei muuta näe.
Elättää muutenkin tätä tyttöä ja sukua Thaimaassa, koska tyttö ei Suomesta ole työtä saanut kun ei vielä kieli suju eikä koulutustakaan taida olla.
En vaan voi uskoa että tähänkö sitten isäni ja esi-isieni elämäntyö menee ja thaityttö perii kaiken. Eihän se minun lakiosani paljoa ole. Inhottaa miten isä ei yhtään ajattele minua ja lapsiani ja meidän tulevaisuutta.
Ja surettaa sekin että isän rahat menee muiden elatukseen. Nyt yrittävät saada naisen tytön Suomeen ja varmaan kohta on tuo thainainen raskaanakin ellei jo ole.
Kommentit (61)
http://www.perunkirjoitus.fi/index.php?sivu=6
et jää osattomaksi, mutta harmittaa sinun ja sukusi puolesta- ehkä saatte mokoman lunastettua pois, koska rahan perässähän tuokin on
Kyllä minuakin harmittaisi jo ajatus isästä ja thaitytöstä, saati perintötilan menetyksen pelko.
ole työllään aikaansaanut, vaan perinyt. Ihan sama oikeus ap:llä on olla huolissaan omasta perinnöstään.
Inhottava ajatus, että jotkut antavat vanhemmilleen sellaista "hoivaa", että siinä puolisonkaipuukin unohtuu :/ Me käydään kyllä isällämme kylässä viikoittain, mutta slti hänellä on uusi vaimo! Suomalainen ja melkein ikäisensä kylläkin. Ja avioehto löytyy, siitä ovat tyytyväisiä myös tämän naisen lapset.
Jos ap:n äitikin on jo kuollut, niin osa tilastahan on jo ap:n omistuksessa. Isän kuoltua suurin osa tilasta on ap:lla, joten testamentti ei paljoa paina. Varmasti saat tilan lunastettua itsellesi!
<a href="http://www.perunkirjoitus.fi/index.php?sivu=6" alt="http://www.perunkirjoitus.fi/index.php?sivu=6">http://www.perunkirjoitus.fi/index.php?sivu=6</a>
et jää osattomaksi, mutta harmittaa sinun ja sukusi puolesta- ehkä saatte mokoman lunastettua pois, koska rahan perässähän tuokin on
En vaan voi uskoa että tähänkö sitten isäni ja esi-isieni elämäntyö menee ja thaityttö perii kaiken. Eihän se minun lakiosani paljoa ole. Inhottaa miten isä ei yhtään ajattele minua ja lapsiani ja meidän tulevaisuutta.
On kyllä todella kurja tilanne; itseänikin ottaisi päähän todella paljon. Oman isäni kanssa olen käynyt läpi hieman vastaavanlaisia kokemuksia, mutta siitä on jo aikaa - eikä kyse ollut perinnöstä (jumalan kiitos).
suvullamme ollut tila menisi jakoon. Olisi sitten syy, mikä tahansa. Minä en saa tilasta mitään, mutta veljeni perheineen jatkaa sitä. Jos isämme ottaisi sinne uuden vaimon ja tila jouduttaisiin myymään isäni kuoleman jälkeen siksi, että uusi vaimo perii sieltä niin ison osan, ettei veljeni pysty lunastamaan paikkaa, harmittaisi.
Tila on sukumme kantatila ja meillä on monella sukupolvella hyviä muistoja tilasta. Jos isä nyt vanhoilla päivillään hurvahtaisi uuteen vaimoon, eikä tekisi avioehtoa ja vielä testamenttaisi tilan vaimolle, ei kukaan taatusti kehuisi isän typerää päätöstä.
No jos isäsi on noin päättänyt niin älä ap sitten suostu isääsi hoitamaan kun hän apua tarvitsee. Totta tämä uusi vaimo sitten hoitaa isäsi kun isäsi tarvitsee vaipanvaihtajaa ja auttajaa. Epäilen kyllä, että thaityttö ottaa siinä vaiheessa hatkat, mutta ei avioeroa, jotta saisi omaisuuden isäsi kuoltua.
Thai-tyttöä. Vanha isäs käkkänä on tarkoituksella hakenut Thai-tytön itselleen. Ei hän mikään viaton ole vaan on päättänyt tehdä tämän asian halujensa takia.
Seksi tässä on kait takana ja ällöttävä sellainen -voi tyttöparkaa mitä joutuu kattelemaan ja kestämään.
Ajattele nyt kun on halut mut ei toimi iän takia! Työstä se käy tyttöparalla.
Ap on huolissaan sukutilasta ja siinä sivussa saattaa olla myös muuta perintöä. Minusta ap:llä on siihen suurempi oikeus kuin uudella tulokkaalla, joka tuskin haluaa tänne kylmään Suomeen jäädä sitten kun on ajankohtaista.Keskustelin norjalaisen kanssa naimisissa olevan thainaisen kanssa ja häntä ei ainakaan paljon Norjan talviolot ihastuttaneet ;D Ja onneksi laki turvaa rintaperillisten oikeudet.
sukutila on kuitenkin isäsi omaisuuttaa, hän saa tehdä sillä mitä haluaa ja tuskin ap on ollut sitä tilaa jatkamassa
Näin ne suomalaiset arvot rappeutuvat; minusta on täysin uskomatonta, että:
A) täällä riittää tämän kaltaiselle tilanteelle ymmärtäjiä: "isäsi saa rakkautta - ole onnellinen".
Siis mitä rakkautta?! Tutustukaa tytön lähtömaan kulttuuriin ja naisen asemaan siellä; tyttö tekee mitä vaan HYÖTYSYISTÄ, eikä oma moraali todellakaan sano, että se on väärin. Suomalainen mies olettaa, että tyttö rakastaa, kun hymyilee nätisti ja pitää miehen tyytyväisenä sängyssä. Ja se on totuus se.
B) Sukutilan menetys (etenkin ulkomaalaiselle) on ihan ok.
Tällä tavalla, kun tarpeeksi pitkään jatketaan, ei meillä enää ole kotimaata, jota rakastaa - suomalaisia arvoja, joita vaalia; puhumattakaan mistään omista perinteistä / toimintamalleista / tapakulttuurista / omaan uskonnolliseen järjestelmäämme perustuvaa lainsäädäntöä.
Ylipäätään edes suomalaiselle rakkaan sukutilan menetys varmasti on kova asia! Toiset meistä arvostavat (ihan oikein!) perinteitä, muistoja, suvun tärkeyttä ja perusarvoja korkealle.
C) tällä ei ole mitään tekemistä (varmastikaan) omillaan toimeentulemisen kanssa; kyse ei ap:n tekstissä ollut siitä. Lue uudestaan teksti ajatuksella läpi, olet väärässä.
tai edesauttaa sitä että asiat tulevaisuudessa sujuvat edes osittain toivomallasi tavalla, niin kannattaa tutustua siihen uuteen vaimoon. Suomeen muuttavat thainaiset ovat usein hyvin yksinäisiä ja tarvitsevat useimmiten muutakin kuin oman puolison apua kielen oppimisessa ja yhteiskuntaan ja kulttuuriin tutustumisessa. Kun isäsi joskus kuolee, on paljon helpompi sopia asioista jos nainen ei ole yksinäinen ja koe olevansa uhattuna sinun taholtasi.
Ryhdy siis ystäväksi tälle naiselle. Ehkä voisit myös yrittää tutustuttaa lapsenne naisen tyttäreen jos hänet saadaan Suomeen.
Tietysti voisit tehdä tämän myös aivan inhimillisistä syistä, mutta niin tai näin, kaikki hyötyvät.
Ymmärrän jos mielessäsi välkkyy ajatuksia hyväksikäytöstä ym., mutta yritä muistaa myös se, että kaikki ihmiset, kaikkialla maailmassa haluavat itselleen ja ennen kaikkea lapsilleen mahdollisimman hyvän elämän. Yksinhuoltajan elämä thaimaassa voi olla aika raskasta ja puute suurta. Esim. lasta voi olla vaikea saada koulutukseen ym. jos perhe on hyvin köyhä. Jos isäsi saa naiselta seuraa, hellyyttä ja huolenpitoa ja jos nainen saa isältäsi kunnioitusta ja arvostusta ja molemmat ovat onnellisia niin voisivathan ne asiat huonomminkin olla, vai?
Mä uskon, että osa noista on ihan kunnollisiakin, mutta suurin osa on vain paremman elintason ja rahan perässä.
Osaavat olla tosi nöyriä ja rakastavia kun haluavat, mutta oikeastihan ovat aika julmaa sakkia.
Sun täytyy vain yrittää tehdä isälle selväksi mitä se merkitsisi teille. Pyydä vaikka hyppäämään teidät yli ja jättämään tilan lapsenlapsille, niin se saa hänet ehkä miettimään asiaa.
Toiseksi, ei sinulla vielä ole mitään perintöä. Perinnön saat sitten kun isäsi kuolee, sitä ennen sitä ei ole eikä sitä kukaan voi tuhlailla. Tila ja omaisuus on isäsi joka saa sitä käyttää, ei hänen niitä tarvi teille lapsille tallettaa ja itse nähdä nälkää ja puutetta.
Hommaa ne rahasi ihan itse äläkä itke muiden rahojen perään.
Mä uskon, että osa noista on ihan kunnollisiakin, mutta suurin osa on vain paremman elintason ja rahan perässä.
Osaavat olla tosi nöyriä ja rakastavia kun haluavat, mutta oikeastihan ovat aika julmaa sakkia.
Sun täytyy vain yrittää tehdä isälle selväksi mitä se merkitsisi teille. Pyydä vaikka hyppäämään teidät yli ja jättämään tilan lapsenlapsille, niin se saa hänet ehkä miettimään asiaa.
tekemään testamentteja lapsenlapsille? Vai onko omien lasten ahneus jotenkin hyväksyttävämpää kuin thainaisten?
niin ymmärrän ap:ta. Hänenkin isänsä on sen saanut isältään. Eri asia, jos olis kyse jotain muusta omaisuudesta, mutta sukutilat kuuluvat mun mielestä suvulle eikä millekään parin vuoden suhteelle.
Osaavat olla tosi nöyriä ja rakastavia kun haluavat, mutta oikeastihan ovat aika julmaa sakkia
Paha vaan, kun tätä ei rivi-suomalainen (maailmaa näkemätön) pulliainen ymmärrä. Moraali kehittyy aivan erilaiseksi tilanteessa, jossa koetaan puutetta perustarpeista kuten riittävä ruoka ja juoma, turvallisuus ja terveys.
Thaityttö ei ole ihan sitä, miltä hän päällisin puolin näyttää suomalaisen silmään.
niin ymmärrän ap:ta. Hänenkin isänsä on sen saanut isältään. Eri asia, jos olis kyse jotain muusta omaisuudesta, mutta sukutilat kuuluvat mun mielestä suvulle eikä millekään parin vuoden suhteelle.
Aika usein, varsinkin ennen, tilan jatkaja maksoi muille sisaruksille ns. sisarosuudet eli heidän perintöosansa tilasta. Ja aika usein ne vanhuksetkin sai osansa joko rahana tai sitten heistä huolehdittiin loppuikänsä. Aika harvoi taisi tila siirtyä jatkajalle täysin ilmaiseksi, johan se verottajakin olis moisesta paukauttanut melkoiset verot maksettavaksi.
Jotenkin erityisesti kaupunkilaisilla on kuvitelmana että sukutilat siirtyvät jatkajalle ilmaiseksi.
Puolet yhteisestä omaisuudesta menee avio-osuutena, ja toinen puoli perintönä. Jos koko omaisuudesta on testamentti, niin siinä tapauksessa rintaperillisille menee lakiosana neljännes.
Yritä etujäteen keskustella isäsi kanssa, että testamentissa olisi erikseen määrätty ainakin osta perintötilasta alkuperäisille perillisille.
Ette usko, kuinka kivaa se on rakastua perusteellisesti vielä seitsemänkymppisenä.
kun on sukutilanvaihdosta kyse. On vain se pakollinen summa ettei verottaja älähdä. Kaikin keinon vedetään mahdollisimman alas ja niitähän maatilallisilla riittää.
Jos thaityttö tuo isäsi elämään onnen niin onko se vähempiarvoista kuin mahdollinen tuleva perintö?
Jotenkin en ymmärrä ajatusmaailmaa, että vanhempien ihmisten pitäisi lopettaa eläminen ja hautoa rahojaan jälkeläisten perinnöksi. Jokainen tehköön omalla omaisuudellaan mitä lystää.
Ymmärrän toki, että ap haluaisi isänsä tekevän avioehdon, mutta muutenkin kirjoituksesta välittyy asenne, että isä on jo liian vanha uuteen suhteeseen ja ykipäänsä onneen.
Ja thaivaimon lapset aiemmasta suhteesta eivät peri ap:n isää, mahdolliset yhteiset lapset kyllä.