Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa enää nukkua vuosien valvomisen jälkeen :(

Vierailija
10.02.2010 |

Meillä on mennyt useampi vuosi niin, että lapset ovat valvottaneet enemmän tai vähemmän ja univelkaa on kertynyt vaikka kuinka ja paljon. Nyt on mennyt puolisen vuotta niin, että lapset ovat nukkuneet yönsä (jos ovat sattuneet heräämään, niin mies on ne hoitanut, lähinnä vauva saattaa satunnaisesti herätä), mutta minä joko heräilen puolen tunnin tai tunnin välein ja nukahtaminen uusiks kestää tai sitten en saa unta ollenkaan tai vasta joskus tunti tai puoltuntia ennen kun herättävä. Kroppa "huutaa" unta/lepoa, mutta en vaan enää osaa nukkua kunnolla. Nuokin unet on yleensä sellasta puoliunessa oloa ja havahdun ihan pieniinkin ääniin.

On kokeiltu, että olisin muualla nukkumassa, mm. vanhemmillani ja hotellissa ja joskus nukkunut myös korvatulpat korvissa, etten heräisi ääniin, mutta silti herään viimeistään tunnin päästä. Olen kokeillut uni- ja nukahtamislääkkeitä, mutta en ole kokenut niistäkään olevan apua. Olen käynyt niin kunnallisella kun yksityiselläkin tämän unettomuuden takia, mutta apua ei ole löytynyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorempi valvotti astman takia. Sitä ennen olin valvonut pari vuotta huonosti nukkuvan esikoisen kanssa.

Nyt ovat kokopäivähoidossa (5,5 ja 7,5 -vuotiaat) ja minä voin ottaa rennommin. Olen alkanut vähitellen nukkua kokonaisia öitä. Mutta tätä ennen valvoin siis seitsemisen vuotta, välillä viikkokausia käytännössä tunnin unipätkissä.

Vierailija
2/4 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen heräilin 2 vuotta. Kaikilla ei helpota koskaan, jotkut taas nukkuu samantien hyvin kun saa mahdollisuuden.

Tuo on aivan hirveätä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasi nukkua heti normaalisti kun sai siihen mahdollisuuden muutaman vuoden valvomisen jälkeen.

En osaa kun toivottaa voimia ja toivottavasti pikkuhiljaa saat taas öisin nukuttua.

Vierailija
4/4 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin esikoisen kanssa vuosi todella vähillä unilla ja uudelleen nukkumaan opettelu vei 2 vuotta. Sitten syntyi kuopus, joka valvotti lähes 3v. Nyt hän on 4½v ja nukun pääsääntöisesti hyvin. Mikäli joudun heräämään parina yönä peräkkäin, niin heti on kierre valmiina, mutta nyt olen oppinut katkaisemaan kierteen. Miehen on otettava vastuu seuraavista öistä, menen sänkyyn viim. klo.21 ja katson jotain pitkästyttävää ohjelmaa (tv hommattiin makkariin juuri mun univaikeuksien takia) ja rentoudun samalla piikkimaton päällä. Hätä tapauksessa turvaudun nukahtamislääkkeeseen, mutta yritän välttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi