11-vuotias poikani haluaa kuulapyssyn. Onko sinulla kokemuksia niistä?
Eikö niistä aiheudu silmävammoja? Muistavatko lapset aina pukea suojalasit? Minua puistattaa, koska nuo kuulapyssyt muistuttavat oikeita aseita. Kaikilla kavereilla kuulemma on sellaiset.
En halua, että lapseni hankkii sellaisen omilla rahoillaan. Keksi minulle perusteluja! Puolesta tai vastaan.
Kommentit (195)
Airsoft on kiva laji itsekkin harrastan sitä ja se on hauskaa kurkatkaa satasoft.com sieltä löytyy satakunnan airsoft paikat ja paljon tietoa
Nii ei saa hyvää turnauksiin jotka on koko viikonlopun mut kyl alle 200e saa hyvän aseen normi peleihin esim olisin saanu g36c 80e ni mut sain isoveljeltä ilmatteeksi g35c ni
Mikä laki
Laki ei kiellä kuula aseita ala ikäisiltä
Pitää vaan olla vanhempien lupa
airsoft on hyvä harrastus jossa liikutaan
ja kuullemma tekiät ei keksinny muuta
kun oikeat aseet kosja nimien teko on
inhottavaa ja minkä laiset ne aseet olis?
Airsoft aseiden ostaja pitää olla k-18 mutta niillä saa lapsetkin ampua aikuisen luvalla!
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi Airsoft ei ole leikki, vaan harrastus siinä missä lätkä ja jalkapallo. Oikea ikä harrastuksen aloittamiseen riippuu ihmisestä. Olen nähnyt fiksuja 11 vuotiaita, jotka osaavat käyttäytyä kunnolla. Toisaalta olen myös nähnyt täysikäisiä, joiden ei ikinä olisi tullut aloittaa ko. harrastusta. Airsoftia tulisi harrastaa vain ja ainoastaan sille varatuilla, luvanvaraisilla paikoilla. Lasten piharäiskimisellä ja leikillä EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ Airsoftin kanssa. Älkää siis verratko näitä keskenään.
Aseista: Kuula-ase on peliväline siinä missä lätkämailakin on. Se on tarkoitettu vain ja ainoastaan Ko. harrastukseen. Minulla ei ole kokemuksia kuula-aseen väärinkäytöstä, mutta olen saanut jääkiekon nenääni Raumalla eräällä kotikadulla, missä lapsoset pelasivat katukiekkoa. Voin kertoa kokemuksesta että jääkiekko teki vahinkoa huomattavasti enemmän kuin 6mm muovikuula, vaikka laukauksen nenääni saatteli n.10v poika. Ja mitä tulee ikärajoihin, ne koskevat ainoastaan aseiden myyntiä, eivät hallussapitoa.
Lopuksi: Lakatkaa aikuiset ihmiset olemasta naiiveja! Pienellä vaivannäöllä netistä löytyy sadoittain sivustoja ja tuhansittain artikkeleita, joita lukemalla voisitte kartuttaa lajitietouttanne. Te jotka tämän harrastuksen tyrmäätte kasvatuksillisista syistä, vedoten ainaiseen "lapsestani-tulee-tappaja"-korttiin, voisitte vaikka tutustua Mannerheimin lastensuojeluliiton näkemyksiin kyseisestä lajista. Tutustukaa ennenkuin tyrmäätte.
Airsoftia vastaan minulla ei ole mitään mutta tuota vapaata räiskintää vastaan on. Eihän ne 11-vuotiaat kerro vanhemmilleen että tarvitsevat aseen ammuskellakseen ohikulkijoita ja autoja.
Osta joku halpa ja heikko ase. Itse sain ensimmäisen 10 vuotiaana enkä tehnyt mitään typerää
Ne jotka ei anna lapsensa hankkia kuula asetta ovat ylisuojelevia
Robotti kirjoitti:
Ne jotka ei anna lapsensa hankkia kuula asetta ovat ylisuojelevia
Eivätkä ole, vaan pikemminkin ihan vastuullisia. Se, että osa lapsista ampuu puskien suojista niillä aseilla ohikulkevia ihmisiä, ei ole mitään ylisuojelevuutta.
Olen koht 12 ja haluaisin kuulapyssyn mutta oikeesti vaikka olen itekki nuori niin mää en vaa tajuu tätä ns nykynuorisoo siis tarkotan sitä että miksi nuoret on muuttunut tällasiks et ammutaan toisia täh???!!!
Sano että jos et käytä suojalaseja nii kotiarestia ja ase pois joksikin aikaa ja kannattaa ostaa suosittelisin jotain pistoolia jos se tulisi ekaksi kuulapyssyksi.
Kummipoikani sai juuri kuulapyssyn, sellaisen joka ampuu sellaisia värikuulia. Ase on kopio jostain sniper-tarkkukivääristä tms. ja kivalta tuntuu ampua sillä, kokeilin itsekin. Ja siis poika on 8-vuotias ja ihan vastuullisesti toimii sen kanssa. Vanhempien luvalla saa ampua pihalla maalitauluun. En näe ongelmaa asiassa.
🇺🇦🇮🇱
Airsofteista voi saada silmävammoja jos ei käytä kunnolisisa suojalaseja tai maskia. On säännöt missä niitä saa käyttää ja missä ei kun niitä noudattaa se on täysin turvallista ja tosi hauskaa.
Etupää yksi lähde jossa sanota et ois ikäraja:/
Jotkut lapset kadulla huvikseen ampu mua jollain tommosella ku olin lapsi ja vaan kävelemässä ohi. Osu käteen ja sattu aika paljon. Että semmosta ne niillä harrastaa.
Ei jumalauta mikä idiootti.ihme kun sellaisia yhdistyksiä on pyystyssä jossa myydään ja käytetään airsofteja jotka ovat oikan näköisiä.Aonut asia on että ne ei saa olla julkisilla alueilla kuten torilla esillä.Eli saat aivan vapaasti käyttä sillaista pihallasi airsoft alueella tai mersässä jos sinulla on omistajan lupa.Airsoft aseet on k18 mutra harrastuksena niitä voi käyttää vaikka 9v lapsi.
Meillä on pojat ampunu kuulapyssyillä maalitauluja ja tölkkejä. Siitä mitään haittaa ole.
Seikkailijat Airsoft leirit 2016
21.-22.5.2016
6.-8.6.2016
8.-10.6.2016
20.-22.6.2016
1.-3.8.2016
3.-4.9.2016
Nettisivut: www.seikkailijat.fi
Ikäraja: 10-16v
Pelimaksu: 49-79 euroa
Pelaajaraja: 50 max
Pelipaikka: Helsinki, Granö