Miten paljon teillä oli noussut paino ja maha kasvanut rv11-12 mennessä?
Olisi kiva tietää.. ensimmäinen raskaus menossa ja ystäväpiirissäkään ei ketään joka olisi vielä ollut raskaana/ pitkään aikaan ollut raskaana. Haluaisin vähän vertailukohteita. :-D Kiitos!
Kommentit (25)
mulla on rv 9 menossa ja enää ei mene housun nappi kiinni. Lisää on tullut pari kiloa ja maha on selkeästi kasvanut. Oletan sen olevan vain turvotusta, koska on ollut ongelmia närästyksen, vatsavaivojen ja aineenvaihdunnan kanssa. Olen normaalipainoinen ja jumpassa/spinnissä käyn n. 4 kertaa viikossa riippuen vähän päivän väsymyksestä. Ruoka ei maistu ja koko ajan etoo/oksettaa.
Mulla toi paino noihin aikoihin n.1,5kg miinuksella ja pientä kumpua(turvotusta) näkyi. Nyt viikkoja 19+3 ja lähtöpainoon tullu lisää n.0.5kg... Syön kyllä aika paljon mutta ei se ton enempää oo noussu.Ja hirveesti ei tota liikuntaa oo tullu harrastettua kovien liitoskipujen takia. Niin ja BMI ennen raskautta 24.
Luin vauvalehdestä, että laihoilla (alipainoisilla) ja hoikilla naisilla nousee paino enenmmän kuin normaalipainoisilla. Syy on se, että laihalla/hoikalla ei löydy omasta takaa rasvavarastoja, jota keho tarvitsee raskauden ja imetyksen aikana. Niinpä sen on pakko saada niitä vähän enemmän kuin normaalipainosilla, joita niitä varastoja löytyy jo omasta takaa. Lisäksi painonnousu voi olla hormonaalista. Jos se johtuu hormooneista, se myöskin lähtee imetyksen aikana :). Minusta naisten ei pitäisi tuijottaa raskauskiloja. Ne lähtee kyllä synnytyksen jälkeen imettämällä, syömällä terveellisesti ja urheilemalla.
Nyt rv 11 aluillaan ja paino 55. Pudonnut raskauden aikana nelisen kiloa... Aiemmin juustot oli herkkua ja nyt ne etoo ;-) Join myös paljon cocista aiemmin... taiskin olla ensimmäisiä raskausoireita se ettei yhtäkkiä limu maistunut.
Kirjoitin siis tämän:
"Tässä toisessa raskaudessa, nyt rv 14
Paino on tippunut viisi kiloa, mutta omien housujen nappi ei ole mennyt enään kiinni pariin viikkoon tai mahaan sattuu."
Lähtöpainoni oli 55 kiloa (pituutta 167cm) ja nyt siis 50kg. Ikävä kyllä.
Edellisessä raskaudessani lähtöpaino oli myös 55kg, raskauden lopussa 58kg ja synnytyksen jälkeen 52kg (parin kuukauden imetyksen jälkeen 49kg).
Minulle painon nostaminen on aina ollut vaikeaa ja kyllä, syön paljon!
Molemmissa raskauksissa ollut oksentelua monta kertaa päivässä, ensimmäisessä rv 3-39 ja tässä toisessa rv 3 eteenpäin.
Raskauden aikana sitä painoa kyllä edes saisi tulla, vaikkei muulloin tulekkaan.