Jalat puutuu ja selkä jumiutuu - mistä tää nyt johtuu?
Imetän 3kk ikäistä vauvaa. Viimeisten parin viikon aikana mun selkä on jumittunut tosi helposti. Jos olen hetkenkin kumartuneena eteenpäin, niin siihenhän se selkä jää hetkeksi. Ei liiku eteen eikä taakse.
Toinen on noi jalat. Yöllä nukun jommalla kummalla kyljellä aina, koska vauva nukkuu minun vieressäni puolet yöstä. Nyt ainakin viikon ajan on käyny niin että se ylimpänä oleva jalka ja kankku kipeytyy ja ikäänkuin puutuu.
Onko mulla verenkierto heikentyny vai mistä nää ny johtuu?
Ai nii ja tisseissä on joskus sellaisia sähköiskumaisia kipuja. Liittyiskö nää kaikki imetykseen?
Kommentit (4)
Mutta jalkojen puutumisesta en osaa kommentoida, eikä minulla ole ollut mitään sähköiskumaisia kipuja.
Kuulostaa, että sinulle on jäänyt jokin hermo jumiin, kun selkä on muuttanut muotoaan. Sinuna menisin joko omt-fysioterapiaan tai osteopaatille. Lääkäri voi auttaa vain antamalla lähetteen tai ottamalla röntgenin.
kannattaa mennä lääkärin vastaanotolle.
Hermo-ongelmista voi saada pysyvän riesan jos ryhtyy kuukausikaupalla odottelemaan että vaiva paranisi itsestään.
Toki se saattaa itsestäänkin parantua, mutta riskiä pysyvistä vaurioista ei kannata ottaa.
eli sun selkänivelissä on kenties jotain vialla ja joku hermo on puristuksissa.