Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt saisin sellaisen talon kun haluan, enkä halua mitään.

Vierailija
09.02.2010 |

Millaisen talon sinä haluaisit jos saisit? Ei mitään Gracelandia, vaan perus perhetalo neljälle hengelle.

Mieheni sanoi että hän rakennuttaa meille talon, että minun tarvitsisi vain ilmoittaa millaisen toivoisin saavani ja siitä sitten edetään.

Olen haaveillut pitkään talosta, mutta nyt pää on ihan tyhjä. En enää tiedä mitä haluaisin. Suorastaan ärsyttää tavalliset trenditalot joita kaikilla on samalla sisustuksella.

Mitä suosittelisit? Mitä ET suosittelisi?

Ehkä saan ajatuksistanne ideoita.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tämän tyyppistä voisin ajatella. En nyt löytänyt sitä mikä eniten kolahtaisi.

http://www.kontio.fi/fin/Hirsihuvilat-ja-saunat/Huvilaesitteet/Nettimal…

Vierailija
2/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selaa niitä läpi. Sieltä löytyy varmasti hyvät ideat, joista sitten yhdistelette oman kokonaisuuden.

Sisustushan on teidän itsenne suunnitteleme ja teidän näköinen. Ei tarvitse pakosta lähteä mihinkään trendeihin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli noi lähtökohdat jo sellaiset että mun pää tyhjeni kans...

Me rakensimme miehen kanssa ihan itse oman perussuomalaisen puutalon asunnoksi meidän tulevalle perheelle. Nyt ne lapsetkin on tehty ja toimiihan tämä edelleen vaikka ei olekaan mikään sisustuslehtien sivuilta nykäisty. Eikä ole edes velkaa enää jäljellä, kun rakensimme sellaisen mihin varat helposti riitti. meillä on n. 200 neliötä 5 hengelle. Lisäksi paljon kellaritilaa ja iso autotalli. Ja tonttina 2500 neliötä, joten mahtuu pihallakin pelaamaan eikä vieläkään ole ongelmaa minne laittaisi lumet.

Vierailija
4/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhanaikainen mansardikattoinen, ihmisen kokoinen, ei mikään korkealle kurottava kivikirkko. Kunnon kokoinen lasikuisti, paljon säilytystilaa, keittiön yhteyteen vanhanaikainen iso kylmäkomero. Takka. Sauna erillisessä piharakennuksessa. Kylpyhuoneessa kunnollinen kylpyamme. IHan sellainen tavallisen ihmisen mallinen :-)

Vierailija
5/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yhdessä kerroksessa kaikki. Ja jos olis pakko ottaa 2 kerrosta, niin ei ainakaan sitä karseeta korkeata olkkaria.

Saunasta pääsis takkahuoneeseen ja siitä edelleen takakuistille.

Vierailija
6/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan tavallisen minäkin olen aina ajatellut meille kotitaloksi, ei mitään lasitaloa tai kahden kerroksen avaria aukkoja.

Mieheni rakennuttaa joo, ei ole koskaan rakentanut taloa eikä aio alkaa sitä opettelemaan nytkään, vaan ammattilaiset saa sen tehdä.

Minua kiinnostaisi kivitalo, mutta olen siitäkin kuullut jotain negatiivisia juttuja. Kannattaako sellainen sittenkään..?

Nyt kun mahdollisuudet olisi homma toteuttaa, hukun kaikkeen siihen mitä talossa voisi olla, enkä saa mitään paperille.

Miten ihemeessä te, jotka olette talon jo pygänneet, olette saaneet lyötyä lukkoon lopputuloksen? Eikö ole kaivellut että jospa sittenkin tuollainen, tai ehkä tuollainen..

Ääh. Pelkään että kadun päätöstäni.

Vierailija
7/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi sen rakennuttaa niin on sitten kai myös miehen rahoittama ja omistama talo. En minä ainakaan jaksaisi hirmuisesti sellaista edes suunnitella, koska en tuntisi paikkaa kuitenkaan kodikseni. Jos ei osaa rakentaa, niin ehkä osaa yhdessä rakennuttaa.

Vierailija
8/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat niin kamalia ettei niihin viitsi sitä suurta rahasummaa laittaa kun kuitenkin pitäisi alkaa remontoimaan sitä heti oman näköiseksi.

Sillä rahalla tekisi jo pari omaa..

-ap

Vierailija
9/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehdiltä saa varmasti hyviä vinkkejä ja neuvoja, joita itse ei ehkä osaa miettiäkään.

Vierailija
10/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme naimisissa. Mieheni rakennuttaa, niin, kai voisi sanoa että me rakennutamme. Minä en jaksa ymmärtää mitään teknisistä asioista, joten sanoin kai siksi että mieheni rakennuttaa.. Voi hyvä luoja miten nykyään pitää jakaa sun ja mun.

Tästä tulee meidän talo ja toki mieheni ottaa osaa suunnitteluun siinä määrin että sanoo pitääkö jostain ratkaisusta vai ei. Minä olen se visuaalisempi meistä ja kai siksi mieheni heitti minulle, että millaisen töllin sitten teemme.

-ap

Vierailija
11/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olemme menossa arkkitehdin pakeille. Joskus aiemmin kuvittelin että menisimme arkkitehdille viemään jo jotain suunnitelmaa, jonka pohjalta hän talon piirtäisi ja lisäisi omia ideoitaan.

On vain nyt uskomaton jumi aivoissa kun ei enää tiedä mitä haluaisi. :)

-ap

Vierailija
12/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi sitä korkeaa olkkaria. Talo olisi yhdessä tasossa, hirsitalo rossipohjalla. Olohuoneen vieressä olisi kirjasto ja sitten olisi lasikäytävä, jota pitkin pääsisi saunaan, joka on vähän kuin erillisenä rakennuksena ja sen yhteydessä kuntosali. Lasikäytävässä mä talvettaisin kiinanruusuni ja appelsiinipuuni. Saunaan olisi oma pukuhuone ja kodinhoitohuone sitten talon puolella erikseen. Talossa kaksi kylppäriä, toinen ihan vanhempien oma, eikä mitään "kaksi suihkua pesuhuoneessa". Keittiö olisi iso ja tilava, ja erkkeri, ja vaatehuoneita 1 eteisessä ja joka makkarin yhteydessä. Ja talo olisi suunniteltu niin, etten mä sieltä poistu kuin jalat oikaistuna, kolikot silmillä. Ei koskaan vanhainkotiin..Lisäksi siinä olisi n. 2500 neliön kuusiaidattu piha, jotta ei tarvitse tuijottaa naapurin alastonta aamuveryttelyä.

Vierailija
13/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me löysimme mielesen valmiin pohjan, jota pienillä muutoksilla muokkasimme. Suurta vatvomista ja pähkäilyä ei aiheuttanut oikeastaan mikään. Tontti saneli, että 1 1/2 kerroksinen pitää rakentaa ja sitten selasimme kuvastoja. Pohjia katsoessamme mietin jo valmiiksi sisustusta, ettei huoneista missään tapauksessa jää huonosti kalustettavia ts. paljon rikkonaisia seiniä ja oviaukot hassuissa kohdin. Meillä avainajatuksena oli avaruus ja toimivuus. Myös materiaalivalinnat sujuivat helposti, koska meillä on miehen kanssa aika yhteneväinen maku ja vahva näkemys siitä millaiset lattiat yms. haluamme. Ei se ole niin vaikeaa jos siitä ei tee vaikeaa ja jää vatvomaan jokaista yksityiskohtaa.

Vierailija
14/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa, että nyt on jo monta sellaista asiaa, jotka olisi kannattanut tehdä toisin. Kaikkeen ei pysty millään varautumaan. Projektin edetessä tulee eri ammattilaisten taholta esiin eri näkokulmia, miten se ja se olisi voitu toteuttaa paremmin tonttiin, talon pohjaratkaisuun jne. nähden. Tämä raivostuttaa minua! Rakennamme vain tämän yhden talon ja olisi ollut hienoa, että siitä olisi tullut TÄYDELLINEN! Mutta se ei varmaan ole mahdollista, jokaisessa talossa on jokin vaivaamaan jäänyt asia. Liian vähän pistorasioita, joku ovi väärässä paikassa, liian vähän säilytystilaa... Onhan näitä. Suunnitteluvaihe on äärettömän tärkeä: miettikää tarkasti budjetti ja talon "sisältö". Kaikkea ei voi saada, paitsi jos on voittanut juuri lotossa. Valintoja on tehtävä ja päätöksiä lyötävä lukkoon.

Vierailija
15/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiessani tekstiäsi oikein vilunväreet meni. Juuri kuvailemaasi olen joskus haaveillut!!

Sama lasikäytävä erilliselle saunaosastolle. Ja juurikin ne viherkasvit siinä. Yksi kerroksinen ja se rossipohja. Kaikki mitä luettelit, eikä tosiaan turhia tuplasuihkuja. Huh, tästä eteenpäin, pikkuhiljaa. Kiitos tekstistäsi.

Vierailija
16/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatko yksi- vai kaksikerroksisen.. siitä on hyvä lähteä. Ja sen jälkeen miettisin käytännöllisyyttä.. kuraeteisiä ja säilytystiloja. Itse haaveilen isosta vaatehuoneesta, johon voi kävellä sisään ja vaatteet ovat hyvin esillä.

Onko teillä tarvetta vieras/konttorihuoneeseen? haluatteko takkaa? onko keittiö avo vai oma huoneensa?

hyvä idea on selailla eri talopakettejen esitteitä niinkuin joku jo sanoi.

oi, kun osin samassa tilanteessa:) onnea matkaan, hyvä siitä tulee!

Vierailija
17/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no päätös millainenhan ei riippunut paljon meistä vaan kaavamääräyksistä ja budjetista.. talo ei ole oikestaan sinnepäinkään mitä haluan mutta raha raja tulee vastaan...ehkä seuraava on enemmän haaveiden talo...

Vierailija
18/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talokirjoja, joissa on esitelty eri talomalleja tai sitten surffaa netissä. Näin saisit vähän vinkkiä pohjapiirrustuksista ja voisit vilauttaa niitä arkkitehdille.

Vierailija
19/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan hyvä. Rapattu pinta on huoltovapaampi kuin puinen. Hyvin tehty kivitalo on myös energiatehokas eikä rakenne ole yhtä altis kosteudelle kuin puu.

Omat kriteerini ovat isot tilavat huoneet. paljon säilytystilaa. Kodinhoitohuone omanaan ei siis pesutilojen yhteydessä. Mielellään yhdessä kerroksessa ja osa kuistia katettuna -johon saa hyvin sateelta suojaan lastenvaunut ja puutarhakalusteet. Sitten on lukematon määrä pieniä yksityiskohtia jotka on tarttuneet silmiin rautakaupoista ja lehdistä.

Vierailija
20/35 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistetty kodinhoito-, vaatesäilytys- ja pukeutumishuone. Ei tarvitsisi raahata puhtaita pyykkejä pitkin taloa. Hengarivaatteet voisi kuivattaa hengareissa ja nostaa vaan kuivatustangolta vieressä olevalle säilytystangolle pois uusien märkein pyykkien tieltä. Kaikilla olis huoneessa omat sukka-, alustevaate- ym korit, joihin voisi vaan nakata puhtaat vaatteet narulta tai kuivausrummusta. Ja tietty olisi hyllyt muille vaatteille ja liinavaatteille. Ja runsaasti säilytystilaa esim tarlvivaatteille ja urheiluvarusteille. Huoneessa olisi myös hyvä valaistus ja iso peili pukeutumista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi