Murehditko koskaan etukäteen sitä, tuleeko lapsesi avioliitto onnistumaan?
Kommentit (10)
jo murehdin ja tytöt ovat alle 10 v.
Toivon että löytävät yhtä hyvän puolison kun isänsä on.
Olen jo sanonut että etsikää yhtä hyvä mies kun isänne on niin hyvin menee. 
ja lapseni tokaluokkalainen.
Mun mies on semmoinen, joka rähisee lähes taukoamatta. Sanon lapselle, että älä ota tommosta sitten. 
ovat pitäneet tuota pääkriteerinä ja ovat sitten yli nelikymppisiä sinkkuja.
Tuosta ei sitten saa olla liian tarkka. Muista se. Eli riittää, kun uskoo, että jumala on olemassa. Eli ei tartte olla aktiivinen kristitty.
Niitä aktiivisia kristittyjä ei riitä jokaisella vastaavalle naiselle. Niitä on huomattavasti vähemmän.
Muista tämä.
(Tai, jos olet helluntailainen tms. niin ongelmaa ei ole.)
vaan että liitto tai seurustelu onnistuu.
Itse olen eronnut enkä haluaisi antaa kuvaa että kun tulee vaikeuksia siitä vaan erotaan, niinkuin heidän isänsä katsoi oikeudekseen tehdä.
siksi yritän koko ajan kehittyä avioliitossa, että lapsilla olisi hyvän ja toimivan suhteen malli. Itselläni vanhemmat eronneet. Onneksi olen itse löytänyt hyvän puolison, mutta vanhempien ero jätti tietyn turvattomuuden.
vielä tajunnut murehtia, esikoinen on 10-v. Johtuneeko siitä, että sekä minun että mieheni vanhemmat eivät ole eronneet, kummankaan sisarukset eivät ole eronneet, eivätkä parhaat ystävät. Avioero tuntuu ylipäänsä aika kaukaiselta aiheelta.
Murehdin, osaanko esimerkilläni ja kasvatuksellani opettaa sellaisia ihmissuhdetaitoja, jotka autavat tekemään avioliitosta toimivan. Murehdin, osaanko kasvattaa positiivisuutta, kunnioitusta, hellyyttä, sitkeyttä ja suhteellisuudentajua.
mietin joskus miten nyt 9v poikani mahdollinen tuleva parisuhde sujuu, oli kyseessä sitten avo-tai avioliitto tai vaikkapa pysyvä etäsuhde. Puolisosta puhun siksi, etten voi tietää lapsen tulevaa seksuaalista suuntautumista.
Paljon mietityttää se, että poika on herkkä ja kiltti jästipää, jolle on tulossa sitten joskus miljoonaomaisuus - jos joku karmiva tuleva kumppani käyttää hyväkseen.
mietin mielessäni noita hänen ihastuksiaan. Meinaan aikanaan neuvoa, että raitis ja ei-räyhääjämies on paras. Ja vielä miehen pitää olla muutakin kuin sohvalla makaaja. Vielä: kuuluu ev. lut. kirkkoon ja uskoo.