Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänköhän meistä nyt lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
08.02.2010 |

Jätettiin toimeentulohakemus viikko sitten, ja tänään soitin perään, että onko otettu käsittelyyn. Purskahdin itkuun, kun virkailija sanoi, että vielä voi viikko mennä. Yritin itkuni seasta sopertaa, että ruokaa kyllä riittää, mutta lapsella on kihomatoja eikä raha riitä Pyrviniin.

Jäi vain kaivelemaan, että jos virkailija päätteli tuosta itkusta että olen masentunut ja kyvytön hoitamaan lapsia tai jotain... Asia ei ole niin, vaan yksinkertaisesti rahapula, madot ja tänä aamuna lääkärikäynnillä selvinnyt leikkaustarve (itselläni) vaan patoutui ulos, väärälle ihmiselle.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit saada MAKSUSITOUMUKSEN apteekkiin (ja myös ruokakauppaan) etukäteen. Olen kerran saanut.

Vierailija
42/60 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämällä on tapana heitellä ylä-ja alamäkiä, jotta meistä tulisi vahvempia kriiseissä ja oppisimme arvostamaan hyviä aikoja.

Hienoa, että olet ottanut apua vastaan sukulaisilta/ystäviltä, jotkut eivät sitä osaa ottaa, vaikka olisikin tarvetta. Ja mitä tulee näihin eräisiin kirjoittelijoihin, usko pois, karman laki toimii. Vielä jonain päivänä heille tulee eteen se tilanne, jolloin he ymmärtävät, että elämä ei olekaan mustavalkoista ja häpeillen ajttelevat kaikkea sitä, mitä ovat muille sanoneet/kirjoittaneet omasta täydellisyyden tornistaan.

Voimia AP:n perheelle!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kunnassa on oltava kansalaisen puolella oleva sosiaaliasiamies. Googlaa oman kuntasi yhteystiedot ja soita sinne. Ne aikarajat on tehty noudatettaviksi, ei niitä noin saa rikkoa.

Vierailija
44/60 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oottelin kelasta työkkärirahoja 2kk.Ihmetteli itekkin mikä mättää ku kestää.Aina sanovat et soita ens viikolla jos ei kuulu.Olen yksinhuoltaja 2 lasta siinä meni joulu ja uus vuos ilman rahaa.Sossuun en viittinyt mennä ku niilläkin kestää ja hirvee papereitten haaliminen taas ja tietty kela rahat ois heti tullu.Pakko oli sitten vaa lainata jostai.Sitten soitin taas kerran ja sattui mukava nainen ja sanoi,että yrittää kiirehtiä asiaa.Sitten tulikin vihdoin kahdet rahat peräkkäisinä päivinä,voi sitä stressin helpotusta.Ymmärrän sua,itku oli mullakin lähellä monesti.

Vierailija
45/60 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä varauduin työttömyyteen ihan oikeasti... jäin yksinhuoltajaksi taannoin ja silloin tein kaikkeni, että turvaisin minun ja pienen lapseni elintason kriiseissäkin.

Oli pankin lainaturvat ja kuuluin liittoon... ja sitten jäin työttömäksi. Vein työkkäriin liput ja laput ja odottelin 3kk päätöstä siitä, olenko työtön vai en. Täytin tuona aikana 4 lisäselvityspyyntöä. Rahaa en saanut mistään, kun odottelin työkkärin päätöstä. Onneksi meillä oli puskurirahasto, jolla pärjättiin.

Ja kas... koska olin opiskellut aikuispuolella amk:ssa kuukauden, työvoimatoimisto päätti, että minä olenkin opiskelija, enkä työtön. Arvatkaapa, miten kävi lainaturville ja muille... jippiaijjee.

Eli, vaikka varautuu pahimpaan, voi silti käydä huonosti. Tietenkin tyhmyydestä sakotetaan ja varmasti jonkun mielestä oli idioottimaista mennä sinne kouluun, mutta enhän tätä tiennyt, kun opiskelupaikkani vastaanotin.

Tämä aika lyö maahan monet perheet, joten täällä ei mielestäni kannata kauheasti enää ihmisiä haukkua. Ehkä nämä, jotka täällä ap:lle päätään aukovat, vielä joskus edestään tämänkin taas löytävät.

Vierailija
46/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätettiin toimeentulohakemus viikko sitten, ja tänään soitin perään, että onko otettu käsittelyyn. Purskahdin itkuun, kun virkailija sanoi, että vielä voi viikko mennä. Yritin itkuni seasta sopertaa, että ruokaa kyllä riittää, mutta lapsella on kihomatoja eikä raha riitä Pyrviniin.

Jäi vain kaivelemaan, että jos virkailija päätteli tuosta itkusta että olen masentunut ja kyvytön hoitamaan lapsia tai jotain... Asia ei ole niin, vaan yksinkertaisesti rahapula, madot ja tänä aamuna lääkärikäynnillä selvinnyt leikkaustarve (itselläni) vaan patoutui ulos, väärälle ihmiselle.

Vierailija
47/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teillä ole hätää. Tsemppiä vaikeaa elämäntilanteeseen.

Vierailija
48/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ahdistaa ajatuskin että toisilla on noin tiukka rahatilanne. Älä murehdi, ei sinua kukaan voi huonona äitinä pitää kun huolehdit lapsesi terveydestä.

Vierailija
49/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sossut. Merkonomi varmaan laittaa hakemuksesi saman tien maksuun. Merkonomit ei tee lastensuojeluilmoitusta ellet ihan selkeästi sano jotain sen suuntaista että aihetta olisi. Se että rahaa ei ole pyrviniin ei ole lastensuojeluasia varsinkin kun vika on heissä.

lain mukaan raha pitäis tulla viikossa!

Vierailija
50/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin hölmö olo, ja nolottaa. En tiedä, nopeuttaako päätöstä, mutta sain maksusitoumuksen apteekkiin.

Eikä meillä kotioloissa mitään ole, ja ymmärrän kyllä ettei seuraamuksia ole ilman syytä. Mä en vaan yksinkertaisesti jaksaisi enää murheita enempää.

Aamulla lääkärissä sain tosiaan 2kk aikaa miettiä, menenkö leikkaukseen vai radiojodihoitoon, ja pelottaa leikkaus hirveästi. Toisaalta tuo radiojodi sitten estää vähintään viikoksi kotona olon, kun ei saa olla lasten lähellä, kun säteilee. Kotona siis lapset 3,5v ja 1v3kk. Enkä pysty olemaan viikkoa lapsista erossa. Ääh.

Vierailija
51/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 31€ ja hoito pitää uusia 2 viikon päästä ekasta kuurista, eli yht 62€.

Vierailija
52/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea hyvää teidän perheelle.

nro 3, vai oliko se 4. =)

Vierailija
53/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea hyvää teidän perheelle.

nro 3, vai oliko se 4. =)

Ihania ja lohdullisia vastauksia täällä. Kyllä tästä selvitään.

Vierailija
54/60 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomailta. Osta reseptillistä Vermoxia, se tehoaa, eikä tarvitse siivota niin hirveästi, ja se maistuu vielä hyvältä.

Vierailija
55/60 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei päätöstä ole tehty, eikä edes vireillä. Viikko voi vielä mennä, tänään soitin taas ja kysyin.

Vierailija
56/60 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut tiedän sun tunteen...kävin itekkin noin 7vuotta sitten sossus ja tei joka kk hakemuksen..ja kyllä itkin monta kertaa kun ei ollut rahaa ruokaan tai vaippoihin...se on kamala tilanne:(mutta tämmöset takapakit antaa vaan voimaa ja viisautta tulevaisuuteen...usko pois:)

voit sitten joskus kertoa sun aikuiselle lapselle ja naureskella yhes..nykyään mäkin jo pystyn nauramaan mun tilanteelle mut en sillo:)

Vierailija
57/60 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: soita sosiaaliasiamiehelle, heti!!! Joka kunnassa on oltava kansalaisen puolella oleva sosiaaliasiamies. Googlaa oman kuntasi yhteystiedot ja soita sinne. Ne aikarajat on tehty noudatettaviksi, ei niitä noin saa rikkoa.

sitten, kun olen saanut päätöksen. Ei kuulemma pysty yksittäistapaukseen vaikuttamaan, eikä hänellä ollut tarjota yhtään "tässä ja nyt" -neuvoa. Kysyin, tuleeko kunnalle tästä kantelusta seurauksia, ja hän vastasi kunnan saavan HUOMAUTUKSEN ja uhkasakon, jos sama toistuu jatkuvasti... Huoh...

Vierailija
58/60 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi ilmestyy aina muutaman päivän välein ja alkaa vittuilemaan. Sama tyyli koko ajan, oli ketjun aihe mikä tahansa. Ei kannata vastata, se innostuu ja alkaa riehumaan ihan tosissaan. Viestejä on jouduttu poistamaankin joissain ketjuissa.

Ap, tsemppiä sinne. Toivottavasti asiat ratkeavat parhain päin.

Vierailija
59/60 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyhmä, koska teillä ei ollut varauduttu työttömyyteen mitenkään.

Kannattaisi miettiä ennen lisääntymistä.

itse selkeästi lapseton, kun kerran näin ajattelee! Koskaan kun ei voi tulevaisuutta tietää, kaikki on mahdollista, eli lapsia ei voi hankkia koska voi sairastua/jäädä työttömäksi milloin tahansa. Eikä todellakaan voi etukäteen varautua näihin em. tilanteisiin "säästämällä sukanvarteen", ellei pysty säästämään vähintään 3-5 VUODEN tuloja vastaavaa määrää.

Tämä asiattomasti kommentoiva henkilö ei ole vain tyhmä, vaan myös empatiakyvytön luuseri.

AP, älä välitä tästä idiootista, selväksi on jo käynyt kuka tässä se tyhmä on.

Vierailija
60/60 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kihomatoihin kuole. Minulla on ollut kihomatoja jo vuodesta 83. En tahtoisi viedä heiltä kotia alta. Kanta pysyy pienenä kun peseytyy hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi