Tehdäänköhän meistä nyt lastensuojeluilmoitus?
Jätettiin toimeentulohakemus viikko sitten, ja tänään soitin perään, että onko otettu käsittelyyn. Purskahdin itkuun, kun virkailija sanoi, että vielä voi viikko mennä. Yritin itkuni seasta sopertaa, että ruokaa kyllä riittää, mutta lapsella on kihomatoja eikä raha riitä Pyrviniin.
Jäi vain kaivelemaan, että jos virkailija päätteli tuosta itkusta että olen masentunut ja kyvytön hoitamaan lapsia tai jotain... Asia ei ole niin, vaan yksinkertaisesti rahapula, madot ja tänä aamuna lääkärikäynnillä selvinnyt leikkaustarve (itselläni) vaan patoutui ulos, väärälle ihmiselle.
Kommentit (60)
pahoitat suotta oman mielesi! Tsemppiä!
että olet tyhmä, olet vielä elättikin. Jippii. Mitä jos sulkisit nyt sen suusi?
Ymmärrätkö itse edes lukemaasi? Minulla on vakityö johon olen palaamassa. Maksan veroja ja minulla on oikeus toimeentulotukeen 7 arkipäivässä, josta poiketessaan kunta on rikkonut lakia. Tästä syystä olen turvautunut ystävien ja sukulaisten apuun. Tyhmä olisin, jos en apua ottaisi vastaan. Elätti olisin, jos en edes aikoisi palata töihin.
Kannattaisi miettiä ensin, ennen avautumista.
Ja tyhmä, koska teillä ei ollut varauduttu työttömyyteen mitenkään.
Kannattaisi miettiä ennen lisääntymistä.
Marssi apteekkiin ja pyydä lääke laskulla.
kiitos kuitenkin.
Ja tyhmä, koska teillä ei ollut varauduttu työttömyyteen mitenkään.
Kannattaisi miettiä ennen lisääntymistä.
Luetun ymmärtämisestä iso miiiinus.
tänään tuli täyteen 7vrk hakemuksen jätöstä... Ei siis nopeuttanut asiaa itkuni.
osittain työtön, kun ei kerran tienaa palkkaansa. Jos hän tienaa nyt vain 50 %, hän on 50 % ajasta työtön.
Älä saivartele.
kun tekee täydet tunnit kuitenkin. Ei tota työtöntä kotona näy...
osittain työtön, kun ei kerran tienaa palkkaansa. Jos hän tienaa nyt vain 50 %, hän on 50 % ajasta työtön.
Älä saivartele.
50% työtön on sellainen henkilö, joka tekee normaalista työajasta vain 50% työtä, eli esim. 4 tunnin työpäiviä tai 3 päivää viikossa työtä. Jos työaika pysyy samana (n. normi 40 h / viikko), mutta palkka putoaa 50%, ei silloin ole osa-aikatyötön vaan ainoasti huonosti palkatussa työssä!
Ei kerrassaan mitään saivartelua.
Provisiopalkkaisessa työssä pitää aina säästää hyvinä aikoina, jotta se kantaa yli huonojen aikojen.
Jos on provisiopalkalla, pitää osata varautua ansiotason vaihteluihin.
Provisiopalkkaisessa työssä pitää aina säästää hyvinä aikoina, jotta se kantaa yli huonojen aikojen.
ootko sä itse jäänyt ilman apua kun olet sitä tarvinnut? Vai jotenkin muuten pettynyt elämääsi? Mitä jos aloittaisit ihan oman ketjun, jonka voisit vaikka nimetä "lyödään lyötyä, kun ollaan itse niin hemmetin täydellisiä".
Jos on provisiopalkalla, pitää osata varautua ansiotason vaihteluihin.
Tuleeko mahtava ylemmyyden ja paremmuuden tunne vai mikä? Itse en kykene ymmärtämään tuollaisia ihmisiä, etenkin kun arvostellaan toisi ihmisiä edes tuntematta heidän elämäntilanteita. Ap:lle tsemppiä!!
Ja minä - kuten muutkin veronmaksajat - maksan kaikki nämä tollousmokat, joten saan arvostella.
niin nämä viestit eivät ole turhia.
Ja minä - kuten muutkin veronmaksajat - maksan kaikki nämä tollousmokat, joten saan arvostella.
asuntalainan verovännyksen, joten tasoissa ollaan...
lapsilisän, työmatkavähennykset, ihan sama. Kaikki me veroista hyödytään, tavalla tai toisella.
niin nämä viestit eivät ole turhia.