Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 6 kk ikäinen siirtyä rinnalta nokkamukiin?

Vierailija
08.02.2010 |

Apua!

Oman terveydentilan vuoksi joudun hiljalleen lopettamaan imetyksen (noin kuukaudessa). Onko mahdollista saada vauva juomaan nokkamukista / oppimaan suoraan siihen, jotta tarvittava nestemäärä täyttyy? Tuttipulloa ei huoli lainkaan.

Suositelkaa hyvää nokkamukia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuon missä on se lukko, mistä ei saa kun imemällä (ja todella lujaa!!!) nesteen.Heitin sen sitten mäelle, kun kertaalleen kokeilin normi nokkamukia ja siitä meni loistavasti, sitä nyt käytetty.

Ei meillä ainakaan onnistu neidiltä niin lujaa imeminen kun tuosta venttiilillisestä mukista tarvii imeä.

Vierailija
2/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentin muihin verrattuna. Itse jouduin lopettamaan imetyksen, kun vauva oli 5kk. Kysyin lääkäriltä mahdollisesta nokkamukiin siirtymisestä, kun vauva ei huolinut tuttipulloa. Lääkäri sanoi minulle, että noin pieni tarvii vielä rintaa tai tuttipullon ja nokkamukiin voisi siirtyä suoraan, jos vauva olisi esim. 8kk. Myös puheen kehityksen kannalta imeminen on tärkeää vauvalle.

Tämän jälkimmäisen kommentin sanoi puheterapeutti eli minulla oli kahden ammatti-ihmisen kommentit, joiden perusteella valitsin vielä sen tuttipullon...tosin pienten vaikeuksien kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa järkevää.

Vierailija
4/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvassa nokkamukissa on tippalukko eli se ei vuoda. Juomaa saa siis vain imemalla.

Vierailija
5/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset otettu pois tuttipullolta puolivuotiaana. Rintaa saanu lisäksi jos en ole ollut raskaana, jollon en ole imettänyt.

Ensin taika/nokkamukista pois venttiili ja kaadat siitä lapselle juotavaa hissukseen.

Kun oppii että sieltä tulee juomaa, niin venttiili paikalleen.

Me ollaan myös hörppyytetty mukista, vähän isompana myös pillistä.

En osaa mitään merkkejä suositella. Ihan tavallisia noi on, markettikamaa. Meillä pari erilaista. Molemmat toimii.

Vierailija
6/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen ei osannut juoda jos oli venttiili, mutta sen saa onneksi pois ja sitten voi juoda kuten normimukista. Luuli, että imeminen on vain tissittelyä varten :-)

Vierailija
7/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit siirtyä, tosin meillä kyllä juoma määrät väheni huomattavasti... Hanpaille se olisi ihan suositeltavaa. Itse koin parhaaksi MAM nokka mukin jossa pehmeä nokka.

Vierailija
8/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitin venttiili-nokkamukilla vesilintua, kun kokeilin itse ensin imeä siitä ja sain ikenet verille.

Ruokajuomat on meillä juotu lasista 6kk iästä asti. Tai jo 3kk ikäiset otti hörppyjä tavallisesta lasista.

Vierailija
9/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen, että muutoksen alussa voi juoman määrä vähentyä, ennen kuin tottuu. Meillä meni aikansa ennen kuin tottuivat korvikkeeseen ja toisella kesti mukiin totuttelukin. Tarjosin vain usein, niin sai sen verran nestettä, että ainakin selvisi hengissä :-)

Vierailija
10/10 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten huolestuttaa se saadun nestee määrä, toisaalta maalaisjärki sanoo, ettei lapsi "kuole" nesteen äärelle, kun jaksaa tarjota mukia useasti.

Itsekin hieman epäilen noita taikamukeja. Taidankin kokeilla itse miten niistä tulee - useita löytyy jo kotoa :-)

Vielä olen kiinnostunut rohkeista ja kannustavista kokemuksistanne :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi