Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos äiti pälpättää puhelimessa eikä auta sen lasta liukumäen alla, kenen vika.

Vierailija
08.02.2010 |

Akka rupee keuhkoomaan mun lapselleni siinä puhelun lomassa että pitää vähän katsoa ennenkuin laskee.

Akan kakara oli jo liian väsynyt että jaksais omin avuin nousta ylös mäenlaskun jälkeen ja jäi vaan makaamaan liukumäen alle.

Akka vaan jatkoi puhelimessa ja keuhkosi välillä mun lapselleni.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähdetään että jokanen vastuussa OMASTAAN. Minusta tilanne on ihan helppo koska äidin kuuluu seurata siinä lapsen lähellä ettei kukaan jyrää yli. Pieni lapsi mäessä on intoa täynnä, eikä aina malta odottaa vuoroaan. MUTTA kyllä äiti, jonka lapsi makaa maassa pitää olla sen verran skarppina että nappaa lapsensa pois mäen alta!! Ei sieltä liukumäestä niin vaan lasta estetä lähtemästä. Tapahtumahan on vahinko, mutta kyllä tilanne on ihan eri jos vanhempi seuraa mitä lapsi tekee ja ottaa pois vaarallisesta paikasta. Itse en voisi antaa lapseni jäädä makaamaan maahan liukumäen juureen.

Minä taas en voisi antaa lapseni laskea toisen lapsen päälle! En vaikka miten suututtaisi! En ikinä kosta kenenkään lapselle tämän vanhempien toilailuja!

Ei ihmekään että mammat vaan olettavat että muut vahtivat niiden kakarat kun yksi juoksee kaikkien perässä.

Vierailija
2/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskijan pitää katsoa,että ketään ei ole alla. Ainakin itse opetan omille lapsilleni, että kenenkään päälle ei lasketa vaikka matelisi tunti tolkulla siinä alla. Jos alla lojuva ei liiku, niin kävisin itse pyytämässä, että siirtyisitkö pian, että apseni saa laskea. En siltikään anna lasteni laskea kenenkään päälle. Siinä voi käydä tosi huonosti!

Se, että kuka nyt puhuu puhelimessa ja onko se oikein, niin siihen en ota kantaa, eikä se tainnut tämän keskustelun kysymys ollakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän lapset.

Vierailija
4/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset kyllä osaavat laskea ihan ilman vanhempia siellä liukumäessä tosin ihan vauvojen paikka se nyt ei kuitenkaan ole. Lisäksi ne on suunniteltu turvallisiksi ettei vauhti kiihdy kovaksi vaikka nyt vahingossa jonkun päälle laskisikin. Kasvatattetko lapsenne ihan pumpulissa.

Vierailija
5/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpiväsyneenä että saisi itse juoruta rauhassa.ja mun periaate on että kukin äiti hoitaa omat lapsensa itse. omalleni sanoin että pienempiä pitää varoa ja kun se ei mua uskonut, niin annoin asian olla ihan opetustarkoituksessa. mun lapsi uskoo sit jos sille joku vieras sanoo, mutta minä vahdin ettei se vieras sano väärällö äänensävyllä. ap

Vierailija
6/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetatko usein lapsellesi, ettei neuvojasi ja käskyjäsi kuulu noudattaa?

umpiväsyneenä että saisi itse juoruta rauhassa.ja mun periaate on että kukin äiti hoitaa omat lapsensa itse. omalleni sanoin että pienempiä pitää varoa ja kun se ei mua uskonut, niin annoin asian olla ihan opetustarkoituksessa. mun lapsi uskoo sit jos sille joku vieras sanoo, mutta minä vahdin ettei se vieras sano väärällö äänensävyllä. ap

Vierailija
7/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän heti toiminnasta pois.

Vierailija
8/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

komensi sun lasta, kun lapsesi ei sua kuunnellu? =)

Vierailija
9/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni uskoo kun joku vieras komentaa. Mä vaan vahdin vierestä ettei lastani komenneta liian kovasti tai annan komentelijan kuulla kunniansa. Periaatteessa olen ihan tyytyväinen, riippuu komentelijan äänensävystä.

Vierailija
10/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulassa tulee lapsesi olemaan myöhemmin, jos et vaadi käskyjäsi noudatettavan.

lapseni uskoo kun joku vieras komentaa. Mä vaan vahdin vierestä ettei lastani komenneta liian kovasti tai annan komentelijan kuulla kunniansa. Periaatteessa olen ihan tyytyväinen, riippuu komentelijan äänensävystä.

Vierailija
11/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se laittoi vielä lähes 2-vuotiaan lapsen nukkumaan vauvan vaununkoppaan, ei istumarattaisiin.

Kuka edesvastuuton nukuttaa missään istumarattaissa lastaan, jos vielä mahtuu muualle?

Vierailija
12/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei raaskinut 2-vuotiaalleen istumarattaita hankkia, vaan tunki kakaransa niihin 90-luvun vaunujen vauvankoppaan.

Vierailija
13/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei raaskinut 2-vuotiaalleen istumarattaita hankkia, vaan tunki kakaransa niihin 90-luvun vaunujen vauvankoppaan.

Tätäkö tässä takaa ajettiin?

Ap olikin siis vaan kateellinen

Vierailija
14/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin?

Kyllä minäkin opetan lapsilleni miten käyttäydytään, jopa jos jää makamaan sinne mäen alle!

Kyllä minusta se on kuule jokasen omalla vastuulla katsoa lapsensa perään eikä olettaa ettei mitään omalle mussulle tapahdu.

Jos lapseen sattuu kun ei seuraa tilannetta niin ihan turhaan kiljuu "SATUTTANEELLE" kun se oma lapsi on sen tilanteen itse aiheuttanut.

Nyt puhutaan kuitenkin LAPSISTA, jolloin ei voida olettaa että ne tekee aina kuten sanotaan; vaikka kuinka opettaa niin hamoja sattuu.

Siksi lapsia pitää valvoa.

En minäkään ANNA lapseni laskea mäestä toisen PÄÄLLE, mutta pitää käsittää että syyllinen ei aina ole se joka sattuu päälle tömähtää, vaan se että maassa makaa joku reppana!

Ihan syyttä suotta se mamma komentaa lasta joka odottaa että joku laskee maahan saakka, se oma lapsi kun jää makaamaan. Kyllä minä sanoisin omalle lapselle ettei sinne jäädä alle makaamaan!

Näköjään muut ei niin tee? ;)

21

Vierailija
16/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on valmis auttamaan sitä väsynyttä lasta. Kyllähän silloin ensin myös sanotaan lapselle, että voitko väistyä ja annapa kun autan sinua.

Mikään ei oikeuta minun lastani laskemaan toisen päälle, vaikka makaisi kuinka kauan. Voihan olla, että lapsi on loukannut itsensä. Lisäksi ap puhui kaksivuotiaasta. en todellakaan anna tuon ikäisen päälle laskea missään tarkoituksessa.

Miten niin?

Kyllä minäkin opetan lapsilleni miten käyttäydytään, jopa jos jää makamaan sinne mäen alle!

Kyllä minusta se on kuule jokasen omalla vastuulla katsoa lapsensa perään eikä olettaa ettei mitään omalle mussulle tapahdu.

Jos lapseen sattuu kun ei seuraa tilannetta niin ihan turhaan kiljuu "SATUTTANEELLE" kun se oma lapsi on sen tilanteen itse aiheuttanut.

Nyt puhutaan kuitenkin LAPSISTA, jolloin ei voida olettaa että ne tekee aina kuten sanotaan; vaikka kuinka opettaa niin hamoja sattuu.

Siksi lapsia pitää valvoa.

En minäkään ANNA lapseni laskea mäestä toisen PÄÄLLE, mutta pitää käsittää että syyllinen ei aina ole se joka sattuu päälle tömähtää, vaan se että maassa makaa joku reppana!

Ihan syyttä suotta se mamma komentaa lasta joka odottaa että joku laskee maahan saakka, se oma lapsi kun jää makaamaan. Kyllä minä sanoisin omalle lapselle ettei sinne jäädä alle makaamaan!

Näköjään muut ei niin tee? ;)

21

Vierailija
17/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ikinen kerta. Eukko vaan lärpätti puhelimessa ja laittoi kakaransa kapuamaan sinne mäkeen aina uudestaan ja uudestaan, vaikka lapsi meinasi nukahtaa liukumäen alle.

Ja mun lapseni ei ole mikään koira, hän ymmärtää kyllä puhetta jos haluaa, ei tartte ottaa mäestä pois ja viedä sivummalle oppimaan.

Kyse on vaan siitä haluaako mun lapseni ymmärtää ja jos ei halua, niin minähän en ala koirakoulua pitämään, koska mun mielestäni lapsen tulee itse oppia syy-seuraus-suhde.

Jos laskee jonkun päälle- siitä seuraa se että sille pienemmälle voi käydä pahasti ja sit saa satikutia.

Vierailija
18/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako joku aikaa?

Eikö sinun tule mieleen oikaista omaa lasta joka kerran MAKAAMAAN alle, eikä nouse ylös?

Joskus näkee miten lapset laskee mäkeä niin että yksi kun on maassa, toinen puolessa välissä jo tulossa! Moni teistäkin varmaan niin laskenut.

Ja monelle on opetettu ettei mäen alle jäädä makaamaan.

Jos puhutaan pienestä lapsesta, saisi vanhempi olla entistä tarkempana vahtimassa mitä lapsi tekee.

Puhelimeen puhuminen ei ole este vahtimiselle, jos on niin ei puhu puhelimeen.

Ei aina voida lähteä siitä että muut satuttaa, vaan sekin huomioitava ettei lapsi itse aiheuta vaaratilannetta.

21

Vierailija
19/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap kusessa olet vielä kun jos lapsesi ei sua tottele, että tarviit aina jonkun vieraan.

ja voihan tuossa loukata molemmat.

Vierailija
20/57 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äidin pitää itse katsoa mitä lapsi tekee!

Minäkin auttaisin väsynyttä lasta, mutta saattaisin kyllä sanoa äidille tai ojentaa tätä koheltajalasta jos äiti ei itse opeta!

Ei toi äiti ainakaan mitään lapselleen opettanut, ei kiinnostanut näköjään lapsen turvallisuus kun ei seuraa PIENTÄ!

Pitääkö ulkopuolisen seurata vieraiden lapsia omien lisänä? No ei pidä.

Ihan syyttä tuo puistossa leikkivä lapsi sai kuulla kunniansa, ihan vaan koska toisen äiti ei katso mitä oma tekee.

Entä kun puisto on täynnä lapsia ja oma lapsi keinuu keinussa ja joku toinen haluaa laskea mäkeä ja sinä huomaat miten se toinen äiti ei vaan katso tilannetta?

Menetkö toistuvasti tilanteeseen ja jätät oman lapsen vaille vahtimista?

Mihin saakka te noin ajattelette?

Kyllä sielä mäessä pitää katsoa omansa perään. Ei se ole aina syyllinen joka onnistuu toista satuttamaan.

Joskus se oma ihanakin on tehnyt väärin: kuten jäämällä mäen alle makaamaan.

21