Kävitkö sinä lapsena yökylässä?
Minä kävin n.11v ekan kerran ja mulla oli jo ennen lähtöä koti-ikävä ja etenkin äitiä ikävä. En kehdannut kaverille sanoa mutta yritin keksiä aina jotain veruketta.
Kommentit (25)
alle kouluikäisenä ei tullut yökyläiltyä kun ei ollut oikein yökyläpaikkaa (mummolat yli 300 km päässä).
kaverien luona, joskus kyllä. Ensimmäise kerran olin yökylässä jo ennen kouluikää. Kouluaikaan mulla olipari kaveria, joiden luona saatoin satunnaisesti yökyläillä. Joskus saatoin olla sukulaisten luona ilman vanhempia. Erityisen lämmin muisto on yhdeltä kesältä, kun olimme useamman serkun voimin erään sukulaisperheen luona pitemmän ajan, olisko ollut vähän yli viikko tai jotain. Nyttemmin tämä ihana tätini ja yksi serkuista ovat kuolleet oman käden kautta. Se on niin väärin. He olivat todella ihania ihmisiä.
Mä en käsitä näitä äidin perään itkeneitä...
vaikeaa ymmärtää, että ihmiset ovat luonteeltaan ja temperamentiltään erilaisia. Eivät kaikki pysty asettumaan toisten ihmisten nahkoihin.
Plus hiihtolomilla mummulassa.
Sitten vanhempana (siis 12-v eteenpäin) yövyimme melkein joka viikonloppu jommalla kummalla. Asuimme aivan lähekkäin ja se, joka tuli kylään, nappasi mukaansa kotoa sängystään petivaatteet rullalle kainaloon. Samoihin aikoihin vietimme myös kesällä pidempiä aikoja vuorotellen toistemme mökeillä.
serkuilla, parhaan kaverin kanssa melkein vuoroviikonlopuin talvisaikaan...
Mä en käsitä näitä äidin perään itkeneitä...