Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helkutissa saan tän maidon tulon loppumaan? Eli imetyksen lopettamisesta asiaa.

Vierailija
07.02.2010 |

Ja ihan alkuun: lapseni on 2-vuotias, jottei tarvitse avautua siitä, että rintamaito on lapsen parasta ravintoa jne... Eikä tarvitse tulla vittuilemaan taaperoimetyksestäkään...

Eli siis olen nyt ollut viikon imettämättä ja maitoa tulee koko ajan niin, ettei mitkään suojukset todellakaan riitä. Lisäksi rinnat ovat sairaan pakkautuneet ja luonnollisesti kipeät. Olen lypsänyt kuumassa suihkussa rintoja, ettei tulisi tulehdusta. Kaalinlehdet käytössä kipuun. Mutta kauan tämä kestää, ennen kuin elimistö tajuaa olla tuottamatta maitoa. Alkaa jo kyrsiä, kun sattuu koko ajan niin, ettei voi lasta pitää sylissä. ARGH.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkkejä?

Ap

Vierailija
2/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele kehoasi ja jatka imettämistä. Voit sitten harkita lopettamista lapsen mentyä kouluun... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyräileville av-mammoille, kun imettelen 4-vuotiasta?:)

Ap

Vierailija
4/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime aikoihin asti? Jos koittaisit vähentää imetys/lypsykertoja vähän kerrallaan, jolloin maidontulon pitäisi hiipua vähitellen.

Mulla ei mielestäni ollut tuollaista ongelmaa, kaiketi, koska imetys oli loppuvaiheessa sitä, että kerran päivässä tai harvemminkin. Ja mä imetin myös 2-vuotiaaksi.

Vierailija
5/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko joku kertoa mitä silloin ihan konkreettisesti tehdään kun vähennetään imetyskertoja? annetaan vaan itkeä? tutti ei auta... imetän vuoden ikäistä aina hänen halutessaan, imetysvälit 10min-2h, yötä päivää.

Vierailija
6/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisko joku kertoa mitä silloin ihan konkreettisesti tehdään kun vähennetään imetyskertoja? annetaan vaan itkeä? tutti ei auta... imetän vuoden ikäistä aina hänen halutessaan, imetysvälit 10min-2h, yötä päivää.

1-vuotias enää tissin perään itke, jos olen halunnut vähentää niin olen vaan kiinnittänyt huomiota muualle, lauleskellut, leikittänyt jne.

Vierailija
7/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja itse asiassa rinnat tuntuivat niin tyhjiltä, että luulin, ettei niistä mitään edes tule. En ole maitoa nähnytkään kuukausiin:)

Luulinkin, että lopettaminen on siltä osin helppo nakki, mutta paskan marjat. Kun olin vuorokauden imettämättä, niin pumps, tissit ovat taas kun Pamelalla.

Ja olen nyt ollut viikon imettämättä ja napero on alkanut nukkua täydet yöt, eikä tissiä enää kysele, joten ymmärrätte varmaan, etten enää ala imettää :D

Ap

Vierailija
8/18 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen saanut imetyskerrat vähenemään niin että saa rintaa vain kerran päivässä. Muun juomisen osaa juoda itse nokkamukista, eli aloimme antamaan nokkamukista maitoa, mehua, vettä jne. Ja kun oppi juomaan siitä kunnolla niin jätin pikkuhiljaa imetyskertoja pois. Itkiessä annoimme nokkamukista juotavaa. Seuraavaksi harvennan imetyskertoja joka toiseen päivään kunhan ensin saan maidontulon tästä vielä vähenemään, muuten pakkautuu rintaan.

Vierailija
9/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on tosiaan olemassa hormonivalmiste jo auttaa ihan päivässä tai parissa. Voisit kysyä lääkäriltäsi.

Vierailija
10/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähentynyt jo nyt kun lapsi syö 4 kertaa päivässä kiinteää ruokaa, juo velliäkin välillä ja vettä vähäsen. Miten se voisi edes jatkua yhtä tiheänä kuin alussa kun muutakin ruokaa saa jo paljon? Kuitenkin kaikkien yli 6 kk ikäisten pitäs muutakin jo syödä kuin korviketta tai rintamaitoa.

Vierailija
11/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin lapsi oli vasta vuoden kun lopetin. En mitaan apua saanut/keksinyt ja noin kaksi ja puoli viikko karsin kivuista. Pelkasin tulehdusta, mutta ilmeisesti selvisin kuitenkin ilman. Sitten helpotti.

Vierailija
12/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen. Itse imetin ensimmäistä lastanu kauan koska rinnoista vaan tuli ja tuli maitoa. Tuntui ettei se lopu millään.. Päätin kuitenkin sinnikkäästi eräs päivä että tänään se loppuu.. Alkuun imetin enää vain aamuisin ja iltaisin ja vähitellen lopetin nekin. Meillä se tutti kelpasi tissin korvikkeeksi parin viikon opettelun jälkeen. Tälläsissä asioissa pitää jaksaa olla sinnikäs. Rintojen lypsäminen lisää maidon kertymistä, mutta ymmärrän että se tuntuu välttämättömältä kun sitä suorastaan lentää rinnoista. Jos joudut lypsämään rintoja niin yritä lypsää niin ettet tyhjennä niitä kokonaan..

Vierailija
13/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin noin puoli vuotta poikaani, ja puolen toista vuoden jälkeenkin maitoa erittyy hiukan rinnoista! En tajuu

Vierailija
14/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla o 3v joka just lopetti tissin syönnin..tai lopetin tissin antamisen..en itekkään näe ongelmaa siinä et viel 3v syö tissiä..se on vaan kateellisten puhetta jotka sanoo et ei saa imettää yli 1½v ikästä..;Dmult se vaan tuli luonnostaan ja tytölle ei mikkään muu kelvannu..ei ees tutti..:Djoten nyt kun olen lopettanut imettämisen ni tissi o niin ku meloni:Dmulla o viel niin hassusti et vaan toi toinen tissi varastoi sen maidon ja toinen o ku märkälapanen:Ditekki mietin et mitäs nyt ku ärsyttää ku tuo oikee tissi o NIIN kipee..eikä jaksas sitä kokoajan pumpata...:(toivottavasti teillä o jo parempi tilanne..:Ditse viel kärvistelen tuon maidon tulon kanssa..toivottavast se loppuu pian..:D

Vierailija
15/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ehtynyt siis ilman omaa haluani joten enpä osaa sua auttaa :( toisilla tulee liikaa ja toisilla liian vähän.

Vierailija
16/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kaksi ensimmäistä vieroitettua kivuitta, mutta kolmannen kohdalla jouduin pyytämään lääkkeet, jotka lopettaa maidon tulon. Eli soita lääkärille, saat puhelinreseptinä.

Vierailija
17/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on olemassa ihan jotain tablettejakin, kysy lääkäriltä

Vierailija
18/18 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahensin yhden imetyskerran/viikko, aloita kaikkein turhimmasta (taisin siina vaiheessa imettaa aamu, aamupaiva, iltapaiva ja ilta, taisin ton iltapaivan jattaa ekana pois). Viimeisena jatin nukkumaanmenemiskerran pois, muistan vielakin sen ihan vikan, oli samalla helpottava ja haikea ole. Oli kyseessa nro 2 ja viimeinen vaavi..... Molempia imetin vuoden ja molemmilla kerroilla lopetin samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä