Hintavaraus. Mitä se tarkoittaa huutonetissä.
Muutenkin systeemi vaikuttaa hankalalta. Miten sieltä kaikesta sekamelskasta löytää haluamansa tuotteen?
Kertoisitteko aloittelijalle.
Kommentit (9)
lähtöhinnaksi? Se hintavaraus on salainen vai? Mitä järkeä, mitä hyötyä. En oikein tajua ideaa.
ap
laittaa tuottelleen vaikkapa 20 euron hintavarauksen ja lähtöhinta on vaikkapa 10 euroa. Kun huutokauppa päättyy myyjä tietää, ettei kauppoja synny alle 20 euron hinnan. Jos hintavarausta ei ylitetä, kukaan ei voita huutoa (eli saa tuotetta).
Haluaisin kuitenkin tietää, miksei se hintavaraus ole jo lähtöhintana? Eikös se olisi selkeämpää.
ap
Haluaisin kuitenkin tietää, miksei se hintavaraus ole jo lähtöhintana? Eikös se olisi selkeämpää.
ap
Mutta jotkut tuntuvat olevan liikuttavan kiintyneitä vanhoihin romuihinsa, eivätkä uskalla ottaa riskiä, että joku tuote menee ehkä vähän halvemmalla kuin on itse ajatellut ja toiset sitten aikamoisella hinnalla.
Minusta kyllä tuntuu siltä, että olen kiinnostunut ostamaan vain sellaisia tuotteita, joissa ei ole tuota mystistä hintavarausta.
Tästä olen kyllä aivan samaa mieltä!!!
Hintavaraus pitäisi näkyä!
Turhaa ajanhukkaa kytätä huutoja ja saada tyhjää:/
Ap - vuosia sitten jättämäsi viesti, mutta tuli vastaan. Toivottavasti jo aiemmista vastauksista sait selvyyden mitä hintavaraus tarkoittaa. Tässä lisää, jos joku lueskelee.
Hintavaraus suojaa myyjää myymästä tuotettaan alihintaan. Jos haluat varmistaa, että saat toivomasi hinnan vaikkapa merkkituotteettasi tai jonkun täällä mainitsemasta "vanhasta romusta", niin siksi laitetaan hintavaraus. Silloin huutaja saa tuotteen hintavarauksen hinnalla, jollei joku ole huutanut sitä isommalla summalla.
Se suojaa myös tietyllä tavalla jobbareilta, jotka saattavat tunnistaa esineesi, vaikka muut ostajat tai sinä itse et sen todellista arvoa tietäisi. Eli ei tarvitse myydä satasen tuotetta eurolla, jos itse arvostaa myyntituotteensa vaikkapa 20 euron arvoiseksi.
Mikä ihmeen ongelma siinä muuten on, että myyjä ei saisi varmistaa omia tavaroitaan myydessään, että saa siitä edes itse toivomansa hinnan? Työn (kuvaus, nettiin laitto, vastaukset kysymyksiin, paketointi, lähetykset jne) tekee myyjä. Ja toki ottaa riskin, ettei tuote menekään kaupaksi.
Hintavaraus on ihan normaali käytäntö myös isoilla huutokauppakamareilla, asiakkaan niin toivoessa.
Ostetaan ja myydään iloisesti, eikä aina moitita muita, vai?
et voi tietää tuotteesta, miten korkealla se hintavaraus on. Siellä tietää vain,
1) onko tuotteella hintavaraus vai ei
2) ja jos tuotteella on hintavaraus onko se ylitetty vai ei.
Kauppoja ei synny, ellei hintavarausta saavuteta. Itse myyn tuotteet aina ilman hintavarausta eli ne menevät aina kaupaksi (jotkut todella edullisesti ja joistakin saa oikein mukavan hinnan). Pidän siitä, että käydään aitoa huutokauppaa.