Koiranomistaja, miksi kusetat piskiäsi postilootamme juureen?
ihan kiinnostaisi tietää, onko ihmisillä järkeä päässä enää ollenkaan....
Kommentit (86)
Omakotitalon tontti rajoittui päiväkodin pihan verkkoaitaan. Talon koirat ulkoilivat pihalla, ja omistaja kulki perässä keräilemässä kakkakasoja pois. Sitten otti ja pudotti kakat aidan yli päiväkodin puolelle!
että ahdistus iskee aina tavisin kun on lunta. Kesällä ei haittaa :))
Haittaa se aina, kun ns. "perheenjäsen"tunkeutuu toisen yksityisyyteen ja rikkoo lakia.
Ja toiset urokset hoitavat emännän kuntoon siinä sivussa.
Sanoin hänelle että jos hän ei halua löytää samanlaista kasaa oman auton renkaansa vierestä, niin rouva on hyvä ja menee siivoomaan. Meillä ei ole koiraa, mutta lapsi löytyy joka tekee kakat vielä vaippaan......
ainakin olen opettanut Fifini siten, että lopettaa käskystä kusemisen. Mua on siis turha syyttää. Fifi osaa myös kakata käskystä. Kun sanon "FIFI METSÄÄN KAKALLE", niin Fifi rämpii ojasta viiden metrin päähän ja kakkaa kauniisti puun juurelle. Fifi tietää, että kakka lannoittaa puuta.
En nyt lukenut koko ketjua, mutta kommentoin silti. Olen nähnyt joillain pihoilla sellaista, että esim sen suositun postilaatikon lähellä (kadun puolella) on pystyssä pari puutikkua pystyssä (voi tietty olla mitä tahansa muutakin, esim aidanpätkä, oksa tms). Koira lähestyy sitä tuttua hajupaikkaa mutta jos edessä lähempänä on joku muu pysty esine, se todennäköisesti pissii ennemmin tähän uuteen kohtaan.
Itselläni on uroskoira, enkä anna sen pissiä ihmisten portin pieliin tms, mutta välillä lasten kanssa ei ehdi huomata, ja koira voi ehtiä lirauttaa paikkaan joka on haluttu, eli jo täynnä toisten koirien hajumerkkejä. Uroskoirat kun varsinkin narttujen juoksuaikana pissailevat kymmeniä kertoja yhdellä lenkillä, ja useimmiten juuri niihin paikkoihin joihin muutkin ovat pissineet.
Useilla koirien omistajilla on selvästi pakkoneuroosi antaa koirien tehä tarpeensa mahdollisimman näkyvälle ja häiritseville paikoille. Usein katsovat ihaillen koiraansa ja tuotosta mitä koira sai aikaan. Kyseessä on yksi monista pakkoneurooseista. Em. ihmiset ovat sairaita ja kuuluisivat psykiatriseen hoitoon.
siltä että joku muukin kaipaisi sitä psykiatrista hoitoa.
"Usein katsovat ihaillen koiraansa ja tuotosta mitä koira sai aikaan." :D
Ihan varmasti.
Olen samaa mieltä. En suostu, että joku koira voi tehdä tarpeensä minun omalle tontille!!!! Koiran kusesta ja paskasta on kyllä haitta. Kun meillä on pieniä lapsia, jotka vahingossa voivat panna suuhuun keltaista lunta tai jotain ruskeita pötköjä. Se on koiran omistajan korvien välillä oleva vika, jos ei osa hallita mihin hänen koira kusee!
lähelle toisten tontteja varsinkaan postilaatikon lähelle.
Tässä tapauksessa koirasi pissisi vain omalle pihalle tai metsään.
Valitettavasti jollekkin puolen naapurin tonttia koira todennäköisesti pissii.
Ite en anna tehdä postilaatikon juureen enkä sen lähettyville. Isot hädät kerään pois.
Monoa munille tai nyrkkiä naamaan niin oppii kusettaja kerrasta.
kunnes lapsenne heittävät roskansa roskiin tai edes omalle pihalleen, ei meidän :)
kun meidän Repe haluaa kusta juuri siihen.
Herrajestas mitä kysymyksiä.
Koirat nyt saattaa ihan itse valita sen pissi- ja kakkapaikan, oletteko sitä tulleet ajatelleeksi!?
Täällä Seinäjoella ne kusettaa SUORAAN ISOON postilaatikkoon, joka on maassa !! Kyllä voi olla idiooteilla koira´!! Miten ei voi kusettaa ja paskottaa koiraa ojaan tai metsään, tai pellolle. Miksi aina toisten pihaan tai postilaatikon alle tai suoraan kusettavat postilaatikkoon. Haen aamulla märät postit!!
En anna koirien tehdä mitään tarpeitaan toisten tonteille.. Pissat ja kakit hoidetaan metsikköön ja ojan pohjille. Jos kuitenkin kakkavahinko sattuu jollekkin siistille nurmikolle tai ihan tienviereen, kerään pois. Itseä ärsyttää eniten koiran omistajat jotka antaa koirien paskoa keskelle asfalttia?? Tai kaupungissa keskelle katuja eikä edes kerää niitä :D miksi?!
Niin kauan kun roskia, rikkonaisia pulloja, huumeneuloja yms skeidaa heitetään piittaamattomasti luontoon ja kaduille sekä hiihtäjät ja lenkkeilijät kusee ja paskoo hiihtolatujen ja pururatojen varteen ilman tällaista haloota, mä annan koirieni kusta yleisille alueille, oli siinä jonkun postilaatikko tai ei. Tässä yhteiskunnassa on isompiakin huolenaiheita kuin koiran kusi ja paska.
79 lisää, että paskat oon aina kerännyt ja osannut ohjata elikkoni kusemaan paikkaan jossa se on soveliasta. Tosin, kiusaa teen minäkin jos mulle tehdään.
Uskomattomia röyhkimyksiä tosiaan löytyy. Ei ole pitkää aikaa, kun pihalla huomasin jonkun kakittavan isoa koiraa meidän tontin reunalla. Menin lähemmäksi ja tämä ulkoiluttaja karkasi heti vauhdikkaasti pois läjän jäädessä siihen. 7 metriä eteenpäin olisi alkanut joutomaa, mutta mielummin meidän tontille ja vielä keräämättä. Ja tontit on täällä tosi piskuisia, meilläkin alle 600m2, joten todellakin asia haittaa, koska jokainen neliö on käytössä ja hoidettu.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2012 klo 19:15"]
kunnes lapsenne heittävät roskansa roskiin tai edes omalle pihalleen, ei meidän :)
[/quote]
Kyllä se on niiden samojen perheiden ongelma. joka ei ajattele eikä kunnioita mittään, kusettaa ja heittelee pullot ja roskat. En usko, että välinpitämättömyys rajoittuu vain kusettamiseen.
uroskoirilla sattuu olemaan semmonen tapa, että kuseskelevat koira toisensa jälkeen samoihin paikkoihin.