Lapset on niiiin tyytyväisiä : ) ..ja äiti kans.
Laiton tänään iltapalaksi mielijohteesta lettuja. Sotkin pikaisesti 3dl:n taikinan ja paistoin - aikaa ei mennyt juur enempää kun voikkareiden laittamiseen.
Nyt pienet mussuttaa tuossa posket hillossa ja minä tunnen itseni hyväksi ihmiseksi.
: )
Kommentit (40)
Just.
Tosi kiva juttu, ap :) Välillä tekee hyvää poiketa rutiineista, vaikka se olisikin vähän "epäterveellistä". Kyllä kai lapsuuteen nyt sentään lätyt ja hillo saa kuulua? Ihania muistoja lapsille tuollaisesta jää :)
mihinkään tyytyväinen?
Miten joku voikin näin iloiseen, positiiviseen viestiin keksiä tuollaisen vastauksen? Uskomatonta!
lettupäivä aina perjantaisin - leikki-ikäiset on siitä innoissaan ja äiti siivoaa vanhat maidot jääkaapista taikinaan... ei se yhtään huonompi perinne ole kuin sekään, että koululaisten kanssa vedetään metripizzaa ja popcorneja leffaa kattoessa?
Niitä vielä pitää tilata lisääkin.
Moni ei ede viitsi paistaa lettuja, että kyllä ap on hyvä ihminen.
Rasvaa ja etenkin sokeria just ennen nukkumaanmenoa. Meilläkin on joskus lettuja, mutta enempikin välipala-aikaan viikonloppuisin.
Rasvaa ja etenkin sokeria just ennen nukkumaanmenoa. Meilläkin on joskus lettuja, mutta enempikin välipala-aikaan viikonloppuisin.
Kai sitä pitää vaan tulla se kaikki tyhjänpäivänen ilkeys purkamaan anonyyminä netissä. Yäk.
aivan kamalaa, lähetän tämän ketjun kyllä sosiaaliviranomaisille! Siinäpähän oppii ap paistamaan lettuja ilta-aikaan!!
Osaatteko te ottaa koskaan rennosti?
Mikä siinä on niin erityisen pahaa jos syö sokeria ja rasvaa ennen nukkumaan menoa?
Letut on syöty ja äitiä on kehuttu. Kiitos vaan teille parille "rakentavista" kommenteista.
Mä oon yleensä laiska laittamaan lättyjä ja oli kyllä kiva huomata miten nopsaan se käy kun ei ala koko litraa paistaan. Eihän pienet loppujen lopuksi paljo jaksa syödäkään. Ihanaa miten vähällä vaivalla voi tehdä toiset noin onnellisiksi : )
Nyt meen nukuttamaan noita raukkoja huonosti ravittuja rassukoitani : )
Ihanan positiivinen viesti! Voin niin tuntea lasten ilon, muistan itsekin miten kivaa oli ku joskus paistettiin lättyjä kesällä ulkona muurinpohjapannulla tai sit ihan saunan jälkeen lauantai-iltana ja katsottiin telkkarista jotain tietovisaa koko lössi. Ihania muistoja, niitä lapset tarvitsee :)
Kiitti vinkistä ap, menenkin heti paistamaan.
Niin ja ajatelkaa meillä ei vielä nuku 2,5v ja 5v, miten huono äiti olenkaan.
Kummallista taikauskoa Suomessa nämä rasva & sokeri-jutut. Täällä ollaan KAIKESSA niin jäljessä ettei tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa..!
Tää palsta ei kyllä petä koskaan! Ei hyvää päivää tätä katkeruuden määrää!
Olen terveyshirmu: lapsetkin saavat vitamiineja vinon pinon (kaikki eri purkeista) joka aamu. Syömme täysjyväpastaa- ja riisiä. Jo taaperolla on salaattia. Salaatissa kaikkia siemeniä. jne jne.
Mutta melkein joka viikkoa meillä on joko lettuja tai vohveleita.
No, vohvelit teen sämpyläjauhosta ja päällä on mustikkaa, ei kermavaahtoa. Mutta lettujen kanssa on pakastemansikkaa ja paaaljon kermista.
Joo, ja kerran viikossa meillä on pizzaakin - ja ihan iltapalana!!!
Ja tänä iltana oli iltapalan (proscittoa ja cantaloupea ja tuoretta leipää) jälkiruokana suklaata. Juuri ennen hammaspesua.
Todettakoon vielä, että minun bmi on 22, mies on hoikempi ja lapsilta näkyy kylkiluut.
Ei niitä lettuja usein paistettu, mutta lämmin muisto niistä hetkistä säilyy... :)
T: nelikymppinen
Itse olen laiska paistamaan lettuja. Tarttuvat kiinni ja tulee repaleisia.
Meillä herkutellaan viikonloppuna myös. On karkkia ja nyt oli iltapalana patonkia. Muuten syödään ruisleipää ja täysjyväpastaa, paljon vihanneksi ja papuja yms.
Voisitpa lähettää niitä lettuja muutaman meillekin. Tykkäisivät kovasti kun äiti ei viitsi räpiä niiden kanssa useasti.
Meillä tehtiin maanantaina pellillinen pannukakkua. Osa pakastettiin ja eilen muksut söivät viimeisen palan iltapalaksi. Iltapalana on ollut siis neljänä päivänä pannukakkua.
enkä edes koe olevani huono äiti.
Maito oli rasvatonta, munat luomua, jauhot täysjyväjauhoja ja lisäksi vielä puurohiutaleita, tilkka rypsiöljyä, runsaasti jo pannukakkuun marjarouheita joukkoon.
Sitten on saanut herkutella ripauksella sokeria ja pakastemansikoita.
Meidän 1,5v, 3v ja 5v söivät saunan jälkeen iltapalaksi kermajäätelöä keksimuruilla ja ai kamala, sunnuntaina meillä on vielä aamupalaksi näitä kamalan epäterveellisiä lettuja. Kyllä kärsii herkutellakin jos muuten elelee monipuolisella kotiruualla:) hyvä ap!:)
kun eivät hemmottele lapsiaan - laiskuuttaan.
Mä muuten teen pannaritaikinan punaseen maitoon. Ja taikinaan tulee myös voisulaa : ) Ja päälle hilloa.
Lettuja en oo paistanut aikapäiviin. Kiitti ap vinkistä : )
Just.