Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työnantaja käydä työntekijöiden pukukaapeissa etsimässä jotain jos on tarpeen?

Vierailija
22.01.2024 |

Jos vaikka epäillään että jonkun taskuun on jäänyt vaikka firman avaimet niin saako niitä käydä etsimässä ja penkoa jokaisen kaapit??  Vai onko tuossa odotettavaa että työntekijä on paikalla??

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olis asiallista jos työntekijä olisi siinä läsnä. Eihän kenenkään taskuille ja laukkuihin saa mennä.

Vierailija
2/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappi käsittääkseni on henkilökohtainen, joten sen tutkiminen ei ole ilman hyvin painavaa syytä sallittua. 

Mulle on toisen vuoron esimies aikoinaan soittanut ja kysynyt, että onko mahdollista, että yksi avain olisi jäänyt mun työtakin taskuun. Sanoin, että ei pitäisi mutta voi käydä tarkastamassa asian mun luvallani kaapilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työnantajan täytyy tietää itse mitä saa tehdä. (eli ei saa mennä kaappeihin)

Vierailija
4/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaappi käsittääkseni on henkilökohtainen, joten sen tutkiminen ei ole ilman hyvin painavaa syytä sallittua. 

Mulle on toisen vuoron esimies aikoinaan soittanut ja kysynyt, että onko mahdollista, että yksi avain olisi jäänyt mun työtakin taskuun. Sanoin, että ei pitäisi mutta voi käydä tarkastamassa asian mun luvallani kaapilta. 

Meillä oli kerran työpaikalla yksi avain kateissa ja esimies kävi penkomassa jokaisen pukukaapin ja taskut. Myös niiden kaapille oli menty ketkä olivat töissä mutta eivät juuri silloin pukukaapilla eikä mitään lupaa kysytty. Oliko tämä oikein?? Mitä seurauksia tälläisestä?

Vierailija
5/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työnantajan täytyy tietää itse mitä saa tehdä. (eli ei saa mennä kaappeihin)

Ei ne aina tiedä tai sitten eivät vaan välitä.

Vierailija
6/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tälläinen kun meillä ei saa lukita pukukaappia, se on kielletty. Siksi meillä ei ole mitään lukollista paikkaa missä säilyttää tavaroita työpäivän ajan. Mitä tehdä tälläisessä tapauksessa? Yhteyttä siihen johonkin luottamusmieheenkö?

Vierailija
7/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa ei noudateta sääntöjä. Työntekijöiden oikeudet eivät merkitse mitään.

Vierailija
8/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kerran työpaikalla yksi avain kateissa ja esimies kävi penkomassa jokaisen pukukaapin ja taskut. Myös niiden kaapille oli menty ketkä olivat töissä mutta eivät juuri silloin pukukaapilla eikä mitään lupaa kysytty. Oliko tämä oikein?? Mitä seurauksia tälläisestä?

Kyllä tuollaisesta rötöksestä on ollut tapana antaa kuristushuonetta 10 vuotta.

Vierailija
10/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla ei mitään asiaa työntekijöidensä henkilökohtaista omaisuutta tutkimaan ilman asianosaisen läsnäoloa ja lupaa ja silloinkin vaaditaan aika painavat perusteet moiseen. Tunti turpaan ilman mainoskatkoja tuollaiselle työnantajalle joka luulee olevansa lähestulkoon jumalasta seuraava ja vain ja ainoastaan asemansa vuoksi. Jos ei kykene tai ei halua hankkia työntekijän henkilökohtaista omaisuutta varten lukollista kaappia niin tavarat kulkevat mukana eikä kenelläkään ole siihen nokankoputtamista.

Vierailija
11/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietysti. Jos ei työnteko kiinnosta, niin aina voi suksia hevonvittuun.

Vierailija
12/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein. Jos joku olisi ajoissa (sanotaan noin kuukauden kuluessa tapahtumasta) tehnyt siitä tämän esimiehen esimiehelle ilmoituksen, olisi esimies todennäköisesti saanut siitä huomautuksen tai peräti varoituksen.

Vierailija
13/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo ole luvallista, mutta vaihtoehdot ovat epämukavia. Kaikki joutuvat tyhjentämään taskunsa ja laukkunsa pöydälle ja avaamaan työpöydän laatikot tarkastusta varten.

Vierailija
14/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata säilyttää budia takin taskussa. Pomo voi ottaa itselleen.

Vierailija
15/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa tietysti. Jos ei työnteko kiinnosta, niin aina voi suksia hevonvittuun.

Miten pomon käynti kaapilla liittyy työntekoon?

Vierailija
16/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kerran firman yhden auton avaimet työtakin taskuun, toimari ja luottari kävivät yhdessä hakemassa ne. Ei laillista mutta yrittivät kai parhaansa.

Vierailija
17/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi se tarkistaa neitsyyden käsikopelolla

Vierailija
18/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja saa tarkastaa pukukopit ja niissä olevat tavarat. Työnantaja saa käydä myös työntekijän kotona tarkastamassa, ettei siellä ole työnantajan omaisuutta.

Vierailija
19/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä on työnantajan omaisuutta työaikana. Kyllä kaapin saa myllätä milloin tahansa, jos on tarve. 

Vierailija
20/20 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja saa tarkastaa pukukopit ja niissä olevat tavarat. Työnantaja saa käydä myös työntekijän kotona tarkastamassa, ettei siellä ole työnantajan omaisuutta.

Mikäs tämä pykälä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi