Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko lähteneet synnyttämään "epävarmoilla" supistuksilla?

Vierailija
05.02.2010 |

En tiedämitä tää on mutta alavatsaan sattuu tuon tuosta.. ei ole mitään "oikeita" supistuksia, kai!? rv 41+2 on menossa. kipu ei ole sietämätöntä, mutta todella ikävää. Uskaltaisiko mennä näytille jo?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva olisi syntynyt autossa. Menivät onneksi vasta osastolla, kun kätilö mittasi kohdunsuun.

-edellinen

Vierailija
22/24 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä. kivut muuttunu menkkamaisiksi..tulee kait 10min välein. jotenki tuntuu typerältä lähteä yöllä kun hyvin pärjää, ilkeältä tuntuu mut ei kovin kipeältä.. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli yhtäkkiä hyvin selkeä supistus keskellä yötä klo 00.30 viikolla 38, esikoinen kyseessä. Olin yksin kotona, mies matkoilla.

Heti ekan supistuksen jälkeen lapsivesi hulahti aivastaessa. Soitin sairaalaan, jossa sanottiin mun pissanneen housuun aivastusrefleskin myötä( neste vaaleanpunertavaa). Supistukset alkoivat tulla alle 10 min välein ja klo 01 soitin uudestaan ja mun käskettiin mennä lepäämään. Olin kipeä ja sattui ihan kauheasti, mutta ei nyt niiiiin kauheasti. Joku ihme tunne käski kuitenkin lähteä ja soitin taksin. Jouduin osottamaan synnytysosaston aulassa 20 minuuttia, ennen kuin minut haettiin valmisteluhuoneeseen. Olin vasta 2 cm auki, eli ei kätilön mielestä mitään kiirettä, kuten ei normitilanteessa varmaan ollutkaan. Jäin yksin ja passitettiin suihkuun. 20 min myöhemmin aloin yhtäkkiä ponnistamaan ja kätilöopiskelija sai juuri soitettua kätilön paikalle, joka kiljaisi, "koita odottaa, mun täytyy saada hanskat käteen". Esikoisemme siis syntyi sinne "terevydenhoitajan pöydälle", onneksi kaikki meni hyvin.

Älä siis soita, älä odota liian kauaa vaan lähde kun siltä tuntuu. Jos olisi odottanut kokemattomana, olisi vauva syntynyt kotiin!

Vierailija
24/24 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole tullut lähtöä vieläkään.Supistelee jatkuvsti mutta ei niin kovaa että viittisin lähteä..aika hitaasti tapahtuu jotain, jos tapahtuu. Mutta taitaa asteittain kipeytyä..

Mut ei huvita edelleenkään lähteä hukkareissua tehä. Paljonko pitäis tuntua vuorokaudessa liikkeitä? viimeyönä en meinannut saada lasta liikkumaan ollenkaan mutta tänään taas liikkunut normaalisti.