G:masennuksen fyysiset oireet
Millaisia fyysisiä oireita teillä on ollut, jotka ovatkin myöhemmin paljastuneet masennuksen aiheuttamiksi?
Kommentit (19)
puristavaa tunnetta kurkussa, unettomuutta jne
Mulle tehtiinkin melkoiset määrät verikokeita ja sydänfilmejä. Mistään ei löytynyt mitään ja sitten alettiin epäillä stressiä ja sitä kautta masennusta.
Vakava masennus on diagnoosi ja vuoden olen nyt syönyt Cipralexia ja tarvittaessa Opamoxia. Terapiassa olen käynyt 1 krt/vko
kaikki mikä vaati fyysistä voimaa tappoi, ei vain jaksanut.
lämpö voi hiukan nousta. Ja kova väsymys. Pää voi tuntua sekavalta ja kaikenlaista muuta pientä
mutta siitä huolimatta unettomat yöt, levottomuus.
riittävän kauan kun on niin ahdistunut että jännittää koko kehoaan, rupeaa sattumaan. Vatsaan voi koskea julmetusti, itse oksensin sen verran usein että lopulta tuli verta.
huimauksen sekä epätodellisen jotenkin ulkopuolisen olon.
huikea väsymys voi johtua myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta. eli pyytäkää lääkäriltä ensin kilpirauhaskokeet ja perusverenkuva, verensokeri, maksa- ja munuaiskokeet ennen masennusdiagnoosia.
olen liikatoiminnan rajoilla (eli siis siellä alarajalla tuloksissa) ja olen mm. väsynyt, on rytmihäiriöitä ja sydän ennenkaikkea lyö toisinaan todella nopeasti, laihdun, en muista hyvin asioita (en muista tarkalleen esimerkiksi onko joku ystävä jo käynyt katsomassa sen tietyn leffan vai ei, muistan vaan että asiasta puhuttiin vaan en muista mitä hän teki, kävi vai ei),en saa mitään asioita päätökseen vaan esim aloitan tyhjentämään pesukonetta, sitten lapsi huutaa pyyhkimään ja siinä vaiheessa olen jo unohtanut mitä teinkään ja alan korjaamaan leluja lattialta, sitten vien jotain keittiöön kesken siivouksen ja jäänkin tiskaamaan jne.
Aluksi mun arvot oli paremmat, sitten taas huonommat ja tätä on nyt seurattu jo useampi kuukausi ja vasta nyt aletaan olemaan niin alarajoilla tsh:n ja t4v:n kanssa, että nyt vasta vihdoin saanen diagnoosin. helpottaa tietää että tälle kaikelle onkin syy. Sukurasitteenahan tämäkin meidän suvussa kulkee.
seksihalujen voimakas väheneminen
painon nopea tippuminen (sis. ruokahaluttomuus)
(ja olen mies)
törkeät syömähimot (eli ei ihan sama kuin edellisellä) ...painonlisääkin tuli
En tiedä onko tää oire fyysinen... on kai. Mun ahdistus oli jotain ihan kauheeta. Se olo oli niinkuin puolituntia ennen hammaslääkäriä potenssiin sata. Ihan kauheeta.
Saatoin kotonakin ravata rinkiä eteisessä ja väännellä käsiäni. Välillä olin lattialla polvillaan ja puuskutin .Huhhuh. Onneks lääkkeet on keksitty.
masennus aiheutti paniikkikohtauksia jotka rasittivat sydämeni siihen tilaan että sain ensimmäisen sydänkohtaukseni 22 vuotiaana.
Minkälaiset sun kilpirauhasarvot on? Itselläni myös liikatoiminta. tsh oli 19 ja t4v 0,007. Sain lääkityksen. Lisäksi mulla myös paljon muitakin oireita.
Jalkasärkyä reisissä ja uskoisin että johtui masennuksesta.
painon junnaaminen paikoillaan, en laihtunut millään ja muistin pätkiminen.
kädessä, rytmihäiriöitä, hirmuista väsymystä.