Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G:masennuksen fyysiset oireet

Vierailija
05.02.2010 |

Millaisia fyysisiä oireita teillä on ollut, jotka ovatkin myöhemmin paljastuneet masennuksen aiheuttamiksi?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kädessä, rytmihäiriöitä, hirmuista väsymystä.

Vierailija
2/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puristavaa tunnetta kurkussa, unettomuutta jne

Mulle tehtiinkin melkoiset määrät verikokeita ja sydänfilmejä. Mistään ei löytynyt mitään ja sitten alettiin epäillä stressiä ja sitä kautta masennusta.

Vakava masennus on diagnoosi ja vuoden olen nyt syönyt Cipralexia ja tarvittaessa Opamoxia. Terapiassa olen käynyt 1 krt/vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo älytön väsymys.

Vierailija
4/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mikä vaati fyysistä voimaa tappoi, ei vain jaksanut.

Vierailija
5/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpö voi hiukan nousta. Ja kova väsymys. Pää voi tuntua sekavalta ja kaikenlaista muuta pientä

Vierailija
6/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä huolimatta unettomat yöt, levottomuus.

Vierailija
7/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävän kauan kun on niin ahdistunut että jännittää koko kehoaan, rupeaa sattumaan. Vatsaan voi koskea julmetusti, itse oksensin sen verran usein että lopulta tuli verta.

Vierailija
8/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huimauksen sekä epätodellisen jotenkin ulkopuolisen olon.

Vierailija
9/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huikea väsymys voi johtua myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta. eli pyytäkää lääkäriltä ensin kilpirauhaskokeet ja perusverenkuva, verensokeri, maksa- ja munuaiskokeet ennen masennusdiagnoosia.

Vierailija
10/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen liikatoiminnan rajoilla (eli siis siellä alarajalla tuloksissa) ja olen mm. väsynyt, on rytmihäiriöitä ja sydän ennenkaikkea lyö toisinaan todella nopeasti, laihdun, en muista hyvin asioita (en muista tarkalleen esimerkiksi onko joku ystävä jo käynyt katsomassa sen tietyn leffan vai ei, muistan vaan että asiasta puhuttiin vaan en muista mitä hän teki, kävi vai ei),en saa mitään asioita päätökseen vaan esim aloitan tyhjentämään pesukonetta, sitten lapsi huutaa pyyhkimään ja siinä vaiheessa olen jo unohtanut mitä teinkään ja alan korjaamaan leluja lattialta, sitten vien jotain keittiöön kesken siivouksen ja jäänkin tiskaamaan jne.

Aluksi mun arvot oli paremmat, sitten taas huonommat ja tätä on nyt seurattu jo useampi kuukausi ja vasta nyt aletaan olemaan niin alarajoilla tsh:n ja t4v:n kanssa, että nyt vasta vihdoin saanen diagnoosin. helpottaa tietää että tälle kaikelle onkin syy. Sukurasitteenahan tämäkin meidän suvussa kulkee.

Vierailija
11/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksihalujen voimakas väheneminen

painon nopea tippuminen (sis. ruokahaluttomuus)

(ja olen mies)

Vierailija
12/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeät syömähimot (eli ei ihan sama kuin edellisellä) ...painonlisääkin tuli

En tiedä onko tää oire fyysinen... on kai. Mun ahdistus oli jotain ihan kauheeta. Se olo oli niinkuin puolituntia ennen hammaslääkäriä potenssiin sata. Ihan kauheeta.

Saatoin kotonakin ravata rinkiä eteisessä ja väännellä käsiäni. Välillä olin lattialla polvillaan ja puuskutin .Huhhuh. Onneks lääkkeet on keksitty.

Vierailija
13/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus aiheutti paniikkikohtauksia jotka rasittivat sydämeni siihen tilaan että sain ensimmäisen sydänkohtaukseni 22 vuotiaana.

Vierailija
14/19 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset sun kilpirauhasarvot on? Itselläni myös liikatoiminta. tsh oli 19 ja t4v 0,007. Sain lääkityksen. Lisäksi mulla myös paljon muitakin oireita.

Vierailija
15/19 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää???

Vierailija
16/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasta koskee

Vierailija
17/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkasärkyä reisissä ja uskoisin että johtui masennuksesta.

Vierailija
18/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

painon junnaaminen paikoillaan, en laihtunut millään  ja muistin pätkiminen.

Vierailija
19/19 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M