Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko rahaa kummitädilä 13-vuotialle synttärilahjaksi?

Vierailija
05.02.2010 |

Hei,

mikä mahtaa olla sopiva summa rahaa synttärilahjaksi 13-vuotiaalle kummilapselle? Olen aina antanut lahjan, mutta nyt ajattelin että rahalahja voi jo olla itsenäistyvälle kivempi. mikä summa olisi sopiva?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummia pidetään lahja-automaattina, joka lykkää 50 euroa jouluna, synttärinä ja ehkä vielä nimpparinakin, niin on taidettu ymmärtää se kummin rooli aika väärin.

Meidän pojan opiskelijakummitäti kysyi lahjatoivetta ja annoin hänelle ehdotuksen, joka maksaa 5 euroa. Hän oli eka hämillään että eikö tuo ole aika vaatimaton. Sanoin että ei meillä ole ajatuksena lahjan hinta, vaan se että se on toivottu ja että saadaan kummitäti kylään. Poika sai 8 vuotislahjaksi kasan erilaista rompetta, mutta kun avasi kummitäsin 5 euron lahjan, silmät alkoi loistaa ja kummitätikin ymmärsi että oli tuonut juuri oikean lahjan.

Me ostetaan itse ne kalliit jutut mitä tarvitaan, kummit ollaan valittu juuri siksi että lapsella on ihan omia aikuisia ystäviä, jolle voi vaikka soittaa kun on tapahtunut jotain kivaa. Haluan että lapseni arvostavat myös vaatimattomampia lahjoja, enkä edes halua että että alle 15 vuotias saa rahalahjoja, jotka on aivan liian suuria hänen kykyynsä käyttää käteistä.

Ja tosiaan kummilta ihan kiva lahja on antaa vaikka se yksi muki kerrallaan.

Vierailija
22/24 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti me käytetään poikaa lätkä-,futis yms. matseissa oman poikamme kanssa aina silloin tällöin. Lisäksi poika vierailee meillä silloin tällöin yökylässä yms. emme tunne olevamme raha-automaatteja lainkaan. poika saa kotoa yh-äidin poikana kotoa vähän rahaa ja saa näin ostettua paljon itsellensä tärkeitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika mitään 50 e!

Vierailija
24/24 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50€ olisi varmaankin sopiva ja jos tiedät että hän säästää johonkin kalliiseen nii silloin jopa voi antaa +50€ tai 50€ olen siis itse 13v tyttö ja itse aijon toivoa rahaa mummolta ja tädeiltä koska olen hankkimassa huoneeseeni uusia asioita ja ne maksaa noin 200