Paljonko rahaa kummitädilä 13-vuotialle synttärilahjaksi?
Hei,
mikä mahtaa olla sopiva summa rahaa synttärilahjaksi 13-vuotiaalle kummilapselle? Olen aina antanut lahjan, mutta nyt ajattelin että rahalahja voi jo olla itsenäistyvälle kivempi. mikä summa olisi sopiva?
Kommentit (24)
Jos antaisin rahaa, antaisin 40 e.
Jäin pää höyryten miettimään, mitä oikein syksyllä annoinkaan, kun tyttö täytti 13. Rahaa en antanut, mutta en kuollaksenikaan muista mitä sitten! ;-)
laitat vaikka karkkia ja 10 hyvä ja jos pystyt antaa on meidän lapset saaneet 10 - 50 €, lapselle kuitenkin on tärkeämpää se että rakkaat ihmiset muistavat!
Itsenäistyvälle? Lapsihan 13-v. vielä on :)
ja on saanut jo monta vuotta kummilta 20e synttärilahjaksi.
Oikein sopiva summa!
Toiselle olen yksi neljästä "yksittäis" (ei pariskuntia) kummista ja antaisin vain 20 Euroa. Sitten taas toisella kummilapsistani ei ole muita kummeja kuin minä ja mies, joten antaisin sen 40 Euroa vähintään.
20 egee nyt minimissään.
Mun siskoni (lapseni kummi) on kyllä antanut huomattavasti suurempia summia 13-vuotiaalle.
Kummipoikani täytti syksyllä 13. Hänelle kudoin sukat (oli oikeasti hyvien villasukkien tarpeessa, ei mikään kummitädin pakkopullavillasukkakuvio) ja pistin sukanvarteen 20 euroa.
Eli minusta olisi kivaa, että sen rahan siivellä ois jotain pakettiakin. Seteli vaikka muumimottiin tai kalsarinlahkeeseen :))
10v.jälkeen aina 40-50e tai lahjakortti johonkin urheiluliikkeeseen. Yleensä käyttää sen johonkin urheilujuttuun yms. Ei siis mene "hömppään".
Oli ne sitten joulu- tai synttärilahjoja. Nyt kummilapset ovat iältään 9-6 -vuotiaita.
13 veelle antaisin vähintään 50 e rahalahjana.
Saa ostaa mieluista vaatetta sieltä ja on enemmän lahja kuin seteli. Mun tyttö on nyt 14 ja olen opettanut että 20 euroa on paljon rahaa. Mummot ja vaarit on saattanut antaa 30 euroa, mutta kummeiltam joiden ei tarvitse olla lahja-automaatteja 20 e on aivan riittävä. Kaikkein parhaina tyttö kyllä pitää yhden kummitätinsä kanssa tehtyjä teatteri/elokuvareissuja.
oikein sopiva. Se on 10-14 veelle iso raha!
ei mitään häälahjaa, ylioppilaslahjaa, rippilahjaa... Rippilahjana ja ylioppilaslahjana 50 e on ihan ok, mutta jos kaikki välisynttärit lahjotaan jo 50 eurolla, niin mitä teiltä odotetaan sitten riippilahjaksi.
50 eurolla tekee jo 4-5 elokuvareissua, ja monelle kummille sen maksamiseen tarvitaan jo melkein koko työpäivä. Meillä sen on enemmän kuin 14 vuotias käyttää omiin humputuksiin kuukaudessa. Jos kaikki mummut ja kummit ja tädit tuo tuollaisia summia niin lapsi saa noilla rahoilla jo synttärilahjaksi esim mopon. Opettakaa ennemmin että työtä tekemällä lapsi oppii saamaan rahaa.
Täällä on aika merkillistä porukkaa... Ei olla itsekään mitään köyhiä, mutta en todellakaan ole millään synttäreillä nähnyt 10 vuotiaan saavan 40-50 euron rahalahjoja. Jotkut farkut voi maksaa saman, mutta sitten on ainakin rahat laitettu johonkin hyödylliseen.
On tietty eri asia jos ei tiedä mitä kaikilla rahoillaan tekisi, mutta voihan sille lapselle sitten antaa lahjaksi ennemmin elämyksiä, kuten esim matka Miamiin kummin kanssa.
oma lapseni saa kaikilta kummeilta vähintään sen 50 euroa
Rippilahjaksi sitten satanen, ylioppilaslahjaksi 200 - 500 euroa rahatilanteen mukaan.
Toki tavis-tädin tai naapurin sedän 20 egee on ihan ok mutta kummilta odotetaan vähän enemmän kredittii.
ei mitään häälahjaa, ylioppilaslahjaa, rippilahjaa... Rippilahjana ja ylioppilaslahjana 50 e on ihan ok, mutta jos kaikki välisynttärit lahjotaan jo 50 eurolla, niin mitä teiltä odotetaan sitten riippilahjaksi. 50 eurolla tekee jo 4-5 elokuvareissua, ja monelle kummille sen maksamiseen tarvitaan jo melkein koko työpäivä. Meillä sen on enemmän kuin 14 vuotias käyttää omiin humputuksiin kuukaudessa. Jos kaikki mummut ja kummit ja tädit tuo tuollaisia summia niin lapsi saa noilla rahoilla jo synttärilahjaksi esim mopon. Opettakaa ennemmin että työtä tekemällä lapsi oppii saamaan rahaa. Täällä on aika merkillistä porukkaa... Ei olla itsekään mitään köyhiä, mutta en todellakaan ole millään synttäreillä nähnyt 10 vuotiaan saavan 40-50 euron rahalahjoja. Jotkut farkut voi maksaa saman, mutta sitten on ainakin rahat laitettu johonkin hyödylliseen. On tietty eri asia jos ei tiedä mitä kaikilla rahoillaan tekisi, mutta voihan sille lapselle sitten antaa lahjaksi ennemmin elämyksiä, kuten esim matka Miamiin kummin kanssa.
Minusta nykyään raha ja sen käsittely on mennyt aivan järkyttäväksi. Olen itse saanut kummeilta synttäreiksi aikoinaan, jonkun paidan tms. tai max. 100 MARKKAA rahaa, isompana siten esim. teema mukin/kulhon, joita alkoi kerääntyä jo joskus 14 v. Silloin niitä ei osannut arvostaa suunnattomasti, mutta kun kotoa lähti 17 -v niin olipas kiva kun oli jo 2-4hlö:n kahvikupit (samnalaiset eikä mitään euron Tiimaria opiskelijarahoilla kerättynä) ja omat lautaset jne. jouluna linja oli samankaltainen. Rippilahjaksi astioita jne. Tuntuu että silloin kummit antoi vähän kalliimpia. Ja Ylioppilasrahoilla (äiti ja isä maksoi useamman satasen) sain hommattua itselleni ajokortin, muutoin en paljon saanut.
Itselläni on nyt 3 kummilasta ja olen opiskelija. joten en todellakaan edes mieti että pitäisi ostaa jotakin kallista. 20€ MAx lahjoihin. Itse ajattelen että on tärkeämpää viettää aikaa kummilasten kanssa. Isoin kummilapsi, kouluikäinen, käy meillä kahteen kertaan vuodessa 2-4 yötä, yleensä kesälomalla ja hiihto/syyslomalla. Silloin käydään elokuvissa ja museoissa ja pulkkamäessä ja muutenkin vietetään aikaa yhdessä. Pienemmät ovat vielä aika kiinni perheissä, mutta toivottavasti hekin joskus uskaltuvat yökylään. Lapselle se lahja ei ole kuitenkaan tärkein ja "halpa" lelukin voi olla mieluisa! Tärkeää on tietää mitä lapsi haluaa, ja sitähän ei voi tietää muuta kuin tuntemalla kaverin (mikä taas vaatii vähän enemmän kuin synttäri ja joululahjan)!
minun mielestä 20-25euroa hyvä summa. Huimia summia noi 50 euron,ite en ainakaan kummina laittais kun on useampi kummilapsi.
Ihan tyytyväinen oli. Mulla on yhteensä yhdeksän kummilasta, joten ei voi enemmän yhteen satsata...