**Lokakuun lahjat 2010**
Noniin,jospa mie nyt sit ekana kerron itsestäni...
Eli minä vm-84,
mieheni vm-82.
Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika) ja 6/08(tyttö)
ja nyt odotan viidettä lasta.
LA 13.10
Nuorimmaista ennen oli yksi kohdunulkoinen raskaus,jonka tiesin jo plussatessa ettei tule päättymään hyvin.Testi näytti tosi haaleaa plussaa ja parin päivän päästä tuli verta hiukkasen,sitten taas loppu ja tein testin ja edelleen näytti haaleaa plussaa,no kaiikkien verikokeiden sun muiden jälkeen tehtiin sit keskeytys kun todettiin kohdun ulkoiseksi.
Jotenki taas pelottaa ettei kaikki ole kohdallaa,en tiiä mistä se johtuu,mut on vaan semmonen olo.Nyt ei kyllä ole ollut mitään vuotoja,mut ei kyl mitään olojakaan pahemmin,ei öllö oloa tai kauheaa väsymystä joita yleensä on heti alkanu ku menkat on jäny pois.Nipistelyjä ja vihlontaa on ollut,mut niitä on menkkojenki aikaan.
Kirjotelkaahan tekin itestänne vähän tarkemmin niin päästään alotteleen meidän "yhteinen" odotus :)
-Näppis & vempula 4+2(hurjaa :D )
Kommentit (148)
täällä on takana toooosi huonovointinen viikko. pesuvadin kanssa jo päästiin yhtenä iltana tekemään lähempää tuttavuuttakin. alkuviikko oli jotain aivan karmeaa mutta onneksi on edes jonkin verran lieventynyt loppuviikkoa kohden. onnekseni mulla on ollut mahdollisuus tehdä töitä kotona. ei tätä muuten salassa varmaan töissä olisi enää pidettykään.
mun vanhemmille tästä jo kerrottiin. ei oikein ollut vielä tarkoitus mutta tarvittiin vähän extra-apua ton ensi viikolla 3v täyttävän kanssa kun mä en kyennyt mihinkään.
jännityksellä nyt odotan miten huominen toimistopäivä mahtaakaan sujua. tämän viikon aikana kun mikään ei ole helpottanut oloa. ei mikään syöminen, juominen tai lepo.
mä uskoisin, että me halutaan tietää vauvan sukupuoli. esikoisestakin se kysyttiin.
pahoinvoinnin lisäksi vaivaa edelleen vilukohtaukset, väsymys ja ajoittaiset vatsakivut. ja ikävänä vaivana musta tuntuu että kainalohiki on muuttunut vahvemman hajuiseksi. yök. en tosin ole ihan varma johtuuko se raskaudesta, herkistyneestä hajuaistista vai epäonnistuneesta dödön vaihdosta.
tsemppiä kaikille,
ruusis
voi ei, ollaan kaikki kipeinä. Isännällä flunssa ja poskiontelotulehdus, pojalla ekaa kertaa kuumetta, oksentelikin yöllä.
Mulla enenevässä määrin pahoinvointia, eilen etoi koko illan. Aamuisin olo suht ok, mutta iltaa kohden pahenee. Ja välillä ne aallot, hyi yöks.
Ei ole kiva toisen yrjöjä siivoilla, kun omatkin kurkussa, mutta tätä se on äidin elämä (ja tietty paljon ihania asioita myöskin :))
Jollain muullakin finniongelmaa. Mulla on myös, mutta esikoisesta oli koko otsa äkisti täynnä pientä näppylää. Basironia saa kai käyttää, varmista vielä paketista. Ja jos lohdottaa, mulla meni ohi toisessa kolmanneksessa.
Sydänäänistä. Meinasin siis pyytää kuuntelemaan viikolla 8 + 6. Viimeksi mulla oli eka neuvola viikolla 7 ja toinen vasta viikolla 22. Toisella kertaa kuuluivat :) Tosin jos on ultra noin viikolla 12, sen sydämensykkeen näkee.
Hyviä vointeja meille, toivotaan, että pikkuiset pysyy kyydissä ja me isot ulkona pystyssä, ainakin Etelä-Suomessa on melko liukasta.
Sande 7 + 6
Voi Sande, yrittäkää parantua pian. Meillä kävi kans muutama viikko sitten mahatauti kylässä ja tuo lasten oksentelu kun ei oo niin siistiä kun toivois. Pikaisia paranemisia sinne!
Mulla loppu viime raskaudessa pahoinvoitin sellaiseen yhden päivän yhtäjaksoiseen tyhjentämiseen eli mahatautiin ja sen jälkeen sain olla ihan rauhassa :)
2 viikkoa ekaa neuvolaan. Ootan ku kuuta nousevaa. Mies lähtee mukaan ja lapset on mummilla sen aamun. Mies ei ollu tokassa raskaudessa kertaakaan mukana mut ehkä se nyt oottaa enemmän ku viimeeks oli vielä opiskelut just pahasti kesken. Ekan kanssa se oli ihan täpinöissään ja tais puhua neuvolassa enemmän ku minä :) Kaikki jotka ekaa oottaa niin ottakaa mies ihmeessä mukaan niin jos se odottaminenkin paremmin konkretisoituis niille.
Oli kiva muutes kuulla et muillakin on liitoskipuja kun mulla on alkanu jo oireilla iskias joka on yleensä ollu vasta loppuraskaudesta esillä. Pitää ruveta venyttelemään iltaisin oikein kunnolla. Varasin myös kaappiin magnesiumia ettei suonenveto pääse sitten kesän mittaan yllättämään. Muuten syön kalkki-d:tä nyt kevään aikakin ja b-vitamiinia. Foolihappo takaa vauvan kehitystä ja teki ainakin viimeeks vauvasta vähän isomman, nää kun meinaa olla just just kolme kiloisia.
Peikotus: Meillä ei kaiketi enää kuunnella näillä alkuviikoilla sydänääniä, tai en tiedä nyt kun vaihtuu tää neuvola. Just ilmeisesti sen takia ettei ne aina kuulu, mut mulla on molemmat pojat antanu kuulu jo viikolla 9. Kyllä varmaan pyydän kuuntelemaan jos ei oo ihan nihkee neuvolantäti.
Tää outo etominen tulee aina iltaisin, päivän mittaan tässä ei ehdi huonoa oloa ees muistamaan :) Eilen kyllä kävin tervehtimässä tuota posliinista kaveria tuolla vessassa. Ajattelin kokeilla niitä rannekoruja joiden pitäis pitää pahaolo poissa, onko joku kokeillu???
Meille tulee varmaan kolmas poika, "ammattimiehet ei tee ku yhtä sorttia". Toisaalta ois kiva saada nyt tyttökin, mut toisaalta kaikki lelut ja vaatteet menis suoraan pojalle. Ja isän mielestä on kivempi sanoa äiti ja pojat :) Se vaan taitaa pelätä että vaimon kaltainen nainen veis siltä jalat alta ja sais kiedottua pikkusormen ympärille :)
Kaikille hyvää viikkoa ja tosiaan, yritetään pysyä pystyssä. Molempien poikien kohdalla oon vetäny nurin kevät lumilla, jospa nyt ois parempi tuuri.
Snowy ja 6+2
Eli täälläkin ollaan "kärsitty" flunssasta, oli onneksi lyhytkestoinen eikä muutenkaan kovin rankka.
Flunssa on siis jo ohi, mutta heti flunssan alettua tuli myös semmosia pistäviä kipuja/ särkyä alapäähän (häpyhuulten/luiden kohdilla) joka siis tulee ja menee hyvin nopeasti ohi, ja on siedettävää.
Voisiko kyseessä olla ihan vaan liitoskivut?? En ainakaan googlettamalla löytänyt mitään muuta selitystä asialle, eikä soitto terveysneuvontaankaan auttanut. Sanoivat vaan että ei ole akuuttia, mutta eivät myöskään tiedä mitä se voisi olla. Jes :D
Toisaalta kivut ovat vähentyneet viime päivinä, eikä ole ollut mitään vuotoakaan. Ja silloin keskiviikkonahan kaikki oli ultrassa ok.
Kamalaa kun pienikin oire saa aina miettimään että nyt menee varmaan kesken.. On tämä alkuaika piinaavaa aikaa!
Viikon päästä onkin sitten ensimmäinen neuvola, ja sit tiistaina se toinen ilmainen ultra :) Täytyy vaan sinnitellä sinne ja sit kysyä siellä asiasta. :)
Ylihysteerinen Lily & salamatkustaja, 7+2
Meillä oli tosiaan varhaisultra tänään, omien laskujen mukaan 7+3, mutta nyt ultran mukaan 7+6. Joten aika samoissa mennään, laskettuaika sen 15.10 sijaan nyt 12.10.
Oon niin onnellinen :) siellä se pieni sydän sykki, 166 kertaa minutissa! Oli kuulemma oikein vahva.
Oon ihan hymy pepussa ja tenttiin lukemisesta ei meinaa tulla mitään. Toi pieni ankan näköinen otus tossa kuvassa näyttää mun silmiin nyt jo maailman kauneimmalta
Mulle tuli tänään kutsu ekaan ultraan (se on vasta huhtikuun alussa), niin sitten siinä lapussa luki ettei sinne saa ottaa lapsia mukaan. Mikä tarkoittaa meidän perheessä sitä, ettei isäkään pääse, koska joutuu hoitamaan vuoden ikäistä poikaa kotona :(( Tosi surkeeta mennä sinne yksin, mitä jos tulee jotain kamalia uutisia? Muutenkin olis kiva että isä näkis vauvan, niin tulis sillekin asiasta vähän konkreettisempi. Voikohan tosta millään joustaa? Meillä ei siis oo mahdollista, että joku muu hoitais poikaa, koska kaikki tutut on tietysti päivällä töissä. Harmittaa...
Huh. On etonu ja ollu nälkä ja väsyttäny ja ties mitä.. Oltii mökillä miehen kaa ja se vaa tokas et pikkasen oot sit alkanu syömään. Näytti kuulema aika sairaalta määrältä :D toisella on nälkä.
Yli huomenna neuvola jee!!! Toivottavasti sillo kuulus sydänääniä, rv 8.. Kennellkä ei olla viel kerrottu, mutta ajattelin mummolleni kertoa yhteisellä vironreissulla tossa parin viikon päästä :) Vaikee pitää suuta supussa!!
Sairastin tosi pahan influenssan ja kuume (lämpö) ei ole laskenu, vaan on ollu koholla nyt jo yli 3vk. Oon kyllä lukenu että raskaus voi nostaa peruslämpöä, mutta näin paljon ja pitkään? Onko teillä kokemuksia? Mulla siis normilämpö jotain 36,5 ja nyt jatkuvasti 37,1-37,3. Ja kuumeinen ja huono olo joka hemmetin ilta. Nyt eilisestä lähtien alkoi korviin säteilevä kurkkkukipukin uudestaan, vaikka se (viimein) viime viikolla lakkas.
Alkaa jo hermostuttaa tällänen. Miten vauva voi selvitä näin pitkästä sairastamisesta? Nyt siis 7+5. Eka neuvola on huomenna ja sen jälkeen meen taas lääkärille (neljättä kertaa.. mutta viimeks kävin 1,5vk sitten).
Vaikee sanoa että mikä osa väsymyksestä johtuu taudista ja mikä raskaudesta, mutta siis väsymys ja voimattomuus on jotain uskomatonta, nukun n. 12-15h/vrk (oon sairaslomalla). Muina oireina edelleen lähinnä vaan välillä pieni nippailu alavatsalla ja aika kova aristus rinnoissa sekä vähän herkistynyt hajuaisti.
Mitään ei tee mieli syödä tällä hetkellä, pari viikkoa meni niin, että lähinnä halutti hedelmiä ja vihanneksia, ei muuta. Paino on pysyny toistaiseksi ihan samana ku ennen raskautta.
No, ehkä huomisen neuvolan ja lääkärin jälkeen tiedetään enemmän. Huolestuttaa vaan tosi kovasti.
Onko täällä muuten muita "eläimellisiä" odottajia. Meillä on 1v pk-rotuinen koira ja neljä kissaa.
-pippuri-: Meillä on 1v 7kk sekarotuinen innokas poikakoira ja reilu parivuotias kissa. Yritetään kovasti miettiä keinoja, miten saadaan kissa pysymään poissa aikanaan vauvan pinnasängystä. On meinaan todella itsepäinen tapaus!
Täällä on kärsitty pahoinvoinnista ja pohjattomasta uupumuksesta n. puolitoista viikkoa. Enpä ole tänä aikana juuri muuta kyennyt tekemään kun sohvalla makoilemaan. Nyt kuitenkin olo on pikkuhiljaa helpottumassa, toivottavasti pysyvästi. Ruokakin alkaa maistumaan aivan eri tavalla. Porkkanoita, näkkileipää tms. olen napostellut aina kun etova olo on iskenyt ja ne ovatkin auttaneet aina hetken. Keitot ovat jostain syystä maistuneet hyvin kun taas rasvaisemmat ruoat on aiheuttaneet lähinnä ällötystä.
Huomenna sitten ensimmäinen neuvola. Olisipa kiva jos siellä saisi pikkuisen sydänäänen kuuluviin ja tarkemman arvion lasketusta ajasta. Mulla oli nimittäin viimeiset kuukautiskierrot aivan sekaisin.
Huomasin napaan ulottuvan haalean pigmenttiviivan eilen :) Melko aikaisin on ilmestynyt.
-Emyne ja piiperöinen arviolta 8+0
Tänään soittelin neuvolaan ja kysyin noista oudoista kivuista, ja sanoivat sielä että ei voi olla tulehdus ainakaan, että jos kovasti sattuu niin voi ottaa Panadolia. Eli jos sitä sitten pikkuhiljaa taas rauhoittuisi :D (..kunnes että seuraava omituinen vaiva iskee :D )
Meillä löytyy kolme kissaa, ja niinkun Emynekin sanoi, niin se vähän jännittää täälläkin että miten saa kisulit pysymään poissa kun vauva nukkuu. Mutta täytyy sitten vaan sulkea makkarin ovet ja vahtia muutenkin ettei ne mene maidontuoksuisen vauvan päälle makoilemaan..
Jostain luin että jos on lemmikkejä (lähinnä koiria ja kissoja) heti vauvan syntymästä saakka, niin on pienempi riski että vauvalle tulee allergioita :) Täytyy toivoa että pitää paikkansa :)
Lily & salamatkustaja 7+3
Hei, nyt vähän asiasta sinänsä ohi, muttei kuitenkaan. En siis keksi mistä muualta kysyä, joten mikä olisi parempi paikka kuin tämä.
Mulla soi puhelin äsken ja sain kutsun hakemaani kesätyöpaikan haastatteluun. Hakiessani en tiennyt olevani (ja kai edes tulevani) raskaaksi.
Sain haastattelun tälle viikolle ja nyt onkin suuri kysymys mielessä, kertoako vai ei?
Hommahan on niin, että koska tämä on kesätyö/palkallinen harjoittelu, alkaa äitiyslomani vasta tämän mahdollisen työsuhteen päätyttyä. Joten sinänsä se ei olisi heiltä pois. Mutta palkkaako kukaan raskaana olevaa naista? Tämä paikka olisi todella tärkeä kokemuksen ja koulun kannalta sekä tulevaisuutta ajatellen, ja tuntuu pahalta jos raskaus vaikuttaisi minun palkkaamiseeni negatiivisesti...
Mielipiteitä? Mitä itse tekisit?
ihme homma. Enää ei ole niin turvonnut olo kuin viikko sitten. Ehkä tämä tästä.
Jadessalle piti lähteä kirjoittamaan. Mun mielestä elämässä on aina paras tehdä niin kuin sydän sanoo. Ja puhdas omatunto on paras päänalunen eli jos koet, että kertomatta jättäminen on väärin niin kerro.
Oman ja kuulemieni kokemusten perusteella raskaus vaikuttaa aina negatiivisesti. En tiedä ketään, jota olisi palkattu raskaana. Vaikka lain mukaanhan sen ei pitäisi vaikuttaa.
Mutta mieti vielä, onko työ se luonteinen, että pystyisit sen raskaana hoitamaan, mikäli oletusarvoisesti kaikki menee hyvin. Mun mielestä joku toimistotyö on ok, mutta ehkä jossain fyysisemmässä työssä (pikaruokalassa/sairaalassa yms.) fysiikka tulee vastaan.
Toisaalta. Raskaus on vasta todella alussa - ja periaatteessa mitä vaan voi tapahtua. Ettei käy niin, että kesällä ei ole raskaana eikä töissä. (vaikka tietenkin toivotaan, että kaikki menee hyvin).
Itse en kertoisi haastattelussa. Ehkä sitten, jos tulisin valituksi ja eka ultra olisi takana. Kun kävisin kirjoittamassa työsopimuksen. Sanoisin, että tiedoksi tämä. Ja arvostan tätä työpaikkaa ja yritän tehdä mahdollisimman hyvää työtä. Tuntuisi aika oudolta, jos ei etukäteen mitään kertoisi, vaan ilmestyisi paikalle maha pystyssä.
Tämmöisiä mietteitä minulla, tsemppiä haastatteluun
Sande
Minäkään en kertoisi haastattelussa. Kertoisin varmaan työsopimusta allekirjottaessa tai viimeistään aloittaessa.
Itse aion mennä vanhaan tuttuun paikkaan kesätöihin, kotipalveluun. En ole vielä kertonut työnantajalle ja veikkaan että kuulevat uutisen kyliltä ennen kuin kesä alkaa... Työsopimustakaan tuskin kirjoitetaan kuin vasta sitten kesällä, koska mennään paikkakunnalle vain kesäksi.
Kohta on eka neuvola, kivaa!
Piti jo maanantaina tulla kertoon kuulumiset,mut jotenki se on tässä lasten hiihtolomalla unohtunu ihan kokonaan :D
Elikkä ultrassa kaikki oli kunnossa,vempula kasvoi kohdussa eikä ulkopuolella niinku mie pelkäsin.viikot vastas maanantaina 8+1,eli laskettuaika oli ultran mukaan 10.10(menkkojen mukaan 13.10),mutta sitä päivämäärää ei alettu muuttamaan kolmen päivän takia...eli mennään nyt sillä että tänään tuli 8+0 täyteenja la on 13.10.
Musta on iha hirveetä et mie olen lihonu jo 3kg.Viime raskaudessa tuli yhteensä vain vähä alle 8kg,ja nyt on jo tullu 3kg.
Sanoinki ukolle et iha varmaan lihon nyt ainakin 15kg,jota en tosiaankaa halua ku just viimevuosina olen saanu tiputettua painoa melkein 30kg.
Turvotus on jotain ihan sairasta luokkaa MAHAN kohalla.Tuntuu et maha on ku joku rantapallo,ei puhettakaan et toppahousuissa pysyis nappi enää kiinni ja vetskarinki ku laittaa kii,niin ahistaa inhottavasti.
Joo ja sit toiseen aiheeseen....mä oon nykyään tosi väsyny ja suutun NIIIIIN helposti et huhhuijaa...kaikki ärsyttää ja pimahan tosi helposti.
Ei oo kovin kivaa tämmönen,mut ei voi mittää.
Ensviikolla pitää käydä verikokeessa ja kuun lopussa on niskapoimu ultra ja lääkärineuvola.
Näillä mennään eteenpäin,ja toivotaan ettei tota painoa rupea kertyyn nyt ihan mahottomia määriä :D
näppis & vempula 8+0
Meillä on supistettu ihan sikana noita neuvola käyntejä... Kävin nyt ke neuvolassa ja se sano että meet ultraan ku pyydetään ja seuraavan kerran neuvolaan n. rv 20-22 ja alkuraskauden lääkärineuvolaakaan ei oo! Eli lääkärin nään joskus loppu vaiheella? Ja kaiken lisäks meijän labrakin on lopetettu! Ku meen naikkarille siihe ultraa ni mul on hirvee nippu lähetteitä erilaisii verikokeisii ja pissakokeisii jne.. Huh.
Pitää nyt vaa jaksaa oottaa sitä ultraa. :( Mäki tässä pohin semmosta asiaa ku meille on hakenu hirveesti kesätyöntekijöitä ja ihan muitakin että pitäskö nyt valasta työnantajaa ajoissa että ehtisin jonku kouluttaa paikalleni sit. Tosi haluun odottaa siihen ultraan et kaikki on kuitenkin hyvin. 2vkon sisällähän se tulee.
Edelleen etomista ja väsymystä. Nyt syöpöttelen ihan innoissani itse tekemiä leipiä missä on kaikkea herkkua päällä :) Mieski aina yrittää saada osansa mun leivistä.
ilmoittaudun mukaan. minä -76, mies -73 ja meillä on 2 lasta, tyttö 01 ja poika 04 joten nyt tulossa meidän iltatähti, la 19.10. eka neuvola tasan 8 viikolla eli ensi tiistaina. asumme turussa. nyt iski kaukea flunssa, kuumeta ja ihan tukossa olen. pahaa oloa ei ole ei ole aikaisemmistakaan ollut. tissit kipeät ja nukkua vois kellon ympäri. onko muita tulevia turkulais äitijä? vois vaikka s.postia laittaa anu.leinonen1@gmail.com
Näppis84
minä vm-84,
mieheni vm-82.
Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika) ja 6/08(tyttö)
ja nyt odotan viidettä lasta.
LA 13.10
poketius
minä olen vm -81,
mies vm -79
Pojat syntyneet 09/05 ja 03/07
la ??
paikkakunta ?
Nipu10
Minä itse 25, mies 30
la 8.10
paikkakunta ?
outoelämä
vuosimallia -86 ja -84
la 8.10
paikkakunta ?
peikotus
Olen vm -88 ja mies -79
la 7.10/4.10
asuinpaikka Helsinki
Merituulia
vm -80 ja mies -74
lapset synt. -00 ja 04
la 13.10
paikkakunta ?
cool bigmama
vm -75 ja mies vm -67
La 6.10.
lapset ovat syntyneet -92 ja -98
paikkakunta ?
minni
-76 (minä) ja -73.
Lapset -04 ja -06.
la 15.10
paikkakunta ?
Jadessa
minä -86 ja avomies -85
la 15.10
paikkakunta ?
mouhou
neiti 20 ja mies 21v
la 7.10
asuinpaikka Hyvinkää(kesänalussa muutto Jyväskylään)
sannri
lapset 6 ja 8 vuotiaat
la ??
asuinpaikka Kuopion lähistö
Ruusunpiikitär
olen vm -71, mies -69
poika 03/07
la 5.10
paikkakunta pienellä paikkakunnalla Keski-Uudellamaalla
riepu
-82 ja mies -83
la?
paikkakunta Helsinki/Vantaa
sini3
kumpikin vm -74
lapset -04 ja -05, tyttö ja poika
la?
paikkakunta Vantaa
piiperoinen
vuosimallia -80 ja mies -75
Esikoinen 04/06
la 1.10
paikkakunta ??
Magdaliina
vm -82
lapset -00 ja -03 tytöt
la 15.10
paikkakunta ??
Emyne
-88-syntyneitä molemmat
la ?
paikkakunta ?
dano
Olen -86
la ?
paikkakunta ?
JicarillaGirl
-79 ja mieheni -74
la ?
paikkakunta ?
riksutes
vm ?
la 20.10
paikkakunta ?
tarutao
vm ?
la 1.10
paikkakunta ?
Snow2010
26 v ja mies 32
lapset 2 lasta
la 24.10
paikkakunta ?
Nigi
vm ?
lapset 2,5v tyttö
la 11.10
paikkakunta ?
jane88
minä vm 88 ja mies 87
lapset poika 02/09
la 19.10
paikkakunta Pori
tinztinz
minä -86 ja mies myös -86,
la 7.10
paikkakunta Turku
-pippuri
molemmat vm.-75
la 13.10
paikkakunta ?
kahdenäiskä
vm. -76,
lapsia on kaksi vm -02 ja -07
la 14.10
paikkakunta Kainuu
LeeLoo
Minä -76, mies -73.
Pojat -00 ja -03
la 31.10
paikkakunta ?
beluga
vm ?
la 19.10
paikkakunta Helsinki
Viljamiina09
26v, mies 32
syyskuussa 07 syntynyt poika
la 24.10
paikkakunta Jyväskylän kupeessa
lily09
molemmat vm-89
la 12.10
paikkakunta Helsinki
mukerot
Olen -83 ja mies -77
lapset -02T,-04P,-06T,-08P
la ?
paikkakunta Pohjois-savo
mimmi74
vm ?
lapset(miehellä 1)
la ?
Paikkakunta ?
sunset
vm ?
lapset -05 tyttö ja -08 poika
la ?
paikkakunta ?
sande75
-75 ja mies -73
lapset 09
la 12.10
paikkakunta ?
Ninnana
-82 ja mieheni -84
lapset -02, -05 ja -09
la 17.10
paikkakunta Jyväskylä
Jes os
Minä ja mies vm -77
lapset T04 ja P06
la 3.10
paikkakunta ?
Elise
27v. ja mies 30v
la 23-25.10
paikkakunta ?
neitinasu
minä -79 ja mieheni -77
la 9.10
paikkakunta Espoo
MiniUnikko
-78 äippä, mies -79
lapset -99, -01 ja -04 edellisestä avioliitosta
la 22.10
paikkakunta Espoo
Mama Alligator
vm-84 ja mieheni vm-82
la ?
paikkakunta ?
kareen2
vm ?
la ?
paikkakunta ?
HelmiOlivia
84-vuosmallia olen ja mieheni hieman nuorempi
lapset poika 06
la 31.10
paikkakunta ?
Samasu-74
Olev vm.-74
lapset -02 poika ja -05 tyttö
la 28.10
paikkakunta Kerava
ollikolli
minä -76, mies -73
lapset tyttö 01 ja poika 04
la 19.10
paikkakunta Turku
Noniin,yritin saada kaikki kokoon...ja jos jollakin on tiedoissa muutettavaa niin olkaa kilttejä ja kopsatkaa tämä,ja muuttakaa omat tiedot jottei mun tarvi niistä huolehtia :)
ja jos joku jäi pois listasta,pyydän anteeksi,ja lisää itsesi kopsaamalla tää ja laita ittes jonon jatkeeks :)
Toivottavasti kelpaa...
ja nyt ruuanlaiton pariin,menihän tähän hommaan pari tuntia :)
-näppis84-
Meitä alkaakin olla jo melkoinen joukko!! Onnea uusimmille mukaan tulijoille!
Täällä voidaan pahoin...viimeiset 2 viikkoa ovat olleet kamalia. Varsinkin tämä viikko. kahden maissa iltapäivällä alkaa olo olla jo ihan raato, hyvä kun töistä pääsen kotiin. Illalla en oikein pysty muuhun kuin makaamaan. Ulkoilla olen yrittänyt, mutta kun meinaa sitten pyöryttää. Seitsemän jälkeen on pakko mennä nukkumaan, en kerta kaikkiaan pysy pystyssä, pyöryttää ja oksettaa. Toivottavasti tämä menee jossain vaiheessa ohi. Aiemmissa raskauksissa keskiraskaus on ollut varsin energistä aikaa. Sitä odotellessa...
Kiitos näppikselle, kun aloitit listapäivityksen!!
Voimia ja vointeja toivotellen
minnis 8+0
Itselläni huomenna eka neuvola, näköjään meillä Helsingissä ihan mukavan aikaisin.
Vähän faktaa:
LA 30.10
Naistenklinikka
Itselleni eka
vm.1974
Meillä ei ole vielä selvää, kysytäänkö sukupuolta. Minä en haluais, mut mies kyllä. Aion kyllä olla aika jääräpää sillä jotenkin haluisin odottaa vauvaa sukupuolettomana ja ottaa vaan vastaan mitä sielt tulee:) Kai se on vaan miun joku epäluuloisuus.
Viime päivinä, melkein koko viikon on ollut "epäilyttävän" hyvä olo. Huonoa oloa on muutenkin ollut aika satunnaisesti, mutta nyt ei ollenkaan. Selkä kuitenkin kipuilee ja joskus vatsasta kramppaa kun lähen äkkiä jotain touhuamaan. Muuten on jotenkin turhan hyvä olo:D Nälkäkin on vähän hellittänyt.
Jännittää kuuluisikohan sydänääniä sit keskiviikkona neuvolassa. Lueskelin pikaisesti keskusteluja sydänäänistä ja joillain oli kuulunut jo viikolla 9, mutta joillain ei vielä viikolla 13:kaan... Mites teillä, joilla on jo ennestään lapsia?
Minäkin oon jo pidemmän aikaa lukenut raskausblogeja, tällä hetkellä ei ole mitään tuoretta tapausta, mutta nää on kivoja:
http://h3nski.vuodatus.net/
http://harlekiini.vuodatus.net/ (Tuplien odottaja)