Onko outoa, työpaikalla 'ehdotus' mieheltä...
Avaudun tänne, vaikka tätä olen jo lähimpien työtoverien kanssa jutustellut.
Olen töissä isossa yrityksessä, eilen selvittelin puhelimitse erästä asiaa miespuolisen henkilön kanssa. Kun asia ratkesi, hän kysyi, saako kysyä henkilökohtaisen kysymyksen. Olin ihmeissäni ja toistin kummissani, "henkilökohtaisen kysymyksen..". Hän jatkoi, niin oletko naimisissa vai muuten varattu. Minä siihen, että mikäs kysymys tuo oikein on... No, jos et ole naimisissa, voitaisko joskus lähteä drinksuille, jatkoi mies. Olin aivan äimänä ja vastasin, etten ole naimisissa, mutta en kyllä vapaakaan.
Tuon jälkeen lähetti vielä sähköpostia, jossa kertoi, että en kai järkyttynyt jne, että tarkoitus oli vain hyvä ja plaa, plaa. Viesti oli vielä vihjailevaan sävyyn kirjoitettu.
Emme työskentele tiiviisti yhdessä, näemme joskus käytävällä, moikkaamme, kuten moikkaan muitakin henkilöitä täällä. Ainut 'yhteinen juttu' meillä on, että noin vuosi sitten erään myyntikokouksen yhteydessä illanvietossa olen tanssinut hänen kanssaan. Ei mitään muuta ja tuostakin tosiaan jo vuosi aikaa.
En ymmärrä, miten hän tuon jälkeen kehtaa minua täällä nähdä - minä en ainakaan kehtaisi. Ovatko miehet vain noin suorasukaisia, eivätkä häpeile? Minusta tuo tapahtuma oli vain hyvin, hyvin outo.
Kommentit (19)
Mutta kyllä mun mielestä treffeillä saa pyytää suoraan. Ei se ole noloa!
miten ihmiset sitten sopivat treffejä jos ei kysymällä? Vai eikö enää live kelpaa vaan kaikki pitää tehdä netissä?
On minuakin työkaverit joskus pyytäneet treffeille, mikäs siinä. Ja vaikka en ole mennyt, niin hyvät välit on edelleen.
Jos et ole kiinnostunut, vastaat "ei" ja asia on loppuunkäsitelty.
Hän selvitti asian. End of story. Oli kiinnostunut, joten kysymällähän asia selvisi. Ihan normaalia toimintaa. Piste. Älä nyt analysoi tuota liikaa.
Oma mieheni kysyi minulta tavatessamme, että "ei kai noin ihana vaan voi olla vapaalla jalalla". Olin kuin olinkin, vaan enpä ollut kauan. Hän päätti selvittää heti, ettei sitten liikaa ihastu varattuun.
eikä miehen tarvi hävetä yhtään mitään. Mulle on käynyt samalla tavalla töissä paitsi, että mies ei ollut edes koskaan nähnyt mua, kun pyysi puhelimessa drinksulle. Itse olet outo, kun ajattelet, että mies ei kahtaisi nähdä sua.
olet ihan mukiinmenevän näköinen nainen, miten voit olla vapaana. en ollut kauhean immarreltu...
(näin sanottiin aikoinaan puolustukseksi muistakseni Ilkka Kanervan tekemistä ehdotuksista misseille)
En loukkaantunut, en sitä tarkoittanut ja olinhan tavallaan myös imarreltu, sitä en voi kieltää.
Mutta, jos yhtään hänestä tiedän, käsittääkseni hän on naimisissa (sormus hänellä ainakin on).
Kiitos vastauksista, ehkä ajattelin asiaa turhan 'tiukkapipoisesti' ;)
niin kyl ap olis sen heti alotuksessaan jo maininnut...
niin kyl ap olis sen heti alotuksessaan jo maininnut...
Etten maininnut varattuna oloa - ja kuten yhteen vastaukseen laitoin 'ymmärtääkseni' on varattu, enhän hänestä tiedä mitään kuitenkaan.
Taas tulee esille, että täällä saa heti kuraa niskaan, kirjoittaa mitä hyvänsä. ;) Ei ole hyvä, että ihmettelin hänen lähestymistään, eikä ole hyvä, etten huomannut mainita tuota mahdollista vaimoakaan.
ap
tuossa ei ole mitään outoa pyytää toista ulos, mutta jos se mies kerran on naimisissa niin kyseinen ehdotus on mielestäni todella törkeää hänen vaimoaan kohtaan. Ihan jo tästä syystä en treffeille lähtisi.
Tällaista porukkaa täällä juuri on - mitä tahansa kirjoitat, niin ala teilataan - älä välitä.
Täällä heti ääni muuttui kellossa mammoilla, siellä mietitään, ettei vain olisi se oma ukko siellä asialla..
oot pohtinut ja analysoinut jo useamman työkaverin kanssa tuota.:D
Nolo oot sinä.
niistä kerroista, kun joku kollega on pyytänyt ulos. Ai että ne tyypit on niin outoja ja naurettavia - kehtaakin kohteliaasti pyytää drinkille! Nauran aina päin naama näille, kun tulevat käytävällä vastaan.
Sano ap sille miehelle, ettei enää vaivaudu tulla töihin.
työskentelevänä ei tuo mielestäni ole mitenkään outoa, olipa mies varattu tai vapaa.
Olen itsekin saanut ja saan säännöllisesti jos jonkinlaisia ehdotuksia, vihjailuja, lähentelyä yms. vaikka käytän vihkisormusta ja työpöydällä on lasten kuvia.
Jos tuota vertaa osaan saamistani ehdotuksista, niin tuohan on lähes kuninkaallinen kutsu. Meidän firman ukot ei valitettavasti ole yhtä siistejä suustaan...
Kannattaisi kasvattaa vähän paksumpi nahka. Missään tapauksessa en suosittele hakeutumista miesvaltaiselle alalle, jos jo tuota pitää outona.
työskentelevänä ei tuo mielestäni ole mitenkään outoa, olipa mies varattu tai vapaa. Olen itsekin saanut ja saan säännöllisesti jos jonkinlaisia ehdotuksia, vihjailuja, lähentelyä yms. vaikka käytän vihkisormusta ja työpöydällä on lasten kuvia. Jos tuota vertaa osaan saamistani ehdotuksista, niin tuohan on lähes kuninkaallinen kutsu. Meidän firman ukot ei valitettavasti ole yhtä siistejä suustaan... Kannattaisi kasvattaa vähän paksumpi nahka. Missään tapauksessa en suosittele hakeutumista miesvaltaiselle alalle, jos jo tuota pitää outona.
ja silti ap:n saama ehdotus minusta äärimmäisen asiallinen. Meillä ollaan paaaaljon suorasukaisempia ;)
toinenhan pyysi sinua treffeille!
Oiskohan hänen pitänyt sitten vuosikausia kierrellä ja kaarrella, jos on sinusta kiinnostunut?