Phil&Ted, vai joku muu? Mistä?
Heippa :)
Haluaisin kuulla kokemuksistanne liittyen Phil&Tedejen tilaamisesta ulkomailta. Ovat näes huomattavasti halvemmat ulkomaisissa nettikaupoissa, mutta arveluttaa tuo rattaiden perille pääsy. Ja mikäköhän olisi paras malli, sport vai vibe. Ja onko jotain muuta samantyyppistä ratasta kuin tuo Phil&Ted, jossa sisarsituin tulee "alle".
Kiitos kommenteista ja iloista kevään odotusta :D
Kommentit (16)
ja se on tosi hyvä!
Mutta ainakaan syksyllä mistään nettikaupasta eivät toimittaneet Suomeen. Se ainoa, muistaakseni brittiläinen, joka sanoi toimittavansa, oli oikeasti huijarifirma joka ei toimita yhtään mitään mihinkään, vaan ottaa vain rahat pois. Ole tarkkana!
Saat rattaat edukkaammin Suomessakin, esim. huutonetissä myydään käytettyjä.
olla juuri briteistä, tulivat monta sataa halvemmaksi.
Tilasimme siis Englannista, My Pram-nimisestä liikkeestä. Luotettava oli, ja perille tulivat luvatusti. Voin siis suositella.
sama setti suomesta 665€, että tilata kannattaa!
eilen satuin näkemään kun pitkä nainen oli liikkeellä tollasten Phil&Ted rattaiden kanssa ja joka askeleella "potkaisi" sitä alemman istuimen selkänojaa. Varmaan kiva olla lapsen siellä kun joka toinen sekuntti tärähtää äidin sääri takaraivoon... Muutenkin näytti aika hullulta kun lapsi (tässä tapauksessa pieni vauva) oli vain parinkymmenen sentin päässä sohjosta.
Onko noi oikeesti niin hyvät rattaat, että lapsi kannattaa laittaa maantasolle istumaan/makaamaan?
askeleitaan, jos rattaissa on alaistuin. Ei ole silti kovin hankalaksi sitä kokenut. Minulla ne toimivat erinomaisesti, olen 166cm.
Periaatteessa pienen vauvan paikka on ensin makuullaan, sitten kun istuu niin ylemmässä istuimessa, isompi alhaalla.
Toki minustakin aluksi tuntui laittaa lapsi ihan maan rajaan, mutta ei se heitä haittaa. Eikä kura sinne roisku tms. Se mikä etu mataluudessa on, niin se, että lapsi pääsee itse kipuamaan alaistuimeen ja siitä pois.
Meillä ovat olleet todella hyvät, usein niissä matkustaa kolmekin lasta; vauva pussissa makuullaan, keskimmäinen 2,5v. yläistuimessa ja 4,5- vuotias "jalkojenpitotelineellä" ihan edessä.
Luin arvosteluja Vibeista ja niissä näyttää olevan/olleen paljon vikoja ja puutteita. En tiedä, onko asia korjattu, mutta tämän vuoksi alkaa epäilyttää Viben osto, ehkä hankinkin uudet Sportit. Haluaisin vain niin kovasti taas uudet ja ERILAISET kärryt, mutta muut värit kuin musta eivät oikein Sporteissakaan houkuta...
laitetaan vauva aikaisintaan 6 kk iässä. Sitä ennen sisaristuin on vauvan yläpuolella.
aivan loistavat. itse asumme Keski-Euroopassa ja olemme rattaat täältä ostaneet. Phil&Tedseihinhän saa myös vauvan turvakaukalon kinni siihen pälle(lisäosa), alla voi sitte vanhempi lapsi matkustaa.
Sama homma, 190 cm mieheni saa hieman varoa rattaita työntäessään, mutta mulla ei oo mitään ongelmia, olen 165 cm. Tosi näppärät rattaat menemään kasaan ja menevät pieneen tilaan. Ollaan ne kohta kolme vuotta sitten hankittu ja käyttöikä jatkuu kun kolmas lapsemme syntyy näinä päivinä.
uudessa vauvalehdessä oli jotkut saman tyyliset mainoksessa, taisi olla britaxin? En sen enempää kiinnittänyt huomiota, kun ei ole meillä tarpeeseen :)
mutta runko näyttäisi olevan sama kun brion singeissä.. eikä ne nyt matkarattaat todellakaan ole :D
Mahtuuko 96 cm ja n. 16 kg esikoinen hyvin Phil & Ted'sin sportteihin istumaan, jos alla vauva nukkumassa?
mutta runko näyttäisi olevan sama kun brion singeissä.. eikä ne nyt matkarattaat todellakaan ole :D
Mahtuuko 96 cm ja n. 16 kg esikoinen hyvin Phil & Ted'sin sportteihin istumaan, jos alla vauva nukkumassa?
phil & teds on max 15kg ?
lisäistuimen painoraja oli 16kg ja kiinteän istuimen 22kg.
Nuo Britaxin B-DUAL-rattaat näyttävät tosi pieniltä, enemmän matkaratastyyppisiltä. Niissä ei myöskään ole isoja ilmakumirenkaita, jotka ovat tarpeellisia Suomen loskassa ja lumessa.
http://www.britax.fi/rattaat/b-dual
Kuinka tilava on Viben jalkaosa? Kuvissa se näyttää litteältä muoviosalta, kun Sporteissa jalkaosa on syvennys, johon jalat mahtuvat sisään. Miten lapset jalat siis ovat Vibeissa?
Meillä on ollut Sportit käytössä kolme vuotta ja ne ovat olleet huiput, mutta haluaisin vielä kerran uudet rattaat, eli seuraavaksi harkitsisin Vibeja. Ainoastaan tuo jalkaosan muoto ihmetyttää, en ole vielä nähnyt sitä livenä läheltä.