Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää keinoja päästä vessaan kun tärkeä tilaisuus ja mulla hurjan runsaat kuukautiset.

Vierailija
05.02.2010 |

Ja pitäs vaihtaa ainakin noin reilu puolen tunnin välein ettei tuu yli ohuille vaatteille. Siteitä olen käyttänyt kun luotan niihin enemmän. Mutta mitä jos on siis todella runsaan menkat niin oisko se tampax parempi? Ja niitä syitä kehiin millä poistua hiljaisesta tilasta vessaan, rapisuttaan rättipapereita! :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitat tuplasuojan - jos ei sillä lailla kestä 3 tuntia, niin sitten kannattaisi käydä varmaan lääkärissä

Vierailija
2/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menny tämä päivä niin että kolmesti on ehtiny housut mennä sotkuun, ja vaan tunti ollu väliä. Ja isoa sidettä käyttäny.

Ihan kauhee päivä! Ja huomenna tärkee tilaisuus. Ei oo normaalisti ihan näin runsaat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanot että anteeksi, poistun hetkeksi. Näin on tapana tehdä.

Vierailija
4/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusallista kuulijallekin, jos eivät ole tuttujasi. En ainakan haluaisi kuulla ventovieraan selvitystä närästysvaivoista, pieru-, mahankierto-, inkontinennssi-, yms pulmista.

Kärsin aikanaan runsaista menkoista ja suurinkin tampax vaan hulahti kuin lastu housuihin tulvan mukana. Pistin 2 yösidettä osittain päällekäin ja lisäksi sen suurimman Tampaxin. Emätimen suulle vielä tollasin ison pumpulitupon, jottei tosiaan tampooni päässyt kostuttuaan ulos. Näin pärjäsin yleensä tunnin verran, muuttei mulla ollut kuin yhtenä päivänä näin kova vuoto, muina päivinä riitti yksi yöside ja tampax. Tsemppiä!

Vierailija
5/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistut vain paikalta vähin äänin ja tulet pikimmiten takaisin, tuplasuojaus voi olla oman olon takia varmempi ratkaisu.

Vierailija
6/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten sanot että anteeksi, poistun hetkeksi. Näin on tapana tehdä.

pitkan ja kova-aanisen puheen kuukautisten kurjuudesta;)

Eikohan sita pienella paan nyokkayksella ja hymylla selvia.

Vierailija
7/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tvssä mainostettiin e-pillereitä joiden avulla kuukautiset vähenevät neljään vuodessa...

Vierailija
8/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähentää vuotoa. Minä otan tabletin varsinkin silloin kun on jotain sellasta tiedossa, ettei ole vessaa ihan nurkan takana. Ja toi tampooni ja sideyhdistelmä toimii kans, ainakin hetken paremmin kuin jompi kumpi pelkästään.

Vierailija
9/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuukuppia tamponin sijaan. Paljon varmempi.

Vierailija
10/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kaikista imukykyisimpiä super plus tamponeja ja lisäksi side, niin pitäisi muutama tunti pärjätä. Itse tykkään enemmän ob:sta kuin tampaxista, mutta makuasia.

Vierailija
11/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaisuudessa näytät vaan tosi kiireiseltä, vilkuilet välillä kännykkää ja aina vilkaisun jälkeen pudistelet päätäsi, katsahdat vierustoveriasi kärsivä ilme kasvoillasi ja poistut hetkeksi "hoitamaan elintärkeitä asioita kun eiväthän ne pärjää ilman minua ja koko ajan joku yrittää soittaa jne" ;)

Vierailija
12/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot tilaisuuden alussa, et sulle on tulossa muutama tärkeä puhelu, joita odotat ja jotka on pakko ottaa. Ja sit räpläilet kännykkää aina sillon tällön, ja olevinaan poistut soittamaan!

Vierailija
13/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ehkä huomenna auta, mutta tulevaisuudessa elämä helpottuu SUURESTI!

t. kuukuppi vastustaja joka sortui :)

Vierailija
14/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän jos on pakko poistua tilaisuudesta, josta ei oo tapana poistua, niin se tehdään aivan hipihiljaa mitään selittelemättä. Näin tilaisuus häiriintyy kaikkein vähiten.

Kyllä jokainen sen tajuaa, ettet sieltä huvin vuoksi häivy, vaan että sulla on jokin todella pakottava tarve. Annat sitten vaan muiden arvailla, että tuliko sulle huono olo, alkoiko pyörryttämään, oliko päästävä vessaan vai mikä oli.

Vierailija
15/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kätkee mahdolliset ohivuodot.

Vierailija
16/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ihan kauhean runsaat kuukautiset ja töissä vain miesten kanssa. Monesti eivät millään pitäisi yhtään taukoa ja nolona olen sitten yrittänyt keksiä tekosyitä.

Kaiken lisäksi vessa on ihan työhuoneiden vieressä ja kaikki kuuluu läpi helposti.

Minulla myös siteen vaihtoväli oli noin puoli tuntia ja sen jälkeen oli varmasti tullut yli. Noin 5 vuotta sitten löysin kuukautiskupin ja se on ollut pelastus. Nyt tarvitsee käydä tyhjentämässä vain noin kahden tunnin välein. Käytän siis kuppia ja siteitä samaan aikaan ja se yhdistelmä on toiminut hyvin.

Kokeile kuppia, siitä on oikeasti hyötyä, kun on sen verran iso.

Vierailija
17/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kätkee mahdolliset ohivuodot.

mustat housut, musta pitempi paita tm.

Kuinka pitkä tilaisuus?

Vierailija
18/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yötä vasten, jos pelkään, että yöllä tulossa tulva, tai jos seuraavana päivänä työpäivä. Tamponi ja yöside yht'aikaan ja tietää ainakin, kun tamponi pullahtaa ulos, niin kiire wc:hen.

VIHAAN runsaita kuukautisia yli kaiken. Pahimmassa tapauksessa kestää vain 1/2 tuntia niin super-extra-large-hyper-tamponi ja -side vaihtoon, jos en ole ottanut ibuprofeenia.

Vierailija
19/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parit vara-alkkarit käsilaukkuun myös.

Vierailija
20/22 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle ei sovi hormonipohjaiset tuotteet, joten en voi pillereillä tai hormonikierukalla pienentää vuodon määrää.

Noin vuosi sitten rohkaistuin käymään lääkärillä (gyne) kuukautisten runsauden vuoksi. Minulle tuli ongelmaksi hemoglobiini, joka laski kuukautisten aikaan lähelle 100 ja väsymys oli aivan mieletön ja se ei enää ehtinyt nousta seuraaviin kuukautisiin mennessä edes 120. Sain lääkäriltä Cyklogarbon -reseptin ja ne ovat auttaneet siis ovat selvästi pienentäneet vuodon määrää. Minun kannalta ainoa ongelma on se, että ne laskevat verenpainetta ja olo on todella heikko (pyörryttää), koska normaalistikin verenpaine on 110/55. Mutta kannattaa niitäkin harkita, jos haluaa kokeilla erilaisia ratkaisuja. Niitä lääkkeitä syödään siis vain kuukautisten runsaimpina päivinä.

Minulla myös ihan kauhean runsaat kuukautiset ja töissä vain miesten kanssa. Monesti eivät millään pitäisi yhtään taukoa ja nolona olen sitten yrittänyt keksiä tekosyitä. Kaiken lisäksi vessa on ihan työhuoneiden vieressä ja kaikki kuuluu läpi helposti. Minulla myös siteen vaihtoväli oli noin puoli tuntia ja sen jälkeen oli varmasti tullut yli. Noin 5 vuotta sitten löysin kuukautiskupin ja se on ollut pelastus. Nyt tarvitsee käydä tyhjentämässä vain noin kahden tunnin välein. Käytän siis kuppia ja siteitä samaan aikaan ja se yhdistelmä on toiminut hyvin. Kokeile kuppia, siitä on oikeasti hyötyä, kun on sen verran iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän