Kuinka nopeasti raskaaksi ennen keskenmenoa, entä sen jälkeen?
Mulla meni raskautumiseen 6 kk ja nyt raskaus meni kesken. Kuinka nopeasti seuraava raskaus on teillä alkanut ja pidittekö sen yhden kuukautisten mittaisen tauon ensin?
Kommentit (35)
ennen keskenmenoa noin puoli vuotta, keskenmenon jälkeen tärppäsi heti ennen ekoja kuukautisia. Raskaus meni fyysisesti hyvin, mutta henkisesti oli rankkaa, en ollut toipunut keskenmenosta riittävän hyvin.
ei ollut seksiäkään niin kamalasti kahteen kuukauteen km:n jälkeen. Sitten kuitenkin villiinnyttiin ihan luonnollisesti ja raskaus sai alkunsa. Kyllä se sieltä tulee!! Olettehan saaneet jo raskauden alulle!
Minulla tärppäsi heti ekasta kierrosta, mutta meni kesken viikolla 8. Sitten oli yksi kierto välissä ja taisin raskautua, mutta keskeytyi heti (meni vain jokusen päivän kierron yli). Sitten menikin varmaan puolisen vuotta ennen kuin raskauduin.
Minusta tuntui että kroppa meni sekaisin keskenmenosta. Siitä palautuminen kesti monen monta kiertoa.
Toisaalta oli meillä kolmas lapsi. Ihme kyllä kaksi kertaa olen tullut raskaaksi heti (ekasta tein abortin ja toisesta tuli keskenmeno). Ne raskaudet joista meidän lapset ovat on kaikkia yritetty yli puoli vuotta ennen tärppiä. Ihmeesti tuo aika vaihtelee.
pidetty taukoa km:n jälkeen, muuta kuin km-vuodon ajan, eli 5 viikkoa. Parin kk:n jälkeen tulin raskaaksi.
se meni kesken viikolla 11. Sen jälkeen mietittiin ihan urakalla, että halutaanko lapsia lainkaan. Olin silloin 33 v. Päätettiin antaa lapsen tulla ja pari kuukauden päästä olinkin jo raskaana. Nyt toista rv 26 odotan. Esikoinen täyttää kohta kaksi.
Tulin raskaaksi saman tien, kun jätin pillerit pois. Siitä tuli km rv 8. Päätettiin sitten yrittää saman tien uudelleen, ja heti tärppäsikin. Nyt menossa 37+5 eli synnytys häämöttää :) Eli heti on tärpännyt 2 kertaa peräkkäin.
Tulin raskaaksi 2. kierrosta pillerien pois jätön jälkeen. Keskenmeno rv 12. Aloimme yrittää uutta raskautta heti seuraavien kuukatisten jälkeen, turhaan. Meni 22kk, eli lähes kaksi vuotta ennenkuin tulin uudelleen raskaaksi. Esikoinen nyt reilut 3v.
Kuopusta aloin odottaa 2 kk pillereiden pois jäännin jälkeen, hän on nyt reilun vuoden ikäinen.
keskenmenosta on pian 4 v, eikä uusi ole alkanut
Ekan kerran raskaaksi hieman vajaa vuoden yrittämisen jälkeen. Se meni kesken, ei pidetty taukoa. Ei kyllä raskauduttukaan. Siitä meni puoli vuotta niin tulin uudestaan raskaaksi ja sen tulos on nyt 4kk tytär.
Meille lääkäri sanoi, ettei tarvitse pitää taukoa kun raskaus meni kesken aika aikaisin, ja lisäksi tuli itsekseen ulos ilman lääkityksiä tai kaavintoja. Hänen mukaansa taukoa suositellaan yleensä sikiön iän laskemisen takia, mutta nykyään ultratkin on niin tarkkoja että sen saa aika hyvin mitattua siitä.
Pahoittelen keskenmenoa! Minulle se oli kova paikka. Voimia teidän perheelle.
Toivotaan, ettei tartte kovin kauaa odottaa uutta plussaa.
ap
lähes vuosi, en enää muista niin tarkasti. Siitä keskenmeno rv 9 ja sen jälkeen meni pari kuukautta kun olin jälleen raskaana = terve vauva. Sain seuraavan keskenmenon esikoisen ollessa 8 kk, mutta siitä sitten taas pari kuukauden päästä uusi raskaus ja vauva. Mulla näköjään nuo keskenmenot ovat saaneet aina aikaiseksi uuden, onnistuneen raskauden. Nyt ikääkin tosi alkaa olla liikaa, 38 v. Toinen vauva on juuri 9 kk.
kahden vuoden yrityksen jälkeen. Siitä sitten tuli keskenmeno viikolla 12. Olin ihan rikki ja päätin, etten halua yhtään lasta. Niin vain ehkäisy (onneksi!!) petti ja nyt vauva on kohta 2 kk vanha.
km tuli viikolla 11. Ooteltiin yhdet menkat ennen seuraavaa yritystä ja sitten tärppäsikin heti. Nyt menossa rv 10+ eli jännitellään vielä alkuraskaudessa.
Tulet raskaaksi kun on sen aika. Keskenmeno ei ole mikään "heittokeikka" vaan vaatii oman aikansa sen ylipääsemiseksi. Niin vaikeaa kuin se onkin, yritä vain elää sitä muuta elämää-näin lisäät mahdollisuuksiasi tulla raskaaksi kuin unohdatte sen "yrittämisen".
Voimahali kaikille keskenmenon kokeneille ja siitä toipuville. Meitä on paljon!
toista lasta odotellaan josko nyt onnistuisi..nyt on mennyt yhteensä 1,5vuotta, mutta välissä kaksi tm. eka raskaus alkoi 5yrityskierrosta ja selvisi tuulimunaksi viikolla 13.. seuraava raskaus alkoi 4stä yrityskierrosta ja selvisi tm:ksi viikolla 9-10.. nyt kerkes olla kolme kiertoa ja oon jälleen raskaana. jälkivuodot jne on vienyt aina kuukauden yritysaikaa pois. joten suht nopeasti olen raskautunut, vaikka yhteisaika onkin venynyt jo aivan liian pitkäksi.
Tekee varmaan itse kullekin hyvää nöyrtyä elämän edessä. Me on tätä toista lasta tehty jo 18 kiertoa, yksi keskenmeno oli kierrossa 11.