Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astioiden keräily? What' the point?

Vierailija
04.02.2010 |

Kertokaa nyt tyhmälle, että miksi te keräilette astioita? Onko teillä jotain ihan tolkuttoman suuria astiastoja vai kauhea kalliita astioita? Mä olen aina ostanut kerralla uudet (esim. ruokailu)astiat, niin monta kuin tarvitsen.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kuten sanoin ymmärrän että kahviastiasto on tiettyä, ruoka-astiasto tiettyä ym, mutta miksi niiden molempien pitää olla sitä samaa tiettyä :)? Eikö se ole tylsää?

Vierailija
22/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten?

Minustakin tosi omituista. Ja Villeroy & Boch on k-a-m-a-l-a...

Hirmu vaikea kuvailla sanoin, minusta jotenkin "liian tyylikkäitä" tai "liian tuotettuja/sliipattuja". Samaa vikaa heidän laatoissaan (katseltiin paljon laattoja kun tehtiin kylppäriremontti). Itselle iskee joko ihan antiikki tai sitten todella pelkistetty minimalismi, tyyliin Bauhaus (enkä meinaa nyt sitä rakennustarvikekauppaa ;-)). Eli ei mun pirtaan. Mutta varmaan ihan ok jollekin toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun mielestä on ihan kiva, että jos esimerkiksi siskon perhe tulee kylään, niin voi kattaa kaikille samanlaiset lautaset. Ja ei ollut tosiaan varaa ostaa kaikkia kerralla, vaikka ei V&B:tä olekaan. Miksi itse pukeudut vaatteisiin, jotka sopivat yhteen? Ei ka

Vierailija
24/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tapaa niitä pitää ostaa vähän kerrallaan, koska ei ole varaa täräyttää kaikkea kerralla. Eri sarjoja voi käyttää ihan hyvin sekaisinkin, joskus taas askeettisemmin yhtä sarjaa, vähän tilanteen mukaan.

Vierailija
25/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huomannut kerääväni luontoaiheisia peltipurkkeja. Se lähti siitä, kun aikoinaan mummon komerosta löysin pari kappaletta ja laitoin niihin ompelulangat ja tarvikkeet. Pikkuhiljaa on vanhoja purkkeja kertynyt ja kaikissa on jotain säilössä. Kummastelin käytöstäni, kunnes totesin, että on vain tämä yksi elämä, ja haudassa se on ohi. Eli tee nyt sitä mistä nautit, oli se sitten jonkun purkin hamstraus tai ongella istuminen.

Vierailija
26/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippo tai kupponen ei V&B:ltä miellytä silmääsi, kuinka olet kuitenkin kuluttanut aikaa niiden kaikkien läpikäymiseen?

Miten?

Hirmu vaikea kuvailla sanoin, minusta jotenkin "liian tyylikkäitä" tai "liian tuotettuja/sliipattuja". Samaa vikaa heidän laatoissaan (katseltiin paljon laattoja kun tehtiin kylppäriremontti). Itselle iskee joko ihan antiikki tai sitten todella pelkistetty minimalismi, tyyliin Bauhaus (enkä meinaa nyt sitä rakennustarvikekauppaa ;-)). Eli ei mun pirtaan. Mutta varmaan ihan ok jollekin toiselle.

Vierailija
27/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kippo tai kupponen ei V&B:ltä miellytä silmääsi, kuinka olet kuitenkin kuluttanut aikaa niiden kaikkien läpikäymiseen?

Miten?

ja siksi tutkittiin erilaisia merkkejä. Ei olla edelleenkään ostettu. ;-) Etsintä jatkuu.

Vierailija
28/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijana ei olisi ollut varaa hankkia kerralla 12 hengen ruoka-, kahvi- ja tarjoiluastiastoa sarjaa jota halusin. (Lautanen juuri jotain 40 euroa/kpl jne.) Muutamat läheiset halusivat kuitenkin lahjavinkkejä jouluksi, joten "keräsin" tuota määrättyä sarjaa.

Nyt kymmenen vuotta myöhemmin alkaa olemaan mieluisat "paremmat" astiat kasassa, itse ostettuna ja lahjaksi saatuna. Ei tarvinnut ihmisten ostaa "turhia" lahjoja ja nyt voin perhejuhlissa kattaa kaikille samanlaiset astiat.

Vierailija
29/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä keräilen niitä hiljakseen. Ja toivottavasti saan kerättyä oikein paljon, niin on jotain perinnöksi annettavaa.

Vierailija
30/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä omistan useampaakin astiasarjaa, niin Arabiaa kuin Pentikiä kuin Kultakeramiikkaa kuin Villeroy & Bochia. Olen siis paha sekakäyttäjä. Kysymykseen vastaus, että miksi olen kerännyt:

1) Villeroy & Bochin sarjaa keräsin pitkään, sitä oli kiva ostella eri osia vähin erin, nyt on juhlakattaukseen kaikki osat siitä

2) tykkään paljon erikoisista sarjoista, joita joudun ostamaan kirpputoreilta ja antiikkiliikkeistä aina kun löydän, tämä siis todellista keräämistä

Mitä tuohon Villeroy & Bochiin tulee, niin mielestäni siinä on yksi yliveto - hinta-laatu-suhde. Itsellä on Manoiria, Montanaa ja Tipoa ja kaikki ovat huomattavasti parempaa laatua kuin Arabian nykyään ja edullisempiakin vielä. Vanhat Arabian astiat minulle kelpaa laadultaan, tosin en ole varma etteikö ne ole vähän myrkyllisiä, mut ne on meillä kakkosasunnolla vähemmässä käytössä, joten ei ehkä haittaa pienet myrkkymäärät.

Vierailija
31/31 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

30:lla sama syy lisäksi kuin Melballa. Meillä on mm. laseja sarjana, jota ei valmisteta enää. On siis vähän pakko kerätä, jos aikoo saada noita riittävästi, kun ei voi mennä kauppaan ja ostaa vaan ostaa yhden kaksi silloin kuin löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan