Mitä voisi tehdä kookkosmaidosta?
Kaapissa on purkki kookkosmaitoa enkä keksi mitä siitä voisi tehdä tai mihin ruokiin laittaa ja miten. Vinkkejä, kiitos?
Kommentit (15)
korvaan osan porkkanoista bataatilla. Sipulia, valkosipulia, inkivääriä, kasvislientä ja kookosmaitoa. Nam!
siis kaadat kaiken veden pois keitettyäsi kasvikset ja tilalle kookosmaitoa. Antaa ihanan pehmeän maun. Itse teen monesti pelkästä porkkanasta, purjosta ja kesäkurpitsasta + kookosmaidosta keiton.
eihän sitä keitinvettä kannata kaataa pois, siinähän on maku. Eli soseutat kasvikset siinä vedessä ja lisäksi kookosmaitoa.
Hauduta kookosmaidossa esim kaalia, sipulia, valkosipulia, herneitä, papuja, lanttua, perunaa tms. Mausteeksi hiukan siirappia, cayennepippuria, suolaa, inkivääriä tai maun mukaan mitä mieleen juolahtaa. Ihanaa varsinkin riisin tai couscousin kanssa!
Esim. kookosmaitoa, hiukan inkivääriä (tuoretta), valkosipulin kynsi, ripaus mustaa pippuria, mangocurrya, lihapalat liemeen muutamaksi tunniksi ja sitten koko satsi pataan kypsymään.
Heitä joukkoon kokonaisia kirsikkatomaatteja n. 5 min ennen valmistumista.
Nam.
siis kaadat kaiken veden pois keitettyäsi kasvikset ja tilalle kookosmaitoa. Antaa ihanan pehmeän maun. Itse teen monesti pelkästä porkkanasta, purjosta ja kesäkurpitsasta + kookosmaidosta keiton.
kookosmaito. Tee kookoskiisseliä: kookoksmaitoa, tavall maitoa, Maizenaa ja sokeria.
Esim. paista kananpalasia ja lisään joukkoon kookosmaitoa ja mausteita. Todella hyvää esim. riisin kanssa =)
Korvaa tavallinen maito kokonaan tai osittain kookosmaidolla.
tosin purkin pohjalle jäi vain n 1dl eilisestä kana-kookoskeitosta. mietin voisiko hauduttaa banaania siinä...
kookosmaitoa
ananasmehua
vaalea rommia
Nam nam!!
Kuivakakkuun se sopii nesteeksi kanssa ja täytekakun kostutteeksi.
tosin purkin pohjalle jäi vain n 1dl eilisestä kana-kookoskeitosta. mietin voisiko hauduttaa banaania siinä...
Mutta kookosmaidon voi myös pakastaa.
mä rakastan kookos-porkkanakeittoa. 2 kg porkkanoita vedessä pehmeiksi, sekaan kookosmaito ja muussaan sauvasekoittimella, sekaan 1 pussi chiliä, niitä pieniä maustepusseja, joita tulee nuudelipusseista ja sitten 1 tl suolaa. Nam
Eli purkki kookosmaitoa,3dl vettä 3dl riisiä+curriä.kaikki sekaisin ja uuniin siis kannelliseen vuokaan.Hyvää tulee ja kypsyy nopeasti.