G: Säästätkö Eläkevakuutusta? Paljon/kk? (ov)
Ja paljon on kertynyt tähän mennessä?
Ikäsi?
Oma vastaus:
Säästän
noin 110€/kk
noin 6000€
27v
Kommentit (28)
sillä ne ovat suurta huijausta ja vetävät aika paljon välistä. Mutta meillä on mieheni kanssa pari sijoitusasuntoa eläkevakuutuksena, ollaan ajateltu hankkia vielä pari lisää.
Sanoisin, että nyt on maksettuna kokonaan sijoitusasunnoista toinen (arvo vajaa satatuhatta) ja vuokralaisethan ne loput sitten maksavat :) Meneehän niistä vuokratuloistakin pääomatuloa, mutta siinäkin voi "pelata". Ja kukaan ei vie välistä...
Mutta itse sijoitan noin 200-500 euroa kuussa. Kasassa nyt noin kymmenien tuhansien säästö ja ikää 37.
Ja paljon on kertynyt tähän mennessä? Ikäsi? Oma vastaus: Säästän noin 110€/kk noin 6000€ 27v
Tällä hetkellä summa on jotain 25000€ yhteensä mulla ja miehelläni. Olemme 36&38 -vuotiaita.
Mutta olen laittanut 100e/kk rahastoon. Tosin nyt on hieman miinuksella mutta koko ajan ylöspäin ollaan menossa. Alkupääoma oli 5000 e. En tiedä tarkkaan, paljon tällä hetkellä saldo on.
Ikää 37 v.
Se on vain pankkien keksimä rahastuskeino. Korkeat kulut, pieni tuotto - jos on tuottoa lainkaan. Tyhmin mahdollinen tapa "säästää" rahaa. Ennemmin sijoitan rahat kunnolliseen henkivakuutukseen tai ostan osakkeita. Niistä saa sentään kunnon tuoton.
Eli, minulla on Nordean selekta ollut jo monta vuotta. Toinen (tuo 6000€) on eläkevakuutus ja toinen on sitten sellainen määräaikainen 10v 50€/kk pikkusäästö. Tämän lisäksi ajoittain laitan pariksi vuodeksi rahastoihin/osakkeisiin/joukkolainoihin, milloin mihinkin.
Mulle jotenkin sopii tuollainen kuukausisäästäminen, joka kertyy sitten pikkuhiljaa.
Täällä ei oikein puolleta eläkevakuutuksia? Miten sitten kannattaisi edetä? Minulla on niin höveli rahakoura että varat eivät voi olla missään, mistä voisin niitä käyttää (irrottaa helposti, esim. osakkeet)..
T.Ap
P.S. Henkivakuutuskin on
Kiitos ,että pääsin eroon,alkupääoma oli 8500 e.En muusta maksoinko muutaman vuoden 80 e kk.Sitten jäin työ markkina tuelle, sovimme virkailijan kanssa että on liian suuri maksu kk,sain lykkäystä .Oli aika perustelut ,että sain peruttua koko vakuutuksen.SITÄ OLI KERTYNYT NOIN 11.000 E,.Sain vuoden päivät jotain 400e,puhtaana Veroa meni 29% pääomatuloa .SIIS YHTÄ TYHJÄN KANSSA,sUOSITTELEN ÄLKÄÄ OTTAKO MISSÄÄN NIMESSÄ .Sijoittakaa muuhun ,vaikka minkälaisia hoitokuluja oli.Mielestäni huijausta.