Ystäväni hengitys haisee paskalta!
Ystäväni on tosi mukava, mutta hänen hengityksensä haisee ihan kamalalta. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta ihan viime päivinä haju on muuttunut sietämättömäksi. Eilen oltiin koirien kanssa lenkillä ja itseäni ihmetytti järkyttävä mädän paskan haju, joka leijaili ilmassa. Katsoin yhdessä vaiheessa jopa k0oirani (tosi pitkäkarvainen) hännänalusen, jos sinne on jäänyt kikkareita roikkumaan. Ei ollut ja siten kun ystäväni alkoi tohkeissaan selittää jotain asiaa, tajusin että haju tulee oikesti hänen suustaan. Ihan järkyttävää!
Hän sanoi jokin aika sitten käyneensä hammaslääkärissä viimeksi kolme vuotta sitten, mutta koska ei ole mitään ongelmia hän ei aio hypätä siellä jatkuvasti. Miten ottaisin asian kauniisti esille ja sanoisin että oikeasti kannattaisi mennä ja pian?
Kommentit (62)
Ja todella kiusallinen asia. Itse toivoisin ettei ystävät huomauttelisi mutta niin vaan tekevät. Aina "pilkan" kohteena: "onko se perhe elämä niin kiireistä ettei ehdi hampaita pestä?" heheheheeh
se kun ei siitä johdu!!!!!!!!!!!!
Ystäväni on tosi mukava, mutta hänen hengityksensä haisee ihan kamalalta. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta ihan viime päivinä haju on muuttunut sietämättömäksi...
Itse toimisin asiassa hienovaraisesti ja tiedustelisin ystävältäni seuraavaa:
"Hyvä ystäväni XX, onko sinulle käynyt niin että nielusi ja persereikäsi ovat vaihtaneet paikkaansa. Sinun hengityksesi haisee kauhealle paskalle."
Luulen että ystäväsi ymmärtäisi hienovaraisen vihjauksen ja tekisi ongelmalleen jotain. Toivottavasti vinkistä on apua!
Tulin jakamaan hyväksi kokemani keinon tähän vanhaan ketjuun.. Konstin nimi on "oil pulling" eli käytännössä tarkoittaa hyvälaatuisen ruokaöljyn purskuttelua suussa. Extra virgin kookosöljy (luonaistuotekaupoista) on tähän varmasti yksi parhaista koska se on antibakteerinen luonnostaan. Teelusikallinen öljyä vain suuhun, sitten purskutellaan suunnilleen 10-20 minuuttia. Öljy vetää itseensä bakteereja ja hajunaiheuttajia, ja muuttuu valkoiseksi prosessin edetessä, kun bakteerit, sienet ja taudinaiheuttajat kapseloituvat siihen. Öljyä ei saa niellä, sillä silloin epäpuhtaudet joutuvat elimistöön. Lopuksi öljy syljetään pois (roska-astiaan tms sillä kovettuessaan tukkii viemärin) ja pestään hampaat. Aiheesta löytyy runsaasti tietoa englanniksi, suomeksi vähemmän. Toivottavasti tämä auttaisi jotakuta muutakin, haiseva hengitys on todella hankala ja kurja vaiva!
Ientulehduksessa mulla haisi henki aika pahalle.
Onpa tuttu juttu..Kaverini henki haisee myös kaatopaikalle,mut siihen onkin syy. Hän on 50v ja viimeksi käynyt hammaslääkärissä 40v sitten ja sillä mätänee ikenet...jak..:):):)
poskiontelotulehdus. Mulla itselläni hengityksen hajun muuttuminen on aina varma merkki tulehduksesta. Tietää, että taas on märkää onteloissa :(
loukkaantuu kuitenkin.
hammaskivi haisee ainakin pahalle..
Sano sille ystävällesi: "Onko sulla ientulehdus, tulee vähän sellainen haju?" (..tai tuoksu, tuoksahdus, löyhy, läyhy; keksi sopivan neutraali ilmaus!)
ovulaatiolaskurilla tuossa juuri laskeskelin, että taidankin tehdä itselleni sellaisen lihavan paskanhajuisen ystävän :)
Etenkin psyykelääkkeet. Kuivattavat suuta. Kun itse syö psyykelääkettä ja kärsii sivuvaikutuksista, niin ei sitä helpota, että muut niistä huomauttelee. Kun suu kuivuu, hengitys haisee. Monesti olen yrittänyt löytää ratkaisua tähän ongelmaan. Vinkkejä?
ei kylläkään paskalle, mutta muuten huonolle. LApset joskus sanoo ja tiedän sen muutenkin.
Hampaat hoidan hyvin, ei ole muita sairauksia kuin astma, mutta ei sen pitäisi vaikuttaa. Proppuja ei ole ikinä ollut, täällä kuulin sellaisista ekan kerran.
Yhteen aikaan söin neuroottisesti pastilleja ja purkkaa jne, mutta en enää koko ajan jaksa jotain pastillia vääntää.
Eli ei auta jos tuutte sanomaan, en pääse eroon ongelmasta :(
Oma hengitys alkoi haista vauvavuonna yövalvomisten takia. Söin ja nukuin epäsäännöllisesti ja usein vedin yöllä esim. jugurttia ja sen jälkeen vain huuhtelin suun. Se haju ei ole lähtenyt. TUntuu että se tulee suun takaosasta tai jostain...
Mulla sama ongelma, henki haisee vaikka mitä teen. :( ja mä todellakin loukkaantuisin jos joku sanois mulle tästä koska kärsin tuhottomasti jo nyt asiasta!! en uskalla juurikaan puhua jos joku on vähänkin lähellä minua..
itse olen kokenut että sb12 auttaa sekä tietty purkka. mutta jauha sitten purkkaa joka paikassa, esim. töissä asiakaspalvelussa? hmm.
mä aloin karppaamaan ja alun ketoosin jälkeen en itse oikein haista että enää haisis niinkään kuin aiemmin? olen alkanut epäillä olisko viljat mulla ollut syynä?
En antaisi penistäni yhdenkään suuhun vapaaehtoisesti!
T: 11cm mies
ainakin karpatessa. Nyt yritän muuttaa ruokavalion normaaliksi. Osaan kyllä tunnistaa ketoosin hajun. Joskus aamuisin oma lapsi sanoi, että henki haissut. Käytän sb12 ja jauhan purkkaa. hammaslääkärissä käyn 1-2 kertaa vuodessa.
ettet kehtaa suoraan sanoa hänelle että hengitys haisee
Osu nimittäi aika hyvin mun yhteen tuttuun/kaveriin tää koko juttu! Sillä on koira, henki haisee karseelle... Joku tuol puhu vielä jostai lihavuudesta, no se on lihavakin. Onhan niitä muitaki tietty kenen henki haisee ynm. :D Mut tuli iha olo et vois olla sama tyyppi.
Minä kävin hammaslääkärissä asiaa selvittämässä, eikä ollut ientulehdusta eikä reiän reikää eikä hammaskiveäkään. Lääkärissä selvisi: Mulla pahan hajun aiheuttaa kuiva suu (myös silmät kuivuu). Ainoa mikä siihen auttaa, on purkka ja apteekista saatava suuvesi SB12. Ja usko pois, ongelma on itsellekkin todella kiusallinen.
Myös jotkut sairaudet voivat aiheuttaa pahaa hajua: munuaisvika, diapetes, keliakia.
Melkein sanoisin suoraan, että älä loukkaannnu, mutta haju on paha ja sun kannattaisi käydä lääkärintutkimuksissa.
Enpähän menisi menisi kertomaan,kun ei omastakaan hajusta tiedä.