Ystäväni hengitys haisee paskalta!
Ystäväni on tosi mukava, mutta hänen hengityksensä haisee ihan kamalalta. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta ihan viime päivinä haju on muuttunut sietämättömäksi. Eilen oltiin koirien kanssa lenkillä ja itseäni ihmetytti järkyttävä mädän paskan haju, joka leijaili ilmassa. Katsoin yhdessä vaiheessa jopa k0oirani (tosi pitkäkarvainen) hännänalusen, jos sinne on jäänyt kikkareita roikkumaan. Ei ollut ja siten kun ystäväni alkoi tohkeissaan selittää jotain asiaa, tajusin että haju tulee oikesti hänen suustaan. Ihan järkyttävää!
Hän sanoi jokin aika sitten käyneensä hammaslääkärissä viimeksi kolme vuotta sitten, mutta koska ei ole mitään ongelmia hän ei aio hypätä siellä jatkuvasti. Miten ottaisin asian kauniisti esille ja sanoisin että oikeasti kannattaisi mennä ja pian?
Kommentit (62)
Hammaskivi haisee ulosteelta ja mudalta.
Itellä haisee kans pahalle ja tuntuu että haju tulee vatsasta. Mitään muuta syytä en keksi. Hampaat on täysin ehjät, ei hammaskiveä, ei ientulehdusta, harjaan kielen hammasharjan harjaosalla joka aamu, lankaan hampaat joka päivä, proppuja ei ole. Kun syön niin muutaman tunnin hengitys ei haise ja sitten alkaa pikkuhiljaa taas.
Syömättömyyteen tuntuu monella liittyvän. Itselläkin on tuttu, joka mainostaa sitä että pysyy hoikkana, kun ei syö aamulla ikinä mitään. Sen valitettavasti huomaa. Aamuisin ja aamupäivällä tyypin hengitys haisee niin pahalle, että saan yökkäyskohtauksia, jos en käännä päätä tai ole hengittämättä. Ei tuollaisesta kuitenkaan kehtaa sanoa mitään.
Mun rakkaalla äidilläni toi tuli kun ei mistään.
Jouduin sanomaan äidilleni” nyt kulmakarvat palaa äitiiii ota nyt hammaspastilli äkkiä suuhun tai Mä pyörryn!!” 🤮🤮
Äitini oli tietysti kauhuissaan. Rupesin tivaamaan ja kyselemään: ” kuinka kauan on edellisestä hammaslääkäri käynnistä? Nyt mätänee paikat!!!!”
Oli käynyt hammashygienistillä edellisellä vkolla ja kaikki oli OK.
No äitini meni hammaslääkärille heti ja sieltä se syy löytyi: ( sanahirviö) paradonttiitti siellä oli kunnon remppa ikeniin 👏👏ei haise enää ❤️
Vierailija kirjoitti:
Proput nielurisoissa aiheuttavat todella pahaa löyhkää.
Hampaan välit kandee myös langata päivittäin. Kieli on myös hyvä harjata hampaan pesun yhteydessä.
Miksi kukaan laittaisi proppuja suuhun?
Hammastulehdus. Toivottavasti on jo hoidettu.
Runsas juominen voi auttaa muiden edellämainittujen lisäksi. Kärsin vaivasta vuosia tietämättäni. Välillä kuulin toki outoja kommentteja ja ihmettelyä "mikä täällä haisee". Kun lopulta tajusin, että henkeni haisee minua hävetti kauheasti ja tuntui pahalta, ettei kukaan ollut ottanut asiaa kanssani puheeksi asiallisesti. Mulla runsas juominen, hammaslangan käyttö ja sb12 auttoivat. Ja psyykenlääkkeen vaihto vähemmän suuta kuivattavaan.
Luonnollinen apu pahanhajuiseen hengitykseen - http://tonzes.com/dyhanie.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.
Persilja neutralisoi vatsan hajuja.
Puhdistakaa risojen läheltä pussit molemmilta puolin nielua. Lusikan varrella painellen ylöspäin, jo alkaa nousta karmivan hajuisia valkoisia palleroita. Lääkärin neuvoa kannatti tässä kokeilla ja toimii!!
Kukaan ei pysty laittamaan lusikan vartta kurkkuun oksentamatta. Mielenkiintoista olisi kyllä tönkiä sitä.
Jos suussa ei ole vikaa, syy voi olla ummetus. Kun vatsa toimii hyvin, hengityskin on raikkaampi.
Minulla haju tulee viisaudenhampaan hautapaikasta, joka ei ole luutunut kunnolla, eikä tule luutumaankaan. Sinne kraateriin kertyy kamaa ja vain hygienisti pääsee sen puhdistamaan kerran vuodessa parissa. Anteeksi kauheasti.
Jos se puhuu paskaa, niin tervetuloo meirän pellon reunaan.
t. Laihian isäntä
Vierailija kirjoitti:
Syitä on lukemattomia muitakin. Jos mulla haisis noin pahalle, toivoisin että joku läheinen ihminen siitä sanoisi. Ihan sama sanoisko nätisti vihjaten vai suoraan tokaisemalla, kunhan sanoisi. Itse tuota asiaa ei oikein huomaa.
No kyllä sen voi kokeilla, ota vaan sanomalehti jonka laitat suun eteen, puhaltelet ja hönkäilet ja haistelet. Ketogeeninen dieetti tai diabetes muuttaa hengityksen hajua, samoin poskiontelon- ja ien-, tai nielutulehdus. Kielikin kannattaa harjata. Musta tämä menee samaan sarjaan ihmisten hienhajun kanssa, ei siitäkään kommentoida toiselle jos hiki haisee pahalta.
Käykää poistamassa hammaskivenne! Järkyttävää, jos joutuu esim. lentokoneessa istumaan ihmisen vieressä, jonka hengitys haisee mädälle.