Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko jättää reilu 1 vuotiaan lapsen kotiin nukkumaan päikkäreitä

Vierailija
13.01.2009 |

kun itse kävisin postissa 1km päässä autolla?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta noi riskit on mun mielestä aika pienet. Suurempi todennäköisyys on että seuraavaksi kun lähdemme koko perhe kauppaan ajetaan kolari. Mulla ei tosiaan reissuun mene ku reilu 5 min. Ja sitä kanssa ihmettelen ku joku sanos että jos lapsi herää ja alkaa vaikka riehua. Miksi ihmeessä lapsi joka ei ole koskaan alkanut riehumaan herättyään nyt yhtäkkiä alkais?

Onhan joka asiassa riski. Eihän kotoota vois lähteä koskaan minnekkään jos aina ajattelis mitä voi sattua.

t ap

Vierailija
22/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten todellakaan voi suositella. Ja kyllä se lapsi saattaisi säikähdyksestään hermostua ja itkeä niin että kolauttaa itsensä.

On se epätodennäköistä, mutta en kyllä lähtisi ja jättäisi lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asut ja moneltako sinne postiin menet, ilmoitan sossun tädeille että voivat hakea lapsesi, on jätetty yksin kotiin, heitteillejättö.

Vierailija
24/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertainen vastaus.

Vierailija
25/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapselle tulee kova hätä jos herää ikä ole ketään auttamassa. Jos tule tulipalo? Jos sinulta katkeaa matkalla jalka? Jos lapsi säikähtää jäätyään yksin ja satuttaa itsensä?

Vierailija
26/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI LAPSI PARKAA!!

Vierailija
27/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tietenkään voi!!

Vierailija
28/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jättäisi edes sen koiran ulkoilutuksen ajaksi ilman itkuhälytintä tms. Voi jäädä avaimet kotiin eikä pääse sisälle, voi liukastua ja satuttaa itsensä niin pahasti ettei kykene kertomaan että lapsi on yksin. Nämä siis noiden aiempien, kolari, tulipalo ja muiden juttujen lisäksi.

En jätä uloskaan nukkumaan vaunuihin ilman että on näköyhteys ja hälytin. Imuroin tai siivoilen kyllä, mutta vilkuilen ulos usein vaikka siis onkin se hälytin ja lapsi nukkuu omalla aidatulla pihallamme... Lapsi on siis jo vanhempi, mutta näin olen toiminut koko ajan.

Vierailija
29/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oletteko kaikki heti ryysäämässä nostamaan lapsenne sängystä, kun herää???

Herkkisnaisten ei pitäis saada lapsia ollenkaan!!!

herkkis ja viisas on ihan eri asia... todennäköisesti kaikki menee hyvin tuolla reissulla, mut kun koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu... toi asia on syvempi kun joku posti keikka... kertoo musta aika paljon arvomaailmasta ja äidin vaistoista ym kun tuollaista suunnitteleekaan. Mä en oo herkkis, mut en kyl tekis tuollaista. olen joskus miettinyt, jos kävisin lähikaupassa ku lapsi/lapset nukkuu, mut luonto ja moraali ei anna myöten

Vierailija
30/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei ole vielä nukkumassa ja voin ihan hyvin hänet ottaa mukaan. Ei ole iso vaiva laitaa ulkopukua ja laittaa muksua autoon mut en ymmärrä miksi ei vois jättää kotiin.

Olen kyllä todella huolehtivainen äiti ehkä liiankin välillä mutta tämä asia ei mun jakeluun mene:)

Ja siis ymmärtäisin jos asuttais kaupungissa missä on liikenettä ja postissa voi olla jonoa mut täällä kun ei noista kumpaakaan ole. Ja se että mitä eroa on sillä menenkö koiran kanssa lenkille vai postiin. Joo koiran kanssa ei voi ajaa kolaria mutta poissa kotoa kumminkin olen.

Voishan sitä tosiaan ajatella että joka asiassa on riski. Eihän sitä uskaltais kotoa pois lähteä silloin ollenkaan.

Huomattavasti suurempi todennäköisyyshän kumminkin on että se kolari ajetaan silloin kun ollaan kaupungissa käymässä isossa kaupassa.

t ap

Vierailija
31/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskinpa se 1-v traumoja saa, jos herää ja joutuu 5-10min odottaa äitiään,

tai oletteko kaikki heti ryysäämässä nostamaan lapsenne sängystä, kun herää???

Herkkisnaisten ei pitäis saada lapsia ollenkaan!!!"

Voi sattua kaikkea muuta ja lapselle käydä huonosti.

Vierailija
32/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raiskaa sut ja tappaa ja paloittelee ja viipaloi... ja siellä sun mussukkas nukkuu lapsen unta

Vierailija
33/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos olisi hälytin ja varmasti kaikki avaimet ym.

Mutta toisaalta saattahan sitä kotonaankin kaatua ja iskeä päänsä ja olla tajuttomana, ei silloinkaan osaa sitä lasta sängystä nostaa jos sillä on hätä.

mutten silti jättäisi.

Ja et tajua perusteluja, vaikka kyllä sanoit jo tuolla ymmärtäväsi..? Kai asia sinustakin on epäilyttävä, jos sitä täällä kysytkään.

Vierailija
34/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis edelleenkään ymmärrä vaikka olet saanut perusteluja? Toisekseen tiesitkö että suuri osa liikenneonnettomuuksista sattuu tutulla tiellä? Ihan sen takia että tuttua tietä ajetaan varomattomammin. Ja kotiin on moni kuollut... Mutta on eri asia sattuuko teille jotain kun koko perhe liikenteessä vai silloin kun jätät lapsen yksin kotiin. Ja tätä eroa et sinä taida tajuta vaikka rautalagasta asian vääntää.

Vierailija
35/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää välillä käydä alhaalla pyykkituvassa, vaikka hän ite jäisi mielummin kotiin kun että tulisi mukaan.

Sun lapsi on paljon pienempi joten kuin voit edes ajatella. Ja se koiran ulkoiluttaminenkaan ei saa olla syy lapsen yksin lähtöön. Luopukaa koirasta jos lapsi pitää jättää yksin sen takia.

Vierailija
36/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta tässä peruste:

koska se on lapsen heitteillejättöä! Kerro nimesi ja kun jätät 1-vuotiaan yksin kotiin, niin teen sinusta ilmoituksen lastensuojeluun.

Vierailija
37/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jättäis enkä jätä jos jonnekin lähden, riskejä on paljon.

Jos vaikka pikkuinen alkais oksentamaan ja tukehtuis siihen,

herää panikoimaan,

ajat kolarin,

tulipalo,

liikenne ruuhka, joka pitkittää reissua

tai mikä ikinä voi tulla matkaan.

En luottais kyllä hyvään tuuriin, ei voi syyttää kuin itseänsä jos jotain sattuu

t: 7:n emo

Vierailija
38/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin on kirjoittamaton sääntö että jos lähden jonnekkin (JA ON LAPSENLIKKA) niin 1 v herää uniltaan varmasti kesken.

Eli en jättäis koiran lenkinkään ajaksi

Vierailija
39/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan voi jättää!!!!!!!! Nyt järki käteen, postiasiat voivat varmasti odottaa siihen kunnes lapsi herää ja otat hänet mukaasi.

Vierailija
40/55 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse kävisin postissa 1km päässä autolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi