Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti lämpimiä talvihaalareita?

13.01.2009 |

Midän haalarikokemukset ovat tavalisista markettihaalareista (Reima+ReimaTec, Remu, Lassie... ehkä joku vielä). Niistä yksikään ei ole oiekasti kovin lämmin. Yksi 2osaine Lenne oli pari vuotta sitten, tuo oli vähän lämpimämpi, mutta ei ollut kai vedenkestävä (en ole varma, oli kaupunkikäytössä), ja yksi ei-vedenkestävä Lassie oli kanssa vähän lämpimämpi. Mielestäni TALVIhaalarin pitäisi olla sen verran lämmintä,

että 0...-5 asteessa (jota täällä Keski-Suomessa nykyisin aika paljon on) ei tarvisi sinne mitään alle laitta, siis pelkät sisävaatteet, ja vasta -7...-10 asteessa joku välikerros.

Löytyykö hienommista merkeistä oikeasti lämmntä, mutta silti vedenkestävää vaatetta? Ja mistä (netti)kaupsta sitä löytyisi, täällä meilläpäin taitaa olla Reimatec se huipputuote.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin jo aikeissa ostaa tytölle MINYMO pallokuosisen haalarin alesta. Mutta kun sain sen käteeni, niin en vaan yksinkertaisesti voinut sitä ostaa. Oli nimittäin niin ohkaisen tuntuinen, että ajattelin että tuohan on kuin vk asu;( Vaikka onkin Thermolite vuori niin itse haalari tuntui kuitenkin tosi ohkaiselta. Vaikka sinne laittaisi välikerroksia niin tarkenisiko kuitenkaan -15 asteen pakkasilla??? Onko kellään ollut tänä vuonna kokemuksia kyseisestä haalarista ja lämmönpidosta?

Vierailija
22/25 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojilla petroolinväriset. Hyvin tarkenee fleecepuvun kanssa 15 asteen pakkasillakin. Itsekin ihmettelin, kuinka ohkaisiksi olivat muuttuneet viime vuotisesta. Plussaa noissa on tuo ihana keveys ja notkeus, istuu lapsiemme päälle aivan täydellisesti! :) Eikä naarmun naarmua ole saatu polviin tai muuallekaan, vaikka ollaan rymytty niissä koko talvi. Pesty ei ole vielä myöskään, koska lika irtoaa huuhtelemalla. Ja vielä kaiken kukkuraksi on halvin näistä meillä käytetyistä merkeistä, niin kyllä kelpaa rymyillä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thermolitea tai ei, niin en usko, että ilman välipukua yli 5 asteen pakkasilla oikein mikään haalari pitää lämpimänä.. vai? Tai tietenkin, jos lapsi juoksee koko ajan tai on muuten lämminverinen, mutta meillä ainakin ihan suosiolla vedetään ne fleecet väliin, lapset osaavat pienintä lukuunottamatta pukea nekin ihan itse.. :)

Vierailija
24/25 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuotiset ja vanhemmat Ticketit on ainakin pitäny lämpiminä siinä -5 asteen hujakoilla ja vähän kylmemmilläkin ilman välikerroksia. Alla siis hihaton aluspaita ja trikoopaita, pitkät kalsarit ja college- tms. housut. Joskus ehkä collegetakki. -10 asteen tienoilla olen pukenut lisäksi fleecetakin ja -housut.

Varsinkin tuo viime vuotinen Baggie jossa on irrotettava fleecevuori on tosi lämmin.

Kiva kuulla hyviä kokemuksia Minymostakin - en uskaltanut ostaa kun en merkistä mitään tiennyt. Hinta miellytti... :) Mitenkäs noiden haalareiden vedenpitävyys?

Vierailija
25/25 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä sisävaatteina on vain siis trikoopaita ja housut (velourit yleensä) ja siihen sitten päälle laitetaan ne fleecetakit ja housut. Kyllä tuolla teidän varustuksella varmaan tarkeneekin ilman sitä fleecepukua, hyvä kun tuli puheeksi! :)

Minymoiden vedenpitävyyskin on hyvä. Loskasäällä voi hyvin istua maassa ja kontata, vesilätäköissäkin ollaan kahlattu ja toistaiseksi pysytty kuivina. Vielä pitäisi testata, että miten käy, jos sinne lätäkköön kaatuu etuperin, pitääkö vetoketjut.. :) Täältä kun parhaimpina päivinä löytyy polviin asti ulottuvia lätäköitä ja ne onkin lasten lemppareita! ;D