Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten eroon alkoholista?

Vierailija
03.02.2010 |

Olen käyttänyt alkoholia nyt useiden kuukausien ajan, selviä päiviä juomisen jälkeen on enää kaksi max 4, sitten juon taas känniin asti, ja sitä jatkuu muutaman päivän.

en voi ajatella enää muuta.

Onko muita ja antakaa apuja?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.paihdelinkki.fi sisältää kaikenlaista aiheeseen liittyvää tietoa.

Sen voin työssäni saadun kokemuksen mukaan kertoa, että ihan yksin on alkoholismista parantuminen tosi vaikeaa. Hae ja ota vastaan apua! Tsemppiä!

Vierailija
2/6 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä taaksepäin n. 3v ajan.. Tosin mulla ei lopussa ollu noinkaan montaa selvää päivää (4) välissä..Elämä oli helvettiä.

Mua auttoi Jeesus. Epätoivoissani rukoilin ja pyysin muitakin rukoilemaan puolestani ja viinan himo loppui kuin seinään. Nykyään lähinnä äklöttää ajatus viinasta, pari siideriä oon viime syyskuun jälkeen ottanu pari kertaa seurassa. Niin ja en ole mikään uskovainen muuten, mut nöyräks tuo veti. Ja kiitolliseksi, sain elämäni takas. Kannattaa ainakin kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sun pitää tehdä päätös että et juo! Ei oo helppoa mutta ilman päätöstä et pääse minnekkään. Seuraavaks hankit apua! A-klinikka, AA-ryhmät, terveyskeskus, yms. Tarviit keskusteluapua ja tukea. Jos se ei riitä voit pyytää antabuskuurin. Mutta se vaatii aivan ehdotonta sitoutumista. Pelkällä lääkkeellä et pääse alokos eroon. Siihen tarvitaan ihan kaikki sun voimat plus paljon apua läheisiltä tai jos läheisistä ei oo apua niin jostain muualta, tukihenkilöltä yms.

Ite oon käyny ton kaiken läpi noin vuosi sitten ja edelleen taistelen joka päivä. Välillä oon repsahtanu mutta oon aina päässy takas ruotuun! Pyydä apua!!! Eka kerta A-klinikalla tuntui kauheelta, mutta siellä oli ihan tavallisia työssäkäyviä siistejä ihmisiä hakemassa apua.. Ei kaikki alkoholistit oo pulsuja!!!

Usko itsees kyllä sä onnistut!!!

Vierailija
4/6 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä???

Vierailija
5/6 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuottamaa mielihyvää vähentäviä lääkkeitä.

t. 5

Vierailija
6/6 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen juonut nyt jotain 8v enemmän tai vähemmän, välillä ollut ehkä viikko etten ole juonut yhtään mutta kyllä se yleensä on sellaista 4-5krt/vko kun alkoholia olen juonut. Ennen oli niin että 1-2 olutta illassa ja sit vkl enemmän, nyt menee jopa joskus 5-6 illassa ja vkl enemmän. Huolestuttavaa on, että tuo arkijuominen ei tunnu "missään", eli sietokyky noussut tosi kovaksi. Mulla tuosta on tullut vaan niin tapa, että joka ilta otan vähintään sen pari olutta. Nyt kun ajattelen taaksepäin niin en muista edes milloin olisi ollut päivä etten olisi ottanut pisaraakaan, monta kuukautta siitä on. En mä kyllä aamuisin tai päivisin juo, mutta illalla kun tulen kotiin niin telkkaria katsellessa otan sen muutaman oluen /viinilasin, joka ilta. Pystyn kuitenkin ihan hyvin seuraavana päivänä kaikki hoitamaan, ei ole krapulaa ja lasken aina tarkkaan määrät, että olen aamulla ajokunnossa jos pitää autolla lähteä. Mutta, kyllähän tämä on jo aika paha tilanne.