Ostatko lapsellesi jotain "lohdutukseksi" kun hän on kipeä?
Kommentit (37)
osta. Mutta kipeänä saa syömisasioissa periksi, eli jos on kovinkipeä, niin jossain vaiheessahan on pakko syödä, vaikkei mieli tee. Näinpä annan sitten melkeinpä mitä vaan mieli tekee.
esim tarroja,Aku Ankan,tehtävälehden tmv. Jos on oikein tosi kipeänä niin saatan ostaa jäätelön tai mehua..
mutta syömisessä ja juomisessa annan periksi. Eli saa juoda limua ja syödä jätskiä, jos kovin kipeä, eikä meinaa muu ruoka maistua.
Olen kyllä ostanut sitten jonkun palkkion, jos on ollut joku "isompi" operaatio. Esim jouduttiin käydä tikkauttamassa pojan päätä, kun kaatui pihalla. Lääkärissä oli reippaasti, niin lupasin pienehkön paketin legoja (tais maksaa noin 10e).
että sellaista lahjontaa...
Mitään erikoista ruokaa tai juomaa ei yleensä edes halua kipeänä, eihän silloin pysty syömään edes tavisruokia, kun kaikki maistuu pahalta kuitenkin.
koska ne yleensä menevärt alas vaikkei normi ruoka maistuisikaan.
Lisäksi kun pienempänä jouduttiin käydä korvalääkärillä, niin aina sen jälkeen käytiin br-lelussa ja sai jonkun pienen lelun. Ei sitten jäänyt päälimmkäiseksi muistoksi se lääkärikäynti vaan kiva asia.
koska ne on parasta lääkettä :D kuten kattokassinenkin puhui.
Aina olen lahjonut pientä potilasta niin maan perusteellisesti kun voi. Meillä on sellainen sanonta perheessä, että potilas on kuningas (koskee kaikkia) eli kipeänä saa ekstrahemmottelua, herkkuruokia, lempileffoja, herkkuja ja pieniä lahjoja. Äidille kukkia mm. jos itse satun olemaan se potilas. Lääkärikäynneistäkin saa pienen palkinnon jos on reippaasti.
Oma poika on ollut tähän asti noin kerran vuodessa sairaana, joten mitenkään pilalle ei näistä sairasteluhemmotteluista mene. Meillä oli jo lapsuudenkodissa sama homma, hemmottelua ja kivoja ylläreitä kun oli kipeä.
joskus jonkun pienen lelun, kuten pieni Polly Pocket-setti tmv
syynä myös se, että jotta hän edes jotain söisi
koska ne on parasta lääkettä :D kuten kattokassinenkin puhui.
parasta oli etta niita herkkuja ei tarvinnut jakaa kenenkaan kanssa, ne olivat vain MINUN.
...että lasta ei pitäisi "palkita" siitä, että sairastaa, koska voi ehdollistua siihen, että kipeänä olemisesta seuraa jotain hyvää ja saa erityistä huomiota, mutta terveenä olemisestä ei :)
Vaikka muistan itse, kuinka kiva oli saada jotain extraa sairaana ollessa lapsena.
Ei mulle oo tullut edes mieleen ostaa mitään, ei edes herkkuja. Ei toki ole pakko syödä ruokaa, jos ei maistu, on saanut tilalle jogurttia, hedelmiä yms.
Nyt en kyllä enää voi sellaista herkku- tai lahjomislinjaa aloittaa, kun isommat ovat jo kärsineet eli en voi kuopuksellekaan muuttaa linjaa.
Ja kauppaan tehdään erikoisretki vain ja ainoastaan lapsen syömistä ajatellen, jos siis potilas on sen verran terve (esim toipumaan päin) että voi pakata rattaisiin ja lähteä lähikauppaan. Juu, vaviskaa av-mammat, laitan pienikokoisen 4-vuotiaan rattaisiin ja sitten mennään jätskin ostoon, soittakaa lastensuojeluun :-D
...että lasta ei pitäisi "palkita" siitä, että sairastaa, koska voi ehdollistua siihen, että kipeänä olemisesta seuraa jotain hyvää ja saa erityistä huomiota, mutta terveenä olemisestä ei :)
Kyllä joku mahatauti tai flunssa on niin karmea olotila, ettei sitä itselleen toivo, vaikka miten saisi kipeänä erityishuomiota. En minäkään edelleenkään sairastele kun kerran pari vuodessa, vaikka olen lapsesta saakka hemmottelua kipeänä saanutkin. Ja saan edelleenkin. :)
tai en ainakaan sitä varten käy kaupassa ostamassa mitään tavaraa. Toki jos lapsi kotona kipeänä, niin kauppareissulla voi puuhakirja tai pieni lelu jäädä käteen, mies ostaa yleensä dvd:n. Mutta herkkua voi saada ja ruokailussa joustetaan. Kotona saa katsoa elokuvia useammankin päivässä (isompi lapsi) ja pelejä pelataan, muutenkin yritän antaa sairaalle enemmän huomiota.
Ja jos lääkärissä pitää käydä, niin meidän käyttämän lääkärikeskuksen viereisessä kahvilassa käydään pillimehulla ja munkilla, jos vain potilaan vointi sen sallii:)
Tämä joutuu olemaan välillä itsekseen kotona, jos ei ole kovin pahasti kipeä. Ostan Aku Ankan taskukirjan, uuden filmin, lehden tms. ja piilotan kotiin. Kun soittaa töihin ja valittaa tylsyyttä, kerron vihjeitä yllätyksen sijainnista.
Kun on kipeä, huono olla, paha mieli-lääkitään se herkuilla.
Ainakin Painonvartijat varoittavat tästä.
vaan ihan puhtaasti siihen että jotain on syötävä. Oma lapsi on ainakin oksentamisen jälkeen niin säikähtänyt päiväkausia, että ei meinaa uskaltaa syödä juuri mitään kun pelkää sitä oksentamista :( Päiväkausia ei voi olla ilman nestettä joten jotain sinne mahaan on saatava menemään. Jos se on jäätelö tai pirtelö niin sitten sitä tarjotaan, aivan sama mitä kunhan ei tarvitse lähteä sairaalaan letkuruokintaan.
Kun on kipeä, huono olla, paha mieli-lääkitään se herkuilla.
Ainakin Painonvartijat varoittavat tästä.
itsekin olen elänyt lapsena yhden angiinaviikon suklaavanukkaalla eikä ole paljon painareissa tarvinnut käydä, ei ole kokemusta tuosta :-D
jonkun puuhakirjan/-lehden tms. Joskus olen tuonut kaupasta tuliaisiksi jonkun pienen lelun, esim. pojalle pikkuauton, mutta useammin jotain tekemistä eli juuri noita puuhajuttuja. Ja joskus vuokrataan leffoja, varsinkin jos molemmat lapset ovat monta päivää kipeinä yhtäaikaa.