Matkaoppaat...
Terhi vaikuttaa aika kamalalta pomolta :S Mutta jotenkin nuo oppaatkin on aika härskejä tyyppejä... Etenkin Erja. Vaan ei tietty työkään ole kovin hohdokasta.
Kommentit (36)
lähtisi ulkomaille töihin. Vaikeita elämäntilanteita on aika monilla, mutta yleensä kuitenkin käydään töissä tai ollaan reilusti sairaslomalla.
Ja sen mies on kyllä käsittääksseni ihan siellä Alanyassa..
Minusta pomo vaikuttaa kyllä erittäin reilulta ja ahkeralta!
rankkaa työtä se on..
Terhi vaikuttaa aika kamalalta pomolta :S Mutta jotenkin nuo oppaatkin on aika härskejä tyyppejä... Etenkin Erja. Vaan ei tietty työkään ole kovin hohdokasta.
Sen oppaan mies on myös Turkissa ja sairastaa syöpää. Ei ihme minusta, jos tämä kyseinen opas ei aina jaksa tulla töihin. Miettikääpä miltä itsestänne tuntuisi, jos on tosi huono olla ja pomo ei ymmärtäisi, vaikka syy on oikeasti hyvä.
"kun mä huudan sille niin se tietää, että huudan asialle, en sille ihmiselle" tai "ei se oo itkenyt enää pariin vuoteen mun sanomisten takia" - nämä kommentit siitä poislähtevästä oppaasta.
Tai se kun nakitti sen tumman oppaan hoitamaan sekoilevan ruotsalaispapan asiaa. "Kato sä meet sinne, mä voin ajaa sut ja sit meit on kaksi jos se tulee päälle". Oli itse taka-alalla ja antoi alaisensa olla tulilinjalla (koputella oveen). Meni muka ulos katsomaan ja sitten autossa selittää "juu, kato mä olin ihan just siinä sanomassa, että antakaa avain, ihan olin jo tiskille kävelemässä". Pientä vastuun pakoilun selittelyä..
"kun mä huudan sille niin se tietää, että huudan asialle, en sille ihmiselle" tai "ei se oo itkenyt enää pariin vuoteen mun sanomisten takia" - nämä kommentit siitä poislähtevästä oppaasta.
Tai se kun nakitti sen tumman oppaan hoitamaan sekoilevan ruotsalaispapan asiaa. "Kato sä meet sinne, mä voin ajaa sut ja sit meit on kaksi jos se tulee päälle". Oli itse taka-alalla ja antoi alaisensa olla tulilinjalla (koputella oveen). Meni muka ulos katsomaan ja sitten autossa selittää "juu, kato mä olin ihan just siinä sanomassa, että antakaa avain, ihan olin jo tiskille kävelemässä". Pientä vastuun pakoilun selittelyä..
Mieluummin kaksi Deturin matkaa yhden Aurinkomatkojen matkan hinnalla.
Deturilla on enemmän edullisia matkoja tarjolla jolloin asiakkaista enemmistö on ryyppääjä-rellestäjiä, firmassa, missä minä olin töissä, ei näitä rellestäjiä ihan niin paljon ollut.
kyseistä ohjelmaa, kun kerran kommentoitekin. Ennenkuin ehtivät lähtemään hotellille kohtaamaan tätä bussissa "riehunutta" miestä, sai Terhi lisätietoa asiasta. Istuivat pöydän ääressä, kun Terhi kertoi tummalle oppaalle, että kyseessä onkin vanhempi mies, joka sairastaa alzheimeria, parkinsonia ja muitakin sairauksia. Vasta tämän jälkeen lähtivät hotellille. Koputtelivat yhdessä oveen, mutta huolestuivat kun mies ei avannut ja tumma opas meni soittamaan huoneeseen, kun Terhi meni selvittämään hotellin henkilökunnan kanssa, mistä löytyisi avain, jolla pääsisi huoneeseen. Tumma opas huomasi kesken soittamisen, että mies oli avannut oven ja hotellin henkilökuntaan kuuluva mies jutteli ruotsalaisen miehen kanssa. Kun tumma opas näki Terhin, huikkasi hänet paikalle. Tässä tilanne kokonaisuudessaan, ettei tarvitse tehdä oletuksia ja leimata ihmisiä.
Ootkp ap aina noin perusnegatiivinen?
Mä tykkään siitä ohjelmasta just noiden ihanien oppaiden vuoksi ja Terhi on aivan huippu! Tehokas ja kaunis.
Mulle tulee hirveämatkustuskuume ja harmitus, etten itse silloin nuoruudessani lähtenyt matkaoppaaksi kun mieleni teki.
vaan kirjoitin, että pappa sekoili. Sekoili sairauden vuoksi, luulin sen olevan selvää ilman mainintaakin niille, jotka katsoivat jakson.
Ja kyllä se popo ilmoitti menevänsä ulos katsomaan ja kertoi myöhemmin autossa, että oli ajatellut, että kun tulee sisälle niin pyytää avainta. Selittelyn makua, oli ulkona kun pappa tuli ovelle.
Kun veti tän iltaisessakin jaksossa jotain tervetulotilaisuutta, kuulosti tosi kyllästyneeltä.
Totta kait samat jorinat alkaa puuduttaa, mutta niille turisteille se on ainutkertainen tilanne. Monet varmaan istuu siellä ekaa kertaa kuulemassa Turkista.
oppaiden käytös, ainoastaan asiakkaiden käytös. Aivan karseita nekin "leidit" joita alkoi vi'''ttaa kun olivat ostaneet jotkut etukortit ja eivät olleet niitä käytäneet. Siis ihan oikeasti, kuinka kukaan kehtaa alkaa riehumaan jonkin parin kympin takia, jos on kerta ollut niin tyhmä että on mennyt kortin ostamaan.
Tai sitten että lähetetään alzheimer-potilas, tai muuten vaan henkisesti jälkeenjääneitä yksin matkalle, tyyliin että hoitakoon oppaat niitä viikon verran.
Tuota ohjelmaa katsottuaan ei voi kuin nostaa hattua matkaoppaille, jotka tekevät sitä koiranduunia minimipalkalla, ja joutuvat siinä sivussa olemaan psykologeja, pappeja, konsuleita, pankkiireita ja ties mitä muuta.
kaikki jotka löytäisivät puolison työikäisenä tarvis erota sit töistä? vai miten se sini oli miehensä löytänyt?
En ole katsonut kuin pari - kolme jaksoa, mutta yhdessä niistä yksi oppaista selitti, että ei aina jaksa tulla töihin ja sitten vaan soittaa Terhille, niin Terhi kyllä ymmärtää. Oppaalla oli taustalla jotain henkilökohtaista surua, mutta kuitenkin minusta suorastaan löperöä esimieheltä antaa vapaapäiviä noin vain...