Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondomit ja kestovaipat eivät innosta

13.01.2009 |

Kondomit ja kestovaipat ovat äitiyspakkauksen vähiten tarpeelliset tuotteet, selviää Kelan juuri julkaistusta kyselytutkimuksesta. Viime vuoden pakkauksen tarpeellisimmiksi tuotteiksi arvioitiin makuupussi, ulkohaalarit ja bodyt.

Tarvitaanko äitiyspakkauksessa kondomeja? Entä kestovaippoja?

Miten uudistaisit pakkausta?

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä hakupaperissa voisi olla rasti ruutuun kohta minkä kokoisen toppapuvun haluaa. Talvivauvalle pieni ja jos vauva syntyy keväällä niin voisi valita isomman koon talvea varten. Ei olisi varmaan liian vaikea toteuttaa, kaksi kokoa riittäisi todennäköisesti haalarista. 62 ja vaikka se 74, mutta todellakin tarkkaa mitoitusta.

EIKÄ NIIN ARMOTTOMAN LEVEITÄ (kaksoset mahtuisivat samaan haalariin, ainakin vuosimallia 08 haalariin)

Vierailija
102/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hyvä idea! Juuri kävin kaupassa TAAS ostamassa uuden paketin kertakäyttöisiä ja mietin et olisi voinut tuollaiset mielummin ostaa! Ovat hieman nätimmätkin kuin nuo ruskeat paperi-pumpulipalat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi suht omituisella synnärillä, myös oudolla lääkärillä... Ihan salettiin synnärillä kehotetaankin että nyt vaan reippaasti seksiä harrastamaan :O

Vierailija
104/115 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo samaa mieltä tuosta villapuvusta. onneksi oma äitini korjasi tilanteen, kun ei oikein nuo kaventelemiset yms. oo enää mielessä.

Järkytyksekseni kuulin huhua, että KELA harkitsee kertakäyttöisten vaippojen poistamista pakkauksesta kokonaan! itte en kyllä jaksanu sillon ihan alkuun ees kuvitella jotain hiton rättien pesemistä ja liotteluu. mut mun mielestä se kirja on ihan kökkö siinä pakkauksessa samoin kynsisakset, niillä vaan painaa kynnen linttuun. nenän niistäjä olis hyvä kans. Mut itte oon tosiaan sitä mieltä et kela vois suunnitella 2 pakkausta... kesä ja talvivauvoille erilaiset ihan sillä että ei jäis nii paljoo tavaraa pitämättä...

Vierailija
105/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomit tulee kyllä ihan käyttöön! Oma tilanteeni on mm. lääkityksen takia sellainen, ettei muun, kuin kondomiehkäisyn käyttö ole mahdollista. Valitettavasti.

Kestovaippoja ei tule käytettyä.

Vierailija
106/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sellaisia tiennyt olevankaan. Tätä voisi varmaan ehdottaa... vaihtaisivat sen liukuvoiteen ja kortsut näihin :))

Vierailija
107/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit ovat aina tarpeen, koska kaikki eivät voi käyttää muita ehkäisykeinoja. Jos siis joltain jää ne käyttämättä, niin antakaa nyt ehdottomasti ne eteenpäin niitä tarvitseville.

Kestovaipat kyllä kiinnostavat, mutta muutaman kyselyn jälkeen olen saanut tietooni, että pakkauksessa olevat kestovaipat eivät olisi kovin hyviä. Parempia löytyy kuulemma paljonkin. Kestovaipat on kyllä hyvä juttu, mutta ehkä siis toisenlaiset.

Kaikki eivät käytä pakkauksena toimivaa laatikkoa vauvan nukuttamiseen, sillä nykyään melkein kaikki hommaavat jo heti pinnasängyn. Voisiko laatikon sijasta kenties olla kylpyamme, jota jokainen varmasti tarvitsee?

Bodyt ja potkuhousut ovat varmasti suosituimmat tarvikkeet paketissa. Tosin muutama vaate voisi olla myös vastasyntyneen kokoa.

Vierailija
108/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan liian suuria. Minusta kaikkien vaatteiden pitäisi olla niitä aivan pienen pieniä, että ne olisivat sopivia vauvalle heti vauvan päästyä kotiin.

Vierailija
109/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumit saa itsekin ostettua, jos tarvetta on. Itsellä ei käynyt edes mielessä käydä petipuuhiin ennen jälkitarkastusta.

Toppahaalari on melkein sopiva kesävauvallemme, hiukan iso siis vieläkin. Muistelin, että " ennen vanhaan" olis ollu sellanen toppapuku äitiyspakkauksessa, mistä sai lahkeet vetskarilla pussiksi ja toisin päin. Tämä vois olla käytännöllisempi vastasyntyneillä, tietty siinä pitäis olla turvavyön aukko jalkovälissä, että saa vyön kiinni. Itseasiassa Anttilassa näin tälläisen puvun juuri muutama päivä sitten.

Kokopotkarit on melko turhia, en enää laita puolivuotiaalleni sellasia päälle, ja kun on ollut puklailuongelmaa alusta asti niin säästäis muutenki pyykkiä ku ei tarvis vaihtaa ku body.

Kestovaippa petti pari kertaa pahasti, ku tuli löysät maitokakat, joten ne on turhia ja niitäkin saa kaupasta, jos joku niitä jaksaa pyykkäillä.

Vierailija
110/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannatan myös kondomeja ja liukuvoidetta. Kuten monesti tässä ketjussa todettu vauvojen äideille tehdään ihan liikaa abortteja.

Kestovaipat on myös hyvä juttu. Toivottavasti innostavat ihmisiä edes kokeilemaan. Ei se oikeasti ole niin aikaa vievää.

Mulla jäi kokonaan käyttämättä potkupuvut. koin ne hirmu hankaliksi ja muutenkin isommat vaatteet kun olivat jotenkin niin vauvamaisia.

Haalarin koko osui meidän pitkälle toukokuun pojalle juuri passeliksi ekana talvena.

Vaatteissa saisi olla enemmän juuri collegehousuja ja sen tapaista perusvaatetta.

Itse odotan nyt toista ja tavallaan tekisi mieli ottaa taas pakkaus, mutta toisaalta aika paljon jäisi varmaan käyttämättä kun on jo vanhastaan. Ja syysvauvalle äp-haalari luultavasti ei ole oikeaa kokoa ikinä.. eli luultavasti päädyn rahaan.

Mä haluisin tälle oman äp-makuupussin. Ehkä yritän sitä metsästää sitten vaikka täältä palstalta..

Vierailija
111/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta odotetaan esikoista saapuvaksi päivänä minä hyvänsä.

Liukuvoidetta on käytetty ennenkin ja varmasti sille pakkauksenkin voiteelle käyttöä löytyy. Eihän sen käyttö aina tarkoita sitä, että pitää olla kuiva vaan siitä voi olla hauskuutta petipuuhiin muutenkin. Suosittelen kaikille kokeiltavaksi! Todennäköisesti myös kondomit tulee käytettyä, koska hormonaalista ehkäisyä minulle ei enää koskaan tule huonojen kokemusten vuoksi. Ja pitkään yhdessä olleena parina olemme toki käyttäneet kondomiehkäisyä ennenkin enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä. Suosittelen kokeilemaan myös naistenkondomia! On muuten metka kapine ;)

Kestovaippoja olin päättänyt käyttää jo ennen pakkauksen saapumista ja olin iloinne, kun siinä niitä löytyi. Lisäksi olen muutaman tilannut, mutta sitten kokeiltuani teen tai tilaan lisää. On todella hyvä että ympäristö otetaan näin huomioon, koska vaipat kuormittavat kaatopaikkoja ja ilmastoa jo nyt aivan liikaa. Se onkin syy miksi meillä kestovaippoja aletaan käyttämään. En halua edest ajatella, kuinka paljon lapsen vaippa-aikana voisimme kuormittaa ympäristöä, kun pienellä vaivalla sen voi välttääkin.

Haalari on tammivauvalle tänä talvena liian iso ja ensi talvena täytyy varmaan ostaa isompi, että se on meille turha kapine. Tälle talvelle on ostettu haalari kokoa 62cm, joten tuo 68cm ä-pakkauksen haalari todennäköisesti tulee olemaan käyttämätön. Saisi olla isompi tai lapsen syntymäajan mukaan erikokoinen.

Vierailija
112/115 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomeja tarvitaan äitiyspakkauksessa ehdottomasti niiden pitäisi kuulua siihen ja mielellään saisi olla enemmänkin:)

Vierailija
113/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kondomit käytetty ja ensimmäisen puolen vuoden aikana tuli käytettyä myös liukuvoidetta.

Käyttämättä jäi ainoastaan kestovaippa.

Vierailija
114/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kondomit käytetty ja ensimmäisen puolen vuoden aikana tuli käytettyä myös liukuvoidetta.

Käyttämättä jäi ainoastaan kestovaippa.

Vierailija
115/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivut eivät toimi! Yrittäkää nyt ensin saada tämä alusta sellaiseksi, että täällä voi jotain kuvitella lukevansa ja tekevänsä. Joka toisen kerran saitti on aina pimeänä; siksipä käynnit ovat vähentyneet.

Ei tällaisiin kalasteluviesteihin jaksa edes vastata, kannattaa se sisältö ihan itse keksiä sinne lehteen palkattujen toimittajien kautta eikä hyödyntää keskustelupalstan ilmaista tarjontaa.

terv. ongelmiin kyllästynyt (joka tietää, että tätä ketjua toimitus lukee)

ja jottei mene asiattomaksi ja poistoksi: eivät innosta, eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi