Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kondomit ja kestovaipat eivät innosta

13.01.2009 |

Kondomit ja kestovaipat ovat äitiyspakkauksen vähiten tarpeelliset tuotteet, selviää Kelan juuri julkaistusta kyselytutkimuksesta. Viime vuoden pakkauksen tarpeellisimmiksi tuotteiksi arvioitiin makuupussi, ulkohaalarit ja bodyt.

Tarvitaanko äitiyspakkauksessa kondomeja? Entä kestovaippoja?

Miten uudistaisit pakkausta?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai sitä ennen kovin ahkerasti seksiä harrastaa kun jälkivuotokin useimmiten kestää sen 5 viikkoa.

Kondomeja saa ihan joka kaupasta, kiskalta ja huoltamolta, joten ei ole kovin vaikea niitä hankkia, jos luulee tarvitsevansa.

Ihan turhaa jätettä on, jos vain esim. 1/3 pareista niitä käyttää.

Kahden äp:n kondomit on meillä jo menneet roskiin.

Vierailija
62/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai sitä ennen kovin ahkerasti seksiä harrastaa kun jälkivuotokin useimmiten kestää sen 5 viikkoa.

Ovat kertoneet jo monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi lakki kokonaan käyttämättä kun oli niin pientä kokoa ja kaiken lisäksi ruma...

Mun mielestä vois olla enempi yksiväristä raikasta vaatetta - ei mitään pastelleja. Esim. ihan vitivalkoinen body ois ollut jees. Ja mintunvihreet vois vaihtaa vaikka kirkkaanpunaiseen, vihreään tai oranssiin.

Vierailija
64/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne voisi viedä kaikki turhat äp-kondomit niille, jotka tärisevät seksin puutteesta jo synnytyslaitoksella...

Vierailija
65/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei imetyksen aikaiset hormonivalmisteet käyneet, niin ei ollut muuta vaihtoehtoa. Tulinkin heti raskaaksi (ihan toivotusti), kun ei kumia käytetty, vaikka vielä imetin esikoista.

Nyt meille on tulossa noin 4 vuoden jälkeen vauva, ja otin jälleen pakkauksen. Olin jo valmiiksi ostanut kestoja, ja olinkin tosi iloisesti yllättynyt, kun sieltä pakkauksesta löytyi kuori ja neljä sisävaippaa! Itse käytin vanhemmilla lapsilla Imse Vimsejä ja olin ihan tyytyväinen niihin. Minusta pakkauksessa on ihan hyvä muistuttaa ekologisuudesta ja olla ne kestot mukana kokeiltavaksi.

Kokonaisuutena minusta äitiyspakkaus on tosi hyvä. Tosin pienimmätkin vaatteet ovat aika reilun kokoisia, että ihan vastasyntyneelle pakkauksessa ei ole juuri vaatetta, mutta äkkiä vauva kyllä kasvaa.

Vierailija
66/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippailu on jokaisen oma valinta, joten jättäisin kestovaipat pois äitiyspakkauksesta ja laittaisin sen tilalle esim. pari bodyä lisää. Kondomit on melko halpa nimike ja joillekin ehkä tarpeellinen synnytyksen jälkeiseen ehkäisyyn, joten ne jättäisin.

Vierailija
67/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja saa ihan joka kaupasta, kiskalta ja huoltamolta, joten ei ole kovin vaikea niitä hankkia, jos luulee tarvitsevansa.

Ihan turhaa jätettä on, jos vain esim. 1/3 pareista niitä käyttää.

Kahden äp:n kondomit on meillä jo menneet roskiin.

2-3 viikkoa synnytyksestä on molemmilla kerroilla aloitettu sekstaaminen uudestaan. Siihen mahtuu monta yhdyntäkertaa ennen jälkitarkastusta.

Vierailija
68/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että hyvin pienessä vähemmistössä ovat ne jotka jo parin viikon päästä synnytyksestä seksistä innostuvat. Useimmilla on vielä varsin runsas vuotokin siihen aikaan ja mahdolliset repeämät eivät ole vielä kunnolla arpeutuneet.

2-3 viikkoa synnytyksestä on molemmilla kerroilla aloitettu sekstaaminen uudestaan. Siihen mahtuu monta yhdyntäkertaa ennen jälkitarkastusta.

Vierailija
69/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin vastaus oli 2-3 kuukauden tienoilla, korreloi hyvin jälkitarkastuksen ajankohtaan.

Vierailija
70/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sen toppahaalarin pitäisi olla vastasyntyneelle just sopiva?? Liikkuuko ja leikkiikö se vastasyntynyt?? Ei.

Meillä 3,3kg tyttö puettiin synnärillä äp-toppapukuun, jonka koko taisi silloin olla 80cm. Tyttöhän hukkui pukuun, mutta mitä sitten? Turvakaukaloon laittaessa tarkistimme, että vyöt menevät jalkojen välistä ja olkapäiden päältä, vaikka toppahaalari oli tytölle enemmänkin kuin makuupussi (emme esim. laittaneet käsiä hihoihin). Vaunuissa toppahaalari meni ihan hyvin myös "makuupussina". Liinassa aloin ulkona kantaa parikuisena, ja ihan oikeaan asentoon sain typyn liinaan, vaikka toppahaalarin lahkeet ja hihat olivat hervottoman pitkät.

Ei se vastasyntynyt vauva välitä, onko sillä liian iso toppapuku. Siitä ei ole vauvalle mitään haittaa tai ongelmaa käytössä. Tässähän on kyse vain äidin "hienostelusta", halutaan pitää tismalleen sopivaa pukua päällä, vaikka äp:n puku ajaisi ihan saman asian - siis pitäisi vauvan lämpimänä. Äidin omaa kädettömyyttä, jos kokee liian ison toppiksen hankalana.

Vierailija
71/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla ensimmäistä äitiyspakkaustani.

Todella kiva juttu että joku on puolestani ajatellut mitä kaikkea tarvitsen. =)

En ole hirveästi vielä tutustunut kestovaippailuun, mutta onhan se hyvä että pakkauksessa saa ilmaiseksi sellaisia, niin on matalampi kynnys kokeilla.

Meille kondomit on turhia ku lapsi on saatu aikaan hedelmöityshoidoilla, emmekä voi saada lapsia "normaalisti" joten ehkäisyä ei meillä käytetä ollenkaan.

Vierailija
72/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni pakkauksessa oli kaikki kohdallaan.. kondomit tuli käytettyä ja liukuvoide oli tarpeen.. kestovaippoja ei tullut käytettyä..

En ehkä lähtis muuttamaan pakkauksen sisältöä.. se on mielestäni hyvä sellaisenaan..

Vierailija
73/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin 38 tosta toppapuvusta, turhaa hienostelua.

Ja tosta seksistä synnytyksen jälkeen niin me alotettiin jo muutama viikko synnytyksestä. Jälkivuotoa tuli joskus enemmän ja joskus ei ollenkaan, jos näytti siltä että ei vuoda nii ryhdyttiin toimiin. Ja tämä oli ihan mun omasta alotteesta, mies oli vähän epäileväinen, mutta mä olin jotenki niin "täynnä rakkautta" synnytyksen jälkeen, en vaan osannu ihan kohdistaa sitä. Lapseen siis rakastuin varsinaisesti vasta myöhemmin, sillon synnärin jälkeen oli vielä fiilis että minä ja mies oltiin tehty jotain näin upeeta, se yhteenkuuluvuus siis sai mun halut nousemaan.

Aina ei siis nainen ole hellan ja nyrkin välissä vaikka ei pimppa kuivana vuotta olekkaan, =o)

Vierailija
74/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän pointtisi. meillä vaan vuodenaika oli sellainen ettei toppapukua tarvittu. kun tarve oli, puku oli liian pieni:((

Vierailija
75/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei ehkäisy ole heti mielessä kun pakkaus tulee kotiin koska laskettuun aikaan on vielä aikaa ja heti synnytyksen jälkeen ei seksi ole mielessä. Mutta ehdottomasn tarpeellisia kun aika taas koittaa. Eli ei missään mielessä turhia.

Kestovaiapt on turhia niille jotka eivät niitä käytä mutta ne voi myös lahjoittaa niitä tarvitseville äideille.

Kokonaisuudessaan oikein hyviä tarvikkeita.

Vierailija
76/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea odotukseen .-)

Vierailija
77/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ne kaikki opukset on kyllä turhia!! Ja ketovaippa ja collegepuvut jääny käyttämättä molemmista pakkauksista.

Villahaalari olis ihan huippu ollu!

Vierailija
78/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bodyt, makuupussi ja talvihaalari sekä kevyttoppapuku ovat olleet meilläkin kaikista suurimmassa käytössä.

Kortsut on ihan hyvä olla siellä pakkauksessa. Minä olen aina käyttänyt ehkäisypillereitä, mutta seksiä harrastimme molempien lasten syntymän jälkeen jo ennen jälkitarkastusta ja Cerazette-reseptiä. Silloin kortsuillekin oli käyttöä:) Liukkari saa olla myös, vaikka ei olekaan koostumukseltaan parhaimpia lajissaan, mutta avuksi varmasti niille, jotka eivät pääse helpolla liukkarikauppaan tai kehtaa sellaista ostaa itse.

Kestovaipat periaatteessa hyvä olla siellä, mutta itse käytin vastasyntyneellä kertiksiä ja vasta hieman myöhemmin jaksoin tutustua kestoihin. ÄP:n kestot on sx-kokoa ja tarkoitettu siis vastasyntyneelle. Ehkäpä siellä voisi olla kestoja hieman isommalle vauvalle??!! Ja all-in-one ehdottomasti! Mielestäni nuo Imse Vimsen sisukset eivät pysy helposti paikallaan siellä kuoren alla, koska niissä ei ole tarraa eikä näpsytkään tartu kunnolla siihen flanellipintaan.

Vierailija
79/115 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaipat periaatteessa hyvä olla siellä, mutta itse käytin vastasyntyneellä kertiksiä ja vasta hieman myöhemmin jaksoin tutustua kestoihin. ÄP:n kestot on sx-kokoa ja tarkoitettu siis vastasyntyneelle. Ehkäpä siellä voisi olla kestoja hieman isommalle vauvalle??!! Ja all-in-one ehdottomasti!

Vierailija
80/115 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en rupeis sen kanssa pelaamaan.

Meillä toppapuku on ollut tarpeellinen ja se ohuempi vanuhaalarikin oli huippu. Kiva kun kädet ja jalat sai taitettua pussiksi, niin vanuhaalari meni ensin pienelle ja aukitaitettuna isommalle.

Makuupussille meillä ei ollut käyttöä, kun vaunuissa oli pehmeä koppa, mutta sitten keksin tehdä siihen reiät valjaille ja nyt se toimii lämpöpussina.

Kestovaippaa kokeilin pari kertaa, mutta en tykännyt. Kokopotkarit oli meillä ihan turhia. Pakkauksessa sais olla enemmän puolipotkareita.

Kaikenkaikkiaan 2007 pakkaus on ollut tosi kiva. Värit ja kuviot oli just mun makuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi