G: Yli 4kg: sokerivauva, yliaikainen vai normaali?
Tuolla jossain ketjussa taas heitettiin että isot vauvat ovat sokerivauvoja. Oma kokemukseni ei sitä puolla. Sokereita testattiin useasti kun vauvat olivat ultrien mukaan isoja, mutta mitään häikkää ei sokereissa koskaan ollut.
Eka lapsi 4035g ja 53 cm, syntyi rv 41+3
toka lapsi 4450 g ja 54 cm, syntyi 40+0 eli LA
Kommentit (53)
Ei ollut sokerivauvoja ja ultran mukaan molempien piti olla n. kilon pienempiä...
Lasketun ajan jälkeen lapsi ei juuri kasva, voi jopa laihtua kun istukka tuo vähemmän ravintoa. Kasvuviikot ovat ennen laskettua aikaa.
Sokerit ok, syntyi yliaikaisena rv 42+2.
Kaksi ensimmääistä syntyivät viikon päästä lasketusta ajasta ja viimeinen reilun viikon etuajassa. Sokerit testattiin ja ei mitään,joten siitä ei tainut olla kyse. Ensimmäisen raskauden puolesta välistä olin sokerittomalla dieetillä ja toisessa ja kolmannessa koko raskauden.
Muut 3975 ja 3965, syntyivät pari päivää ennen la:a.
oli 2 pv yliaikainen!
koska hänen mukaansa lapsi voi kasvaa vielä yli 200g/viikko lasketun ajan jälkeen ja iso vauva oli tulossa.
Lasketun ajan jälkeen lapsi ei juuri kasva, voi jopa laihtua kun istukka tuo vähemmän ravintoa. Kasvuviikot ovat ennen laskettua aikaa.
on kyllä moneen kertaan siitä lääkäri puhunut, että lasketun ajan jälkeen vaan kasvavat kokoa (jos kaikki hyvin, eikä mitään istukan kalkkeutumia), kun muuten kaikki valmista ulostuloon.
esikoinen syntyi 41+5 ja mitat 4610g/54 cm,
toinen 40+4 ja 3880g/51 cm,
kolmas 40+4 ja 4500g/53 cm
Ei sokerivauvoja, ei yliaikaisia (yli 42 viikon on yliaikainen, keskim. LA 40 tasan), ihan normaaleja vauvoja.
Ei sokerivauva, mennyt koko ikänsä yläkäyrillä. Nyt 8v, 139cm, 33kg. Vanhemmat pitkiä ja normaalipainoisia ja suvussa pitkiä miehiä.
syntyi viikolla 43+2
toinen tyttö syntyi 39+1 painoi 2990
tyttö 40+2, 4500g ja 43cm. ei sokerivauva.
Kaksi ekaa 2 ja 3 päivää yli täyden 42 viikon ja kolmas tasan 42. Painoa 4,6kg, 5,2 kg ja 4,8 kg. Isot vauvat on ihania helppohoitoisia, jänteviä ja jaksavia!
oli 2 pv yliaikainen!
Ei niitä yleensä viikkotolkulla YLIAIKAISIKSI päästetäkään. Vai onko sinulla jokin muu kriteeri ko. määritelmälle? En ymmärtänyt?
6
käynnistettiin synnytys viikolla 38+1 suuren kokoarvion vuoksi ja kun vauva 38+3 syntyi, painoi neiti 4330 g.
Sokerien kanssa ei ollut mitään häikkää, vaikka niitä ahkerastikin testailtiin.
luokitellaan ns. normaalikestoiseksi silloin kuin se kestää 38 - 42 viikkoa. Tämän jälkeen vauva on yliaikainen. Esim minun vauvani joka syntyi 43+1 on hän ollut 8 pv yliaikainen.
luokitellaan ns. normaalikestoiseksi silloin kuin se kestää 38 - 42 viikkoa. Tämän jälkeen vauva on yliaikainen. Esim minun vauvani joka syntyi 43+1 on hän ollut 8 pv yliaikainen.
ja vauva oli tästä huolimatta 3,2 kg
Poika syntyi rv 40+3, 4250g ja 50cm.
Ikinä ei ollut sokeria virtsassa, mutta voiko r-diabetes olla silti jotenkin piilevänä? *kyselee tyhmiä*
Minä itse ja sisarukseni olemme myös olleet kaikki yli 4kg eikä äidilläkään ollut sokereiden kanssa ongelmia. Johtunee geeneistä tuo koko?
vauvat
41+1 4550g 55cm
41+1 4510g 54,5cm
38+3 4015g 51cm (käynnistettiin koon vuoksi, aiemmissa ei siitä välitetty tuon taivaallista. Oli sairaala ja ylilääkäri vaihtuneet aiempiin verrattuna.)
mulla normaalipaino, sokereissa yksi arvo hieman yli joka raskaudessa. Jokaisessa nipotin itse syömisten suhteen (jokaisessa jopa jätin sokerit kokonaan), viimeisessä mittasin verensokereita ja pidin ne varmasti sallituissa rajoissa.
Normaalit alatiesynnytykset, kaksi jälkimmäistä jopa helppoja+suht nopeita.
Toinen lapseni syntyi tasan 2 vkoa yliaikaisena, paino 4675 g. Sokerit eivät kertaakaan koholla raskausaikana, eikä vauvaa myöskään arvattu isoksi. 2 pv ennen syntymää kätilön arvio oli 3,5 kg..