Mä en aio missään nimessä pilata elämääni menemällä töihin!
Onneksi se näin laman aikaan onnistuu helpostikin :) Kukaan ei ihmettele vaikka olen pitkäaikaistyötön. Jollekin lyhyelle osapäiväiselle kurssille menen ihan mielellään sillon tällöin. Ne on tosi kevyitä kun ovat pitkään kotona laiskotelleille työttömille suunnattuja.
Opiskella voin muutenkin sillain ihan kevyestä, osapäiväisesti, minua kiinnostavia aiheita.
Lisäksi keskityn mm. olemaan jaksava ja täydellinen äiti :) ja harrastamaan kaikenlaista kivaa jne.
Onneksi on valtiollekin ihan ok että tietty marginaali meitä vähemmän töissä käyviäkin löytyy :) ja mun onneksi kuulun niihin. Olen oikeasti kiitollinen siitä, että kilttejä ja tunnollisiakin löytyy, he mahdollistaa rehkinnällään sen että minä vietän elämäni kevyissä ja kivoissa merkeissä.
t. lapsensa juuri virikehoitoon vienyt ihanan laiska ja onnellinen äitee... kohta päikkäreille :o) jaksaa sit illalla miehen kanssa kattella leffaa ja rupatella kivoja ja ehkä seksiäkin...
Kommentit (82)
kotona elelevät rouvat. Eivät oikein pysty kunnioittamaan. Mun mies sanoo suurimmaksi syyksi eksästään eroamiseen sen, että nainen oli vaan kotona ja laiskotteli, vaikka lapset oli jo kouluiässä. Oli kuulemma ärsyttävää aamulla lähteä aikaisin rouvan nukkuessa, tehdä pitkää päivää elättääkseen yksin koko sakki ja illalla sitten vielä jakaa tasan kotityöt. Kunnioitus rapisi pikkuhiljaa ja lopulta hävetti, kun kotona on avuton aikuinen, joka ei ota mistään vastuuta.
eläkeiässä meinasit elättää itsesi?
kaikkea omaa kivaa niin olen oikeasti jaksava ja innokas vaimo, toisin kuin moni työäiti :)
Niin ja yhteiskunta kyllä elättää kun olen vanha. Kuten tähänkin saakka. Ei ne haurasta vanhusta hoitamatta jätä =P Varmasti omat lapsetkin huolehtii kun olen heistä osaltani huolta kantanut ja ollut hyvä äiti. Ja vaikkei lapset huolehtis niin yhteiskunta kyllä! :)
entäs jos ukkos lähtee? riittääkö rahat sit helppoon elämään?
Näin nimettömänä voi paljasta kaiken. IRL sitten sanotaan, että juu, ei ole töitä vielä löytynyt *huokaus*, tälläistä se on laman alla ;) Laman jälkeen voi sit kuitata vaikka, että "taisin olla liian pitkään työtön kun ei enää työmarkkinoille pääse" ja pianhan voi sitten jo 40v-> arvailla iänkin vaikuttavan ;) Tosin ihmiset on niin hienotunteisia ettei ne noista paljoa puhu. Kuvittelevat että asia on arka minulle :D
ap
Voin tarvittaessa elää pienemmälläkin rahalla, kyllä se on joutilaisuuden väärti :) mutta aina parempi tietysti jos on millä shoppailla.
t. ap
onneksi maailmaan mahtuu meitä kaikenlaisia :)
Mää meen nyt sitten päikkäreille... ja siltä kirjastoon lainailemaan kivaa uutta luettavaa... sitten tuleekin jo koululaiset koulusta ja sitten haen kuopuksen päivähoidosta ja voisi lähteä vaikka pikkuiselle ulkoilulle :) Monikos teistä työmammoista muuten ulkoilee iltapäivisin lastensa kanssa hymyssä suin? Ainiin, mutta tehän ootte silloin töissä ;) Ainiin ja ettehän te nyt täällä voi olla kun teette töitä ;) Anteeksi. Mutta kaikkea hyvää, pysykää ahkerina :D
t. ap
ilman palkkatyötäkin jos joku elättäisi minut.
voi sanoa kuin että hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset.... :)
tarvittaessa saa asumistukea ja sossuapuakin, tällä hetkellä en näitä nosta, mutta mielellään kyllä otan kaikki tuet. Välillä on sossusta saatukin :) Joskus olen vähän aikaa saanut opintotukeakin. Ja jossain vaiheessa sain vähän aikaa ansiosidonnaistakin, kun olin reilu puoli vuotta eräässä kevyessä pätkätyössä ;)
Paremmin menee nyt rahallisesti kuin sillon kun olin kotihoidontuella. Töihin en aio enää palata. Kun kattelee pienituloisia kavereita niin rahaa niillä on vähempi kuin mulla ja lisäksi rättiväsyneitä ovat. Mulla koulutustakin ihan kivasti alkaa mennä, mutta töihin en todellakaan palaa ;) Se on tää nykymaailman työtahti ja pitkät työpäivät, ei houkuta. Tahdon olla mieluummin jaksava äiti lapsilleni ja kehittää itseäni ihan rauhassa, viettää kissanpäiviä nyt enkä vasta eläkkeellä.
t. ap
ja nyt ZZZZzzzzZZZZzzzZZZZ :)
t. ap
keskityn mm. olemaan jaksava ja täydellinen äiti :)
lapsistasikin yhteiskunnanelättejä?
täällä ois toinen työtön! eikä muuten ahdista muakaan..
Oikeesti niillä on tosi kivaa siellä päiväkodissa, kavereiden kanssa! Eivätkä koskaan joudu olla viimeisiä haettavia kuten jotkut. Mun laps ainakin rakastaa päiväkotia! Tottakai otetaan tuokin kun puoli-ilmaiseksi saadaan :)
t. ap
kun toinen vaihtoehto on antaa yhteiskunnan raataa itsensä hyväksi :)
Mut nyt sinne tirsakkeille, aah :)
t. ap
_jotkut_ kaipaa älyllistä haastetta ja/tai sitä omaa työyhteisöä. Eriarvoinen asema tässä suhteessa miehen kanssa saattapi jossain vaiheessa alkaa tökkiä...
Hänellä on työtön tuttava, jonka elämä ap:ta ottaa niin suunnattomasti päähän, että pitää tällainen pilkkakirjoitus laatia?