Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ruokavaliossani mättää kun en laihdu?

Vierailija
03.02.2010 |

Olen reilu kaks viikkoa ollut tällä ruokavaliolla, mutta paino ei vaan putoa. Lisäksi käyn 4-7kertaa lenkillä kävellen 8-10km. Päiväruoka vaihtelee päivittäin, on mm. kiusauksia, keittoja, pastaa, riisiä/perunaa/muusia+joku wokki, perunaa/riisiä/muusia+kastiketta. Päivän aikana juon 2-3litraa vettä ja kasviksia pyrin syömään vähintään sen 500g päivässä. Riisi on täysjyväriisiä ja pasta on tummaa pastaa/makaronia.

Ja minulla on siis kyllä painoa, josta lähteä, mitat on tällä hetkellä 102kg ja 169cm

Tässä mitä syön millonkin

klo: 8.00 3dl kahvia, josta 1dl maitoa, 2ruisleipäviipaletta, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja n. 30g 40% keijua ja vielä leivän päällä kurkkua tai tomaattia

klo: 12.00 Esim. 2dl kinkkukiusausta ja salaattia (esim. kurkkua, ananasta ja paprikaa) n. 150-200g ja juomana vettä

klo: 16.00 2dl jogurttia+hedelmä esim. omena

klo: 20.00 3dl kahvia, josta maitoa 1dl, 2ruisleipäviipaletta, n. 30g 40% keijua, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja leivän päällä kurkkua tai tomaattia

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei ap älyä ees kiittää sua, niin mä kiitän, oon kolmekymmentä täyttävä kahden pienen äiti, joka on juuri aloittanut elämäntaparemontin, ja sun viesti oli ihanan motivoiva ja myös asiapitoinen. Eli kiitos!!

Vierailija
22/23 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a minulla on siis kyllä painoa, josta lähteä, mitat on tällä hetkellä 102kg ja 169cm

Oi voi. Sinullahan on BMI 35.71 eli lihavuuden kriteereissä menee vaikean lihavuuden puolelle.

Suosittelen menemään lääkäriin ja sitä kautta myös ravintoterapeutille, jotta sinulle voidaan suunnitella ENED, eli erittäin vähäenerginen dieetti.

LISÄTIETOA:

http://www.terveysportti.fi/xmedia/extra/hoi/hoi24010.pdf

"Etenkin vaikeassa ja sairaalloisessa lihavuudessa normaalipainon (painoindeksi alle 25 kg/m2) saavuttaminen on yleensä epärealistinen tavoite eikä ole välttämätön sairauksien

hoidon tai elämänlaadun parantamisen kannalta."

"Vähäenergiaista ruokavaliota noudattaessa paino vähenee yleensä 3–11 % (4–12 kg) 4– 36 kuukauden aikana. Painon alentamiseen suositellaan ensisijaisesti vähäenergiaista ruokavaliota, joka sisältää energiaa yleensä 5,0–6,3 MJ/vrk

(1 200–1 500 kcal/vrk)."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo: 8.00 3dl kahvia, josta 1dl maitoa, 2ruisleipäviipaletta, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja n. 30g 40% keijua ja vielä leivän päällä kurkkua tai tomaattia

Maito pois jos mahdollista, ainakin täysin rasvattomaksi 0%

Juusto pois, leikkelemakkara pois

klo: 16.00 2dl jogurttia+hedelmä esim. omena

Jugurtti pois tai täysin rasvattomaksi 0.1%

klo: 20.00 3dl kahvia, josta maitoa 1dl, 2ruisleipäviipaletta, n. 30g 40% keijua, 2juustoviipaletta, 2leikkelemakkaraviipaletta ja leivän päällä kurkkua tai tomaattia

Maito pois /vaihto kuten edellä, juustot ja leikkeleet pois.

Ihminen laihtuu silloin kun sillä on nälkä. Eli kun kolmen tunnin päästä ateriasta alkaa pieni näläntunne heräillä, niin silloin alkaa rasva palaa. Mitä kauemmin venytät sen tunteen kanssa, sen paremmin ja enemmän poltat läskiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi